 © |  | Незаконно строителство, конфликти за хранене на бездомни животни, шумни съседи, шумна музика от заведенията са само част от проблемите, тормозели пловдивчани през изминалата година, сочи анализът на сигналите, приети в приемната на Обществения защитник на Пловдив за втората половина на изминалата година. Не може да не се отбележи фактът, че постъпват сигнали, които са били предшествани от остър конфликт между жалващите се и други граждани, които събират и хранят бездомни животни и замърсяват околното пространство, посочват от офиса на омбудсмана.
Пловдивчани се жалват още от шумни съседи. Други пък недоволстват от силна музика в заведения и шума по улиците.
И още - продължават оплакванията за начисляването на т.нар. сградна инсталация, въпреки че хората индивидуално не ползват парно отопление, но в сградата като цяло такова има.
Сигналите относно установените и предадени на частен съдебен изпълнител стари вземания на "Топлофикация" също са сериозен проблем, преди всичко с начислените двойно и тройно суми за такси.
За втората половина на миналата година значително е увеличен броят на подадените сигнали срещу ВиК. Акцент в оплакванията е несъгласието с начислени суми за изразходвана вода, които или са непосилни за граждани с нисък социален статус, или за граждани, които често пренебрегват задълженията си за плащане на сметки.
Има и несъгласията за необходимостта от смяна на водомерите с изтекъл срок на годност.
Неплатени задължения във връзка с едностранно прекратени договори с мобилните оператори пък са предмет на оплакване най-често, що се отнася до комуникациите.
Особено се откроява и проблемът с изплащането на сумите за лихвоточки на гражданите, който предвид дългото отлагане в годините се е превърнал в стресов фактор.
Този проблем обаче не може да бъде решен на местно ниво, посочва зам.-омбудсманът на Пловдив Юлия Юрдекова. |