От системен тормоз от страна на учителка в пловдивската ЦДГ "Светла" спрямо детето й се оплака читателка на Plovdiv24.bg. Публикуваме с малки съкращения жалбата й до директорката на детското заведение, която е отправена и до РИО Пловдив. Името на въпросната госпожа умишлено не е посочено, защото вече тече проверка по случая.
Свързахме се с директорката, която потвърди, че има такава жалба и че тя е от 4 февруари. От думите й стана ясно, че в момента тече законовата процедура за подобни случаи и че жалбата вече се разглежда.
Според нея най-вероятно предстои и проверка от Инспектората, макар засега такава да не е започната. Резултатите ще станат ясни до седмица.
Жалбата (с незначителни съкращения):
Госпожо Директор, синът ми посещава поверената ви детска градина, като до този момент не съм имала поводи за съмнение за лошо отношение към него, докато на 24.01.2015 г. не започна да ми споделя смущаващи за мен факти. Тук ще отворя една скоба, за да вмъкна, че от октомври - ноември започна да ми се оплаква от болки в корема, след като е хапнал 2-3 залъка, на което първоначално не обърнах внимание, докато оплакванията не му зачестиха.
Заведох го на лекар и му диагностицираха гастрит, което ми беше много странно, при положение, че обръщам голямо внимание на това с какво се храни.
Другото, което започнах да наблюдавам пак към края на ноември е, че си чоплеше ноктите до месото,а в средата на декември вече си правеше ранички на месото отстрани на палеца. 17 декември му беше последния ден в детската градина за 2014 г., защото се разболя, а в последствие заради Коледните и Новогодишни празници.
В началото на януари отново се разболя, което наложи да отсъства до 15 януари от детската градина, през което време беше спрял да си чопли ноктите, те му бяха израснали, а раничките на палците му бяха заздравели. Оплакването от болки в корема бяха спрели, което отдавах на лекарствата и диетата, които му бяха предписани от лекаря. Тук затварям скобата.
На 15.01.2015 г. тръгна с голямо желание на детска градина, защото му липсвали приятелите, но заради лекарствата, които трябваше да взима след хранене, го взимах една седмица на обяд.
На 22.01.2015 г. го оставих за първи път да спи отново в детската градина, при което вечерта забелязах, че отново си е изчоплил ноктите до дъно. Попитах го кога ги е чоплил, отговори, че по време на сън, на въпросът ми "Защо", ми отговори: "Защото ми беше много притеснено".
Бях забравила да му сложа пижама и затова го бяха сложили да спи с една блузка с 4 копчета отпред - две бяха изядени, третото беше наръфано. Същата вечер за първи път, откакто го лекувах за гастрит, ми се оплака от болки в корема, а вечерта се напишка по време на сън 2 пъти, като напишкването продължи горе-долу 1 седмица и отшумя когато спрях да го оставям да спи в градината.
Междувременно на въпросния ден /24.01.2015 г./ ми сподели, много разочарован, че докато е бил болен много са му липсвали приятелчетата и си мислел, че и те са тъгували и са се притеснявали за него, но се оказало, че не е така. На въпроса ми как е разбрал това, той ми отговори, че госпожата му го е казала.
Казала му, че докато го е нямало, не им е липсвал въобще, прекарвали са си чудесно и им е било много весело без него.
Аз го успокоих, че не е разбрал нещо правилно, защото другата госпожа е споделила с мен, че много им е липсвал и са го чакали с нетърпение. В понеделник /26.01.2015 г./, след като се прибра от детската градина, ми се оплака, че госпожата му е казала, че е отвратителен. На въпроса ми "Защо?", отговорът беше : "Защото не спах" и започна да проявява силно нежелание да спи в градината.
На следващата сутрин поговорих с въпросната госпожа, като й казах какво ми е споделил, тя отрече. От този ден започнах отново да го взимам на обяд, защото виждах, че престоят по време следобедния сън в смените на въпросната госпожа го разстройва много. Вечерта започнах да го разпитвам защо не иска да спи в детската градина и тогава най-неочаквано за мен, той ми каза, че госпожата го биела.
Попитах го: "Веднъж ли?" Той: "Не, много пъти!", аз: "Кога те би за последно", той : "В понеделник" като ударите са били два - един по ръцете и един по главата.
Попитах го защо го е ударила, а той ми каза: "Защото не слушах". Попитах го защо не ми е казал до сега, но не ми отговори, а ми каза: " Хайде, мамо, да говорим за нещо друго", при което беше доста разстроен.
Последва повторен разговор с госпожата, която отново отрече. При разговора ни, тя ми се оплака, че никое от децата не я слушало, не я уважавали, казвали й, че е тъпа и обвини нас, родителите, че насаждаме омраза в децата против нея, помоли ме да й дам втори шанс, което затвърди увереността ми в истинността на разказа на детето ми.
Не мога да говоря за другите родители, но аз съм дете на учителка и винаги съм възпитавана в уважение към тази професия, като в същото съм опитвала да възпитам и в детето си, а в момента се обвинявам, че може би съм прекалила в тази насока и постоянното ми повтаряне да слуша учителките, да не спори с тях и че те са правите, са насадили грешна представа в ума му и поради тази причина той е премълчавал толкова време какво се е случвало с него.
В четвъртък /29.01.2015 г./ последва среща с психолог, който след обстоен разговор с детето ми, потвърди разказа му, за което има изготвено становище, копие от което прилагам към тази жалба. Нейният съвет беше и да не го допускам да посещава групата, докато тази госпожа е там. Последвах съвета й.








Iskra Iliewa
на 10.02.2015 г.
Ужас....
Георги Добранов
на 10.02.2015 г.
За пореден път се убеждавам, че в днешно време май е по-добре децата да си стоят в къщи при бабите. Просто човек не знае на какъв възпитател ще попадне в градината, защото тази професия като че вече не се възприема от практикуващите я като призвание, както би следвало да бъде. Да, някои родители се притесняват твърде много за децата си, но ми е трудно да си представя, че едно дете ще си измисли нещо подобно изцяло.
lilitok
на 09.02.2015 г.
Доста ужасни коментари има тук. Напълно съм склонна да вярвам на майката. Когато дъщеря ми беше в ясла и тъкмо бяхме махнали памперса, една от госпожите изпадна в нервен срив защото не и се работило. По нейните думи нямало кой да е следи да не се напишква, да е преоблича и т.н Аз се опласах на директорката и всичко се оправи, но докато дъщеря ми напусне яслата, учителката не ни проговори. От друга госпожа разбрах, че сега е преместена в друга група и е с предупреждение за уволнение. Еми има ги всякакви.
Атанасчо
на 09.02.2015 г.
Как да вникне в проблема бе Светославе защо пък точно трябва да се вярва на тази история:нокти,напикаване,шамари че и гастрит и за всичко виновна тя.Може нещо в къщи да е станало,може да се притеснява от други деца.Ами то сега и с този грип дано не се разболее че пак госпожата виновна.Спрете се и се замислете малко.Поне по малко обвинения че 10 години не й мърдат.
една учителка
на 09.02.2015 г.
Познавам "Светла" и хората, които работят там. Знам, че правят всичко за децата - не за пари и не за имидж. Много по-сериозни доказателства от напишкване и гризане на нокти ми трябват, за да повярвам, че това е възможно. Не се нахвърляйте, преди да получите такива и вие. Само един пример от личната ми практика ще споделя. Имах случай на майка в истерично състояние, която искаше обяснение от мен защо не е информирана , че детето и е получило сътресение на мозъка при удар от падане и е било закарано в болница. Нищо такова не се беше случвало, разбира се. Просто е гледало някой екшън. Не твърдя нищо. Само споделям факти .
Атанасчо
на 09.02.2015 г.
Хора, някой замислял ли се е изобщо,как се гледат 30 деца.То е много лесно да го оставиш в 8 часа и после цял ден по кафенцата с накурвени майки,и изведнъж детенцето ми малко не слушало.Ами до всички:Тези госпожи не са богове,ние сме тези които трябва да накараме децата да уважават госпожите и в градината,и в училище.
Атанасчо
на 09.02.2015 г.
Ами нали психолога трябва да ти вземе парите,все нещо трябва да напише.Я ти по добре кажи какви връзки хвана за тази градина,защото не е тайна че случайни деца там няма.Зарди такива, уш послушни дечица ние сменихме 7 госпожи,и то те напускаха сами,познайте защо.
RollingStones
на 09.02.2015 г.
И аз имах проблем с детска учителка ,която бутна детето ми,но след като я помолих да не го прави повече и че това ще ми е последното спокойно действие спрямо грубите и методи- вече е мила. Разберете се като човек, поговорете с учителката и мисля,че тя ще спре. Нека не забравяме ,че заради вас тя може да си загуби единствената работа ,която може да работи. Особено ако е възрастна може и пенсията да и прецакате.
Ваня Бинева
на 09.02.2015 г.
Не подценявайте децата, не е лошо да се вслушвате повече в тях! И какво е "добра детска градина"? Да, не съм свидетел на тормоз, но не съм и свидел на доброто отношение, нали? Живея с децата си и мога да видя промяна в тях, не мислите ли? И какво, ако детето е разглезено-непременно ли лъже? Учителите са по-голям авторитет за децата от родителите им и има все пак педагози, които подценяват този факт.
Bobi Mincheva
на 09.02.2015 г.
Леле, имало и други като психолога написал становището :) :)
Bobi Mincheva
на 09.02.2015 г.
Да,това ми "хвана" окото,всичко друго от проблема трябва да се докаже.
Milva Manolova
на 09.02.2015 г.
аз сам потарпевша..састо.шпоцка-математка-120 ъсте..софй...састй слъвца...не й..ъволнха.
Bobi Mincheva
на 09.02.2015 г.
Да,това ми "хвана" окото,всичко друго от проблема трябва да се докаже.
Димитър Видев 1
на 09.02.2015 г.
Значе ако е вярно това, което госпожата е споделила. Аз ако съм този родител направо ще е вкарам в лудница
моника данева иванова
на 09.02.2015 г.
Хайде стига лов на вещици!Назначена е проверка, която ще провери кой крив, кой прав! Родители, възпитавайте децата си. Не ги глезете! Защото в детската градина едно дете е 4 години, а с вас -цял живот...
Самира
на 09.02.2015 г.
Ами не, това не съм го писала аз, а е становището на психолога, на всеки се случва да сгреши. А на вас от целия проблем, това ли само ви хвана окото ?!?
Manuela Dimitrova
на 09.02.2015 г.
Ее,стига де.да си измисли...колко да си измисли
Rumyana Pandurova
на 09.02.2015 г.
Тук не става въпрос за грамотността на майката,а за отношението на педагог към дете.
wass
на 09.02.2015 г.
Опитайте се да говорите и с други родители. И ние имахме подобна госпожа, която се оказа, че освен че биеше и подлагаше на псих.тормоз децата, а и ги манипулираше за да не споделят на родителите. В един момент се оказа, че на 90% от децата в групата родителите са разбрали или заподозряли нещо. Всичко стана ясно като споделихме и с подписка и я принудихме да напусне . Другият вариант е три входирани жалби от различни родители и вече имат основание да направят нещо.
Митайка Янкова
на 09.02.2015 г.
Такива учителки осакатяват деца за цял живот,трябва да има законови промени и съответно да си понасят последиците от действията си.
Атанасчо
на 09.02.2015 г.
Който няма нищо общо с тази градина,а е от околните села моля не коментирайте.Най добрите педагози в града,а детето си гризало ноктите.Прати го във село Войводиново с циганите в една група да те видя тогава колко жалби ще пишеш.Пак казвам по строго,не виждате ли какви лумпени седят в парковете на по 12 13 години,като не са изяли един шамар през живота.
Bobi Mincheva
на 09.02.2015 г.
Ако майката е писала тази жалба,да погледне колко е грамотна преди да съди учителите.Пише се "гастрит",а не "газтрит" :)
Margarita Todorova 6
на 09.02.2015 г.
Правилно постъпва директорката! Доказателства няма - детето може и да си измисля!? Бях учителка, не в детска градина, но някое неуравновесено дете, имащо нужда от сериозна лекарска помощ, а още повече неуравновесената му мама, могат да вгорчат живота и на най-добрия учител с измислиците си!
Вероника Асенова
на 09.02.2015 г.
И втората ми дъщеря посещава тази детска градина .Много държах да е в ДГ"Светла ". Една от най-добрите градини в града и е базова на Пловдивски университет .Не съм видяла лошо отношение към децата вече 10години .Почти целият персонал работи от дълги години . Не мога да допусна подобно нещо . Има по-чувствителни деца или ,може би , неадекватни очаквания на майки .
Ionko Kehaiov
на 09.02.2015 г.
Леле хора спрете се първо детската градина е една от най-добрите в града.Второ учителите там доста добре се държат с децата.Не може да обвинява ме хората без да сме ги хванали в тормоз над децата.Утре някой от вас ще каже,че някоя от учителките е убила дете.Спрете се малко,нима вие сте свидетели на тормоз над децата.Някой от вас влизал ли е в детската градина,някои от вас оставал ли е поне един час за да види учителите как се справят? Не смята те ли,че първо трябва да се възпитат децата или родители те по скоро трябва да възпитаме.
Gergana Dimova 2
на 09.02.2015 г.
Вън от градината за такива учители( ако може да се нарекат такива )След като се държи така с детето място няма там. Много млади и кадърни хора чакат за нейното място!
Stela Mincheva 1
на 09.02.2015 г.
Преживяваме подобна ситуация!И Нашето дете се слу4и да се напишка два пъти-заради лошо отношение в Градината-в Пловдив!Тя е последна група и ве4е вижда вси4ко,не мога нищо да скрия от нея,а и така я възпитаваме да си споделяме вси4ко!Но за съжаление е е така да лансират деца на родители с възможности,които им пълнят ,,гушите,, с пари и торби......Късмет с Вашето дете!
Nina Georgieva 3
на 09.02.2015 г.
Била съм на седмична детска градина и пазя ужасни спомени, гледах си сама двете деца и не работих 5 години, но не ги дадих на градина! Моите деца са спокойни и не са изживели тези неща..
Атанасчо
на 09.02.2015 г.
Извинявам се ако съм засегнал някой,имам в предвид че трябва според мен малко по твърдо в градините и училищата ,като преди.Сега е пълна свободия,това нормално ли е според вас моралисчета.Не може децата да обиждат госпожите, бил съм свидетел ,и какво може да направи тя, нищо ,да плаче вечер.Всичко има 2 страни ,замислете се.
Атанасчо
на 09.02.2015 г.
Така,дъщеря ми е последна година в тази детска градина и мога да кажа че няама лоша госпожа,били сме сборни групи и всякакви,всички са на ниво.Относно госпожата с това смешно писмо, да не се учудва когато синът и,доведе зет вместо снаха.Много мрънкане,такива глезанковзи стават педерунгели.Неможе майките на деца 5 -6 години, всяка сутрин да влизат с тях в групите.Всяка група има един като синът ти, да трови нервите на госпожи и деца.Защо мойто дете един път не са го барнали,ааааа защото слуша?Така че не глези ,а възпитавай.В училище ти ли ще ходиш да се биеш с децата,като го набият?
Самира
на 09.02.2015 г.
г-жа Ваня Балабурова, бивша директорка на детската градина в Прослав, уволнена дисциплинарно, това ми го казаха, когато пусках жалбата в РИО Пловдив
hysteria_
на 09.02.2015 г.
Що за педагози са това?! Учителската професия не е за всеки, както доказва това поведение. Тази да излита от това работно място и да си търси ново някъде на пазара
FEN_PD
на 09.02.2015 г.
Моля, обяснете защо не искате да кажете името на госпожата?!
Radoi Georgiev
на 09.02.2015 г.
всеки втори 4овек е ненормален-жалко е 4е не се лекуват
neti_di
на 09.02.2015 г.
Искам да добавя към коментара на всички,че децата много копират поведението на учителките,в смисъл,ако се държи грубо с някое дете,те и подражават.
Bone
на 09.02.2015 г.
Никакви премествания и жалби.Има и други начини да се оправят нещата,е,малко са груби и старовремски но пък доста ефективни.
Атанас Караджов
на 09.02.2015 г.
Тези учителки трябва да минават психо прегледи!!!
Самира
на 09.02.2015 г.
Подала съм сигнал и до началничката на РИО, чакам резултата и ако не ме удовлетворява, ще продължавам нагоре. А за преместването - другата госпожа е страхотна, има си много приятелчета в групата, най-лесно е да го преместя в друга градина, но мисля, че тази г-жа не трябва да работи с деца и да бъде оставена сред тях - това ми е основната мисия. Иначе имам подготвени две места в други градини, просто ми е омръзнало да си затваряме очите и да очакваме някой друг да ни свърши мръсната работа, а през това време такива като тази госпожа да си разиграват кончето както искат и да се ползват от протекции.
Stoyan Kaziev
на 09.02.2015 г.
Мирослава Ставрева защо не подадеш сигнал в общината,след като директорката не желае да вземе мерки
Yoanaa
на 09.02.2015 г.
Когато аз бях в детската градина,мен също ме подлагаха на тормоз! Аз също съм се напишквала и то до 4 годишна възраст,сега съм на 20 и още го помня,бой с пръчка от учителка и чистачка. Госпожо,тези молби няма да помогнат. Преместете си детето! Майка ми и баща ми също на времето са пускали молби,жалбии ии т.н,но нищо. До ден днешен учителката и чистачката работят в същата детска градина! ДЦГ "Еделвайс" Ж.К Тракия! Просто махнете детето от там!
Reni Vasileva
на 09.02.2015 г.
Отвратителни са детските градини, отвратителни. Сложили са една жена "да гледа" 27 деца, хранят ги с пълни боклуци - с храни, до които и възрастен не трябва да се докосва, камо ли дете. Децата са затворени в една стая, точно като животни, крачетата им не стъпват навън на въздух от октомври до май. Това никъде по света го няма. Всички, целият персонал си затварят очите и пускат кашлящи, хремави деца в групите, в резултат на което децата пият като луди антибиотици всеки месец и са постоянно болни, имунитетът им отслабва от постоянното пиене на лекарства. Повечето госпожи викат като луди и крещят на децата, лабилни са психически. Не се намесват и когато има разправии между дечицата, има много случаи на деца бити от други деца, освен че и лелките им посягат, когато не им издържат нервите. Ако детето не иска да спи, го наказват и обиждат - наказват го в друга стая да стои самичко, отношението става много грубо, защото това дете им разваля на практика спокойствието.
Runner
на 09.02.2015 г.
Слагайте някакви подслушвателни устройства и после да видим дали няма доказателства! То идеята ми е смешна, ама какъв друг начин има срещу такива?!
Ненко Кьосев
на 09.02.2015 г.
Ами възпитавайте си децата както трябва,а не да мрънкате само,че са ви виновни учителките.Вие самата сигурно си гризете ноктите и детето ви го гледа от вас и го прави в градината.Как само вашето дете взе да се напикава,а другите не.Вие още малко ще кажете,че е и пропило алкохол заради учителката.Истината е,че повечето родители нямат самите те възпитание,което предават на децата си,а после очакват детето им да е възпитано!И като не те устройва си го вземи у вас и си го гледай!
pinkbaby
на 09.02.2015 г.
То е много лесно да се каже да смените детската градина,а някой пита ли може ли,имате ли възможност?Та тя тази госпожа остава при другите деца,няма как да не тормози и тях,до какъв случай трябва да се стигне за да има подобаващо наказание?Кажете коя е госпожата поне да знаем!!!!!!
Дени Николаева
на 09.02.2015 г.
Напоследък май доста голяма част от учителите вече нямат нерви и си позволяват доста неподходящо поведение спрямо децата!Моето момченце е малко по-буйно и активно и напоследък все ми споделя,че госпожата по музика го удряла с дистанционното по главата!Като попитам какъв е проблемът и с какво аз да помогна за дисциплината ,мълчат и се правят на луди!Докато съвсем не превъртя аз,само ги прикриват и скатават!Като нямат нерви и желание да се грижат за децата,да си се прибират по домовете си!
Самира
на 09.02.2015 г.
Да, още е на работа, а детето ми си стои в къщи и чака, да тръгне на детска градина при приятелчетата си, съвета на директорката обаче е, ние да си сменим градината, за да сме спокойни, а учителката не можела да уволни, защото нямало достатъчно доказателства !
pinkbaby
на 09.02.2015 г.
Нямам думи,моето дете също посещава въпросната ЦДГ!Дано детенцето по бързо се възтанови и преодолее този труден момент,на майката пожелавам кураж и късмет!Моля споделете как е името на госпожата!
dakata
на 09.02.2015 г.
как се казва госпожата
Moby
на 09.02.2015 г.
А защо никой не допуска вариант, че отклоненията може да са от семейството? И че именно там някой иска нещо да скрие, като си измие ръцете с педагозите? Никого не защитавам, но информацията е поднесена твърде едностранчиво. И разбира се, рибите кълват.
Mariq Bichewska
на 09.02.2015 г.
Трябва камери да сложат, защото случаите станаха доста!!!
Агоп Дудикян
на 09.02.2015 г.
Дано всичко мине по план... учителката бъде изхвърлена ако това е истина, а детето да си се вижда с приятелчетата... нека костюмарите направят адекватна проверка.
Svetlana Kochanova
на 09.02.2015 г.
Отвратително!!! Дано проверката даде резултат!!! Успех на тази грижовна майка и детенцето и!!!
Petya Angelova 3
на 09.02.2015 г.
Ужас! За жалост има и такива случаи! Хората със слаби нерви да не се допускат до подобен тип професия!
Atanaska Rashkova
на 09.02.2015 г.
Още ли работи там тази учителка
Борис Наков
на 09.02.2015 г.
Това не е нормално!Въпросната госпожа да си понесе последствията и никога да не и бъдат поверявани деца!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!