Граждани и строители са принудени да съжителстват и взаимно да правят компромиси. Това се случва на булевард "Александър Стамболийски", където се полагат огромни тръби за Южния обходен колектор, предава Plovdiv24.bg.
По план най-напред се правят кръстовищата, където са отклоненията за микрорайоните, зарива се и след това започва да се работи по протежение на булеварда. Тръбите за колектора са с диаметър около 3 метра, а на места достигат до три метра и половина. За да бъдат положени, трябва да се копае в дълбочина на десетина метра, след което изкопът се укрепва със странични здрави стоманени плоскости, за да не се свлича почвата.
Трасето на Южния обходен колектор започва от Пещерско шосе и стига до Пречиствателната станция на Ягодовско шосе. Дължината му е 12 километра, като най-дългият участък е през булевард "Александър Стамболийски. Дейностите се осъществяват едновременно в пет точки - на самия "Александър Стамболийски" до хипермаркет "Рила", до затвора и до Т-маркет, на ул. "Петър Стоев", по протежението на "Модър - Царевец". На последната точка строителната фирма "Драгиев и ко" чака да се монтират тръбите на съоръжението, за да завърши автомобилния пробив.
Южният обходен колектор се изгражда по проект на ВиК - Пловдив и се финансира от ОП "Околна среда" 2014-2020. Общата стойност е 134 720 653,75 лв., от които: 80 993 613, 84 лв. – европейско съфинансиране от Кохезионния фонд; 14 292 990,68 лв. - национално съфинансиране от държавния бюджет на Република България; 16 986 995,72 лв. собствен принос на "Водоснабдяване и канализация" ЕООД, гр. Пловдив; 22 447 053,51 лв. – недопустими разходи.
Началната дата на изпълнение на проекта е 12.09.2019 г., но реалните строителни дейности започнаха на 11 октомври 2022 г. с първа копка на бул. "Александър Стамболийски" близо до пробива "Модър - Царевец" с идеята да се направи първо този участък, за да се завърши автомобилната връзка между районите "Южен" и "Западен". Крайната дата за завършване на целия обект е 12 март 2024 г.