ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Кметът разпрати писма до всички институции в подкрепа на заема
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:00 / 01.06.2010Коментари (60)4573
© Plovdiv24.bg
С писмо до президента на републиката, премиера, председателя на УС на НСОРБ, ЕБВР, председателя на Народното събрание, омбудсмана на Република България и всички дипломати от страните-членки на ЕС, пловдивският кмет Славчо Атанасов изразява позицията си за 30-милионния заем за преасфалтиране на второстепенната улична мрежа, намесата на министъра на финансите Симеон Дянков, както и разнопосочните мнения по темата от последните дни. Plovdiv24.bg публикува текста на писмото без съкращения и поправки. 

ПИСМО

Относно: Проект за „Рехабилитация на улиците в Община Пловдив", финансиран чрез поемане на дългосрочен дълг от Община Пловдив

С настоящото писмо искам да изложа един сериозен и нетърпящ отлагане проблем на град Пловдив и неговите граждани. Като кмет бих желал да изразя позицията си относно писмото на вицепремиера и финансов министър на България г-н Симеон Дянков до ЕБВР, чрез което министърът прави искане за отлагане на Проекта за „Рехабилитация на улиците в Община Пловдив", финансиран чрез поемане на дългосрочен дълг от Община Пловдив. Във връзка с безпокойството на г-н Дянков относно успешната реализация на проекта, технологията, почтеността на неговата структура и разходването на средствата, ще изложа пълната хронология на този проект. Това е необходимо, за да стане пределно ясно, че тезите на министър Дянков са несъстоятелни и мотивите им не издържат един професионален поглед, а са откровено политически.   

 Основанията за поемане на общински дълг са свързани с необходимостта и неотложността от извършване на инвестиции в пътната инфраструктура на град Пловдив, които не могат да бъдат реализирани със собствени средства на общината, предвид рестриктивния бюджет и глобалната икономическа криза. Неслучайно голям и професионален екип положи сериозни усилия в разработката по заема. Истината е, че вътрешнокварталните улици на град Пловдив не са преасфалтирани повече от 20, а някои и от 30 години. По тази причина всяка година общината влага в кърпенето на дупки огромни суми, без да има реален и траен резултат за пътната мрежа. Този заем би бил и евентуална глътка въздух за пловдивския бизнес - доказана мярка срещу кризата е инвестирането в инфраструктура, а с това и осигуряването на работа за много хора.

В бюджета на Община Пловдив за 2009 г. бяха предвидени средства в капиталовата програма, с които да бъде финансово обезпечено възлагането на обследване на уличната мрежа, оценка и технически решения за видовете ремонти на пътните настилки на територията на общината. Възлагането на тази услуга беше извършено по реда на Закона за обществените поръчки. С ДЗЗД „ПЪТКОНСУЛТ 2000 - ВЕКТРА" бе сключен договор за извършване на обследване на уличната мрежа, оценка и технически решения за видовете ремонти на пътните настилки на територията на Община Пловдив.

От изпълнителя бе изготвен подробен доклад, който съдържа следното:

- Сегментация и кодиране на уличната мрежа;

- Оценка на трафика по основните и значими улици в общината;

- Заснемане на геометричните характеристики на улиците, обект на изследването;

- Оценка на състоянието на повърхността и на структурата на пътните настилки;

- Предложение за най-икономически и технически решения за ремонти дейности;

- Цената на възстановителните работи на база на действащите пазарни цени;

- Програма за три години с включване на елементи от решения.

На базата на това подробно обследване на уличната мрежа се направи оценка на нейното състояние и структура, като бяха предложени съответните икономически и технически решения, включително цените за извършване на ремонтните работи. Експертите на общинската администрация изготвиха проект за организация и изпълнение на строителството за периода 2010 - 2013 година, който съдържа детайлна и обобщена  програма за разпределение на ремонтните дейности по лотове и улици, с посочване на вида на ремонта съгласно извършеното обследване и препоръките, дадени в него, както и стойността на финансовите средства за това. Изготвеното обследване с цялостната подробна документация към него, както и проектът за организация и изпълнение на строителството за периода 2010 - 2013год. по същество представляват проект за рехабилитация на улиците в Община Пловдив. Резултатите от обследването, както и пълния списък с улиците, влизащи в него и нужните средства за ремонти бяха подробно и многократно обявени пред медиите и нарочно публикувани в специални карета в основните пловдивски всекидневници.

С решение № 96, взето с протокол № 6 от 26.03.2009 г. Общински съвет -  Пловдив  ме упълномощи да подпиша мандатно писмо, изготвено от Европейската банка за възстановяване и развитие и след приключване на преговорите с банката да внеса в Общински съвет Пловдив предложение съгласно глава четвърта от Закона за общинския дълг при спазване на изискванията на чл. 14 и чл. 15 от същия нормативен акт.

Изготвеният проект за рехабилитация на улиците в Община Пловдив бе представен на вниманието на Европейската банка за възстановяване и развитие.

С  писмо от 19.03.2009 г., Европейската банка за възстановяване и развитие ни информира, че на 13.03.2009 г., Кредитният съвет на банката е одобрил концепцията на проект за рехабилитация на общински пътища в град Пловдив, който да се финансира със заем от банката в размер на 15 милиона евро. В този смисъл е налице Доклад от техническа проверка на Европейската банка за възстановяване и развитие.

В изпълнение на решение № 96, взето с протокол № 6 от 26.03.2009 г. Общински съвет -  Пловдив със заповед № 09ОА-1222 от 01.06.2009 г. назначих работна група, която да анализира условията за отпускане на заема от ЕБВР.

Въз основа на дадените ми пълномощия от Общинския съвет с горепосоченото решение, продължихме преговорите с банката по условията, при които ще се поеме общинският дълг. За целта беше подписано и мандатното писмо, представляващо поемане на задължение от двете страни за съвместно сътрудничество по подготовката на проекта за изтегляне на евентуалния заем. Проведени бяха многобройни срещи и разменена съответната кореспонденция с експертите на банката по уточняване на условията и сроковете за финансиране.

С оглед спазване на Закона за общинския дълг, паралелно с провеждане на преговорите с ЕБВР и постигане на съгласие за условията и сроковете на финансирането на проекта, беше изготвено следното:

- Разписание на условията и сроковете, предложени за финансирането на проекта, одобрени от ЕБВР;

- Доклад от дирекция „Финансова политика" във връзка с теглене на банков заем от ЕБВР за проект „Рехабилитация на пътищата в Община Пловдив";

- Доклад за обследване на уличната мрежа, оценка и технически решения за видовете ремонти на пътните настилки на територията на Община Пловдив;

- Проект за организация и изпълнение на строителството 2010 г.- 2013 г.; 

- План за заангажиране на заинтересованите страни в проект за реконструкция на пътищата в Пловдив;

-  Екологичен и социален одит на общинска администрация Пловдив;

- Екологичен и социален анализ на Проект за реконструкция на второстепенни улици в град Пловдив;

- Екологичен и социален план за действие за проекта за реконструкция на част от пътната мрежа в град Пловдив;

- Доклад от директор дирекция „Опазване на околната среда".

С писмо с изх. № 10ИС 54 от 22.02.2010 г. сме уведомили директора на РИОСВ - Пловдив относно инвестиционно намерение за възстановителни работи и постигане на дълготрайност на мрежата чрез „Обследване на уличната мрежа, оценка и технически решения за видовете ремонти на пътната настилка на Община Пловдив". Предвиденото в закона уведомление за инвестиционно намерение сме обявили публично на информационното табло на общината. Същото е поставено и на таблото за обяви в Община  Пловдив, пл."Централен"№1 за срок от 14 дни.

От изготвените и изброени по-горе материали е видно, че Проектът „Рехабилитация на улици в Община Пловдив" ще финансира работите по приоритетна рехабилитация на 105 километра второстепенни и местни пътища (около 300 улици в града), подбрани в съответствие с икономическите и техническите критерии за подбор и съответната консултантска помощ за най-добрите практики на управление на пътищата, обществени поръчки и строителен надзор. Основната цел на проекта е да се постигне дълготрайност на мрежата след извършването на ремонтите.

С решение № 55, взето с протокол № 6 от 04.03.2010 г., Общински съвет - Пловдив прие бюджета на Община Пловдив за 2010 година. В точка десета от същото решение е определено, че на основание чл.11 т.1 от Закона за общинския дълг, определя максимален размер на новия общински дълг, който може да бъде поет през 2010 г. в размер на 30 000 000 (тридесет милиона) лева.

В изпълнение на разпоредбата на чл.15 от Закона за общинския дълг проектът бе оповестен публично чрез покана за обсъждане, отправена до гражданите на Пловдив. Обсъждането се проведе на 06.04.2010 година при условията и реда, предвидени в Наредба за условията и реда за провеждане на обсъждане на проекти, които предстои да бъдат финансирани чрез поемане на дългосрочен общински дълг.

В резултат на преговорите бе постигната взаимна договореност по условията и сроковете, предложени за финансирането на този проект. Същите тези условия бяха одобрени на кредитен съвет от ЕБВР и приети с решение №141, взето с протокол №12/13.05.2010 г. от ОбС - Пловдив с 29 гласа „за" и 4 „против".

В своето писмо до ЕБВР министър Дянков намеква, че изразходването на средствата от предишен инфраструктурен заем на Пловдив будило съмнения и ремонтните дейности не били извършени качествено. На първо място е важно да се знае, че този заем е реализиран от предишната градска администрация и той няма връзка с разработвания съвместно с ЕБВР проект „Рехабилитация на улици в Община Пловдив". За пълната прозрачност по разходването на първия заем и извършените ремонтни дейности, Общински съвет - Пловдив със свое Решение № 205, взето с Протокол № 12 от 26.06.2008 година, назначи постоянна комисия за контрол на разходването на средствата по усвояването на финансовия ресурс за общинския инвестиционен проект „Управление на публичната инфраструктура на град Пловдив". В състава на тази комисия влизат членове на всички представени в съвета политически сили, включително и от опозицията, като неин председател е независим общински съветник. Освен това, чрез медиите запознахме подробно пловдивската общественост с пълния списък на ремонтираните инфраструктурни обекти и вида на извършените ремонтни дейности. Призовахме гражданите да подават сигнали на специален телефон, ако забележат некачествено изпълнение по пътните настилки или имат други препоръки. Тази информация може да се види в телевизионния ефир дори и в настоящия момент.

Тук е мястото да припомня, че на 14 юли 2008 година, заради некачествена работа, с моя заповед прекратих договора за ремонти по горния проект на една от фирмите изпълнителки на обща стойност за над 8 милиона лева, което е прецедент за Пловдив. В тази връзка категорично не може да се твърди, че пловдивската администрация има някакви други намерения, освен извършването на качествени улични ремонти в града.   

В писмото на министър Дянков се съдържа още една неистина, която очевидно има за цел да хвърли тежка сянка върху съвместните усилия на Община Пловдив и ЕБВР по реализацията на Проекта „Рехабилитация на улици в Община Пловдив". В писмото се казва, че съществували съмнения относно почтеността на изразходването на средствата и провеждането на процедурите за изпълнители на ремонтите. Тук дебело искам да подчертая, че цялата система от процедури е разработена съвместно и изцяло в съответствие с изискванията на експертите от ЕБВР. В тази връзка съмненията на министър Дянков по никакъв начин не могат да бъдат насочени към Община Пловдив и нейните специалисти. Като администрация предприехме разяснителна кампания във всички медии и многократно представяхме всички механизми и действия, които предприемаме по преговорите с ЕБВР. Запознахме обществеността и с пълния списък на улиците включени в лотовете по бъдещия заем. Въпреки това, отново ясно декларирам, че общинската администрация е готова да приеме всякакви мерки, свързани с прозрачността и контрола върху провеждането на процедурите и разходването на средствата.

Министър Дянков посочва като мотив за отлагане на процедурата по заема за Пловдив привличането на евентуални средства за градска инфраструктура и системи за контрол на трафика по програма „JASPERS". Тук искам да поясня, че инициативата JASPERS е инструмент за подготовка на големи инфраструктурни обекти в страните-членки на Общността. Тя бе създадена в края на 2005 г. от Европейската комисия, Европейската инвестиционна банка и Европейската банка за възстановяване и развитие за подкрепа подготовката на приоритетни национални проекти, за които се предвижда финансиране от структурните и кохезионния фонд на ЕС. Споразумението за дейността на програмата у нас бе подписано през 2006 г. Техническата помощ по JASPERS е безвъзмездна.

Община Пловдив подготвя два проекта, които се наблюдават от експерти на JASPERS. Първият проект е „Техническа помощ за изготвяне на интегрирани водни мерки за градовете Пловдив и Добрич". Техническата помощ е по програма ИСПА и ще се реализира със средства от оперативна програма околна среда. Към момента консултантския консорциум „Кокс консулт" е представил пред-проектно проучване, което след обсъждане, предстои да бъде прието на експертен съвет на общината.

Вторият проект е по Оперативна Програма „Регионално развитие", мярка „Устойчив градски транспорт". Очакваме избор на консултант от страна на МРРБ, който да помогне на общината да разработи пред-проектно проучване, чрез което да определи обхвата на проекта, финансовите параметри на всеки под-проект и стратегия за развитие на обществения транспорт до 2020 год. Процедурата за избор на консултант бе отменена веднъж и в момента чакаме да изтече срока за обжалване, за да се определят следващите действия.

Дейностите, които се планират от страна на общината за реализация по тази линия са безкондукторно таксуване, система за управление на трафика, модернизация на спирките, информационни табла, нови светофарни уредби, видеонаблюдение и други. Експерти на JASPERS подпомагат министерството в усилията му да реализира тази мярка. Те пряко консултираха община Бургас в разработването на проекта им, но за останалите 5 града - Пловдив, Варна, Русе, Плевен и Стара Загора, ще бъде избрана друга или други консултантски фирми. Към момента никой не е ясно дали ще се подкрепят дейности свързани с инфраструктурна мрежа.

Този проект категорично няма нищо общо с проекта на Община Пловдив за рехабилитация на вътрешните улици. Двата проекта се разработват отделно и имат различен обхват. Представителите на ЕБВР са добре запознати с този факт.

В цялата ситуация по отлагането на проекта на Община Пловдив и ЕБВР има и един доста смущаващ момент. В своето писмо министър Дянков основно се позовава на писмо до Борда ни директорите на ЕБВР от частната софийска фирма „АГЕНЦИЯ ЗА ТРАНСПОРТНИ ПРОУЧВАНИЯ И ПРОГНОЗИ" ЕООД. Тази фирма, с неясни за нас мотиви, изразява съмнения, че с изтеглянето на заема за град Пловдив ще бъде реализирана някаква въображаема корупционна схема. Твърденията не са подкрепени по никакъв начин и с никакви факти и очевидно имат друга цел. В същото време медиите откриха интересния факт, че тя е собственост на съпруга на народната представителка от ГЕРБ Геновева Алексиева. Въпросните клеветнически твърдения на тази фирма са основен мотив в писмото на министър Дянков до ЕБВР, което ме кара да мисля, че град Пловдив и решаването на един от най-належащите проблеми на пловдивчани стават жертва в преследването на чисто политически интереси.      

Тук искам да припомня, че Конституцията на Република България дефинира местното самоуправление като форма на децентрализация на държавната власт с цел повишаване ролята на самоуправляващите се общности при решаване на въпроси от местно значение. На органите на местното самоуправление е осигурено правото и те трябва да имат реалната възможност да регулират и да управляват в рамките на закона, на тяхна отговорност и в интерес на населението на общината, съществена част от обществените дейности и дела.

Република България е единна държава с местно самоуправление съгласно чл. 2, ал. 1 от Конституцията. Постановява се, че освен единна, България е държава с местно самоуправление. Това е израз на тенденцията за демократизиране и децентрализиране на държавното управление - основополагащи принципи, залегнали и прокламирани в Европейската харта за местното самоуправление. Неслучайно в Основния закон местното самоуправление се отбелязва заедно и във връзка с формата на държавно устройство, с това се подчертава значимостта му. Отново в Конституцията, в чл. 136, ал. 1, общината е определена като основна административно-териториална единица,  в която се осъществява местното самоуправление. Общината е юридическо лице, а наред с държавата е самостоятелен носител на права и задължения в сферата на вещното, търговското и облигационното право, което формира и самостоятелната икономическо основа на местната власт. За това на нея се предоставя самостоятелен бюджет, а държавата има задължения да й прехвърля допълнителни икономически ресурси. Следователно в Конституцията е залегнало повишаване на ролята на самоуправляващите се общности при решаване на въпроси от местно значение, какъвто безспорно е казусът с намерението ни да теглим дългосрочен общински заем с цел рехабилитация на съществена част от уличната мрежа в града.

С оглед изложеното за местното самоуправление и неговата конституционна уредба, в това число и разпоредбите на Европейската харта за местното самоуправление, следва да приемем, че правомощията на общините трябва да бъдат с максимално голям обхват. Начините за упражняване на тези правомощия пък трябва да бъдат на основата на широка автономия, съчетана с наличието на средства за осъществяването им. Убеден съм, че във време на финансови затруднения не само за града, който управлявам, но и за целия свят, почти 2-годишните ни усилия около подготвянето на проекта за забавения заем представляваха именно една съществена част от обществените дела на местното самоуправление, в интерес на една самоуправляваща се общност - град Пловдив.

Без обаче да се допита до Община Пловдив и без да изложи каквито и да било аргументи, финансовият министър на България възпрепятства на практика разглеждането на проекта за инфраструктурен заем от Европейската банка за възстановяване и развитие. Уви, желанието на хората, работата на експертите и от двете институции - и Община Пловдив, и ЕБВР, решението на Общинския съвет, бяха еднолично зачеркнати от един единствен човек, който не е стъпвал и сигурно никога няма да стъпи по разбитите пловдивски улици. Още повече, министър Дянков никога и под никаква форма не е потърсил от Община Пловдив каквато и да е информация за Проекта „Рехабилитация на улици в Община Пловдив". На срещата, която поисках с него, експертите на общинската администрация дори не бяха допуснати да влязат в министерството.    

Твърдя, че това е безпрецедентна политическа намеса на държавата в работата на местната власт, която по Конституция е самостоятелен юридически и икономически субект. Очевиден е политическият подтекст на подобно действие и се надявам то да не получи повече внимание, отколкото му се полага. Няма да се откажа и ще защитя интересите на нашия град.

С уважение,

Славчо Атанасов

Кмет на Пловдив



Още по темата: общо новини по темата: 91
29.08.2011 »
11.02.2011 »
10.02.2011 »
23.10.2010 »
10.08.2010 »
19.07.2010 »
предишна страница [ 1/16 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Славчо, явно си решил да се излагаш за последно!Политическата ти кариера приключи и при това позорно!Вярно ,че политиката е к***а , ама за толкова голяма като теб -явно няма място !!!
+1
 
 
след като гражданите са против,защо не бойкотират публично искането на заема,защо след като се плащат данъци е необходимо излишно да се натоварваме със заеми-мандата им скоро изтича и трябва да се нагушат,и децата се сещат защо се напъва толкова кмета за тизу заем-КАЖЕТЕ НА КОГО МУ ТРЯБВАШЕ ПАРКИНГ В ТРАКИЯ ДО СКОБОЛЕВА МАЙКА,ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ,ЧЕ В ТРАКИЯ ИМА ТОЛКОВА МЕСТА ЗА ПАРКИРАНЕ И ПАРКИНГА СТОИ ПРАЗЕН,КОЙ ДАДЕ ПАРИТЕ ЗА НАПРАВАТА НА ТОЗИ ПАРКИНГИ ПОДЪРЖАНЕТО МУ-АКО ИМА СТАБИЛНА МЕДИЯ,ЩЕ СЛЕДИ ЗА РАЗВИТИЕТО НА ТОЗИ ПАРКИНГ И ДАЛИ СЛЕД ВРЕМЕ НА НЕГОВО МЯСТО НЯМА ДА СЕ ИЗДИГНЕ МАСИВНА СГРАДА,КАКТО СТАНА С ПРЕДИШНИЯ НАКАЗАТЕЛЕН ПАРКИНГ С/У 15 БЛОК ОТНОВО В ТРАКИЯ
0
 
 
Славчо е страхотен кмет,както и добър и честен човек.Казва ви го човек,който го познава лично.Лошото в България е,че когато си добър и честен политик,останалите правят всичко възможно да те злепоставят,оплюят и свалят рейтинга ти до 0,за да няма кой да им пречи да крадат.Не казвам,че Славчо Атанасов не прави грешки,напротив,както всеки човек така и той греши,но помнете ми думата през последните 20 години,а и за в бъдеще Пловдив е нямал а и няма да има по-добър кмет.
Пловдив е само наш! Вечно наш!
на 02.06.2010 г.
0
 
 
Някой може ли да ме светне в крайна сметка за какви "комисионни" се говори тук? Кой на кого ги дава тия комисионни, откъде идат, къде отиват? Доколкото аз разбирам значението на думата "комисионна", то най-логично ми изглежда банката да има хора, които работят на процент като за всеки осигурен заем тя им плаща. Това ли имате предвид? Какви комисионни или вятър на устата да става? Славчо не става за кмет - за това съм на 100% съгласен - най-малкото не мога да понасям диалекта му. Колкото и да е честен. Знайте обаче и не се бъркайте, че Бойко е продукт не на друга система, а на комунистическото БКП от преди промените, и много добре е подкован откъм гледна точка на пропаганда. Много добре знае как да хвърля кал и да докопва кокала. От известно време Бойко е хвърлил око на моя град и като гледам много мои съграждани са готови да му подадат ключа на тепсия - като се започне от не особено интелигентни фенове на любимия ми отбор (заради показното предване на стадиона) и се стигне до потребители тук лесно влияещи се от популистки ПР-акции. А Бойко знае едно и му пука за едно - Банкя и София. Другото под ботуша и да си трае - това е светлото бъдеще на града ни под ГЕРБ. ...и ПР-акции.
+2
 
 
Много приказки , много жалби . Всяко нещо си има цел . А целта на алчния кмет Славчо Атанасов е уплюването от една страна на управляващите и от друга усвояване комисионните по създадените проекти така както стана и с предишния заем . Лесно човек може да си вземи поука като се замисли какво бе свършено до сега .
+2
 
 
Конфуций е казал: "Не обучавам хора без въображение и не просвещавам самодоволници". Rezon ви го е написал човешки с необходими подробности. Спрете да сравнявате Славчо с миналите кметове. Сравнете го с имена, които са останали в световната история като кметове, не с някакви подлизурковци, които няма да помним след 25 години. Заемът е крах, а дните на ВМРО и БСП в Пловдив са преброени.
на 01.06.2010 г.
+4
 
 
От 10 ноември та до днес Славчо е безспорно ама абсолютно безспорно най-некорумпирания кмет! Славчо е 2 класи над арменеца,пачо и католика.Той обаче направи две много фатални грешки и ми се струва че сега ги осъзнава но вече неможе да ги поправи а за едната и сам незнае дали иска.Първата му грешка беше че след като се разпърдя с герб/което не е грешка/ защото герб Пловдив са по-големи мастии и от ДПС-Пловдив!Та след като се разпърдя с герб незнам що му беше да качва в управлението комунистическите изчадия!?! Трябваше да остави нещата известно време както са си и ако се окажеше че и герб и коминтерна му правят сечено и му пречат да предизвика нови избори чрез оттеглянето си и тогава щеше да бъде преизбран и смачка всички гниди около себе си! Втората му грешка беше взимането на отпадъците в Цалапица и то без да се интересува изобщо от мнението на другите общини при положение че боклука небиваше да се взима на никоя цена а и отлично се знаеше че обещаните пари никога няма да му ги дадат а тези които все пак щяха да му дадат щяха да са за проекти които държавата сама е длъжна да финансира! Булевард България е на Пловдив колкото и на Самоков,същото се отнася и за коритото на Марица което така и не изчистиха многовъзхваляваните тука мишкари от Герб!
+5
 
 
Този човек е "бита карта", още от момента в който промени вота на пловдивчани като вкара комунистите в управата на града ни. Явно добре се учи от "мурафетите" на Гергов и другарите му, но околните не са слепи. Излишен е всякакъв коментар за доверие, пари и едва ли не следващ мандат - смешни илюзии.
-1
 
 
Г-н ,Атанасов е най добрия кмет за последните години. За6то, някой хоха мхора му намират груби кусури. Питам , какво направи Томасян,,,, Поета, 4омака ?. Резон,ти си от старото време , рабира се и от новото време. Когато не може6 да спи6 пусни си лентата и направи преценка. Моите уважения към теб. Аз съм Лз3бу- Петар- 53. 73
+7
 
 
То, че напъните на Славчо са безполезни, Слава на Бога, и котките го разбраха. Прочетох внимателно цялото това дълго писмо, което по същество можеше да бъде много по-кратко. Искам да обясня на всички майни, че има достатъчно средства от структурните фондове, за да не ползваме заеми! В случая става въпрос за Регионалната програма на министерството на Росен Плевнелиев по точка "Устойчива среда". Този проект за оправяннето на малките улици напълно се вписва там. Значи можем и без заем от 30 милиона лв. Техническата помощ от програмата Джаспърс, както правилно отбеляза Славчо, е безплатна, но се отнася за проекти по обем на стойността над 25 милиона евро. Което е повече от 15 млн евро по искания заем. Обаче програмата Джаспърс няма против няколко различни проекта да бъдат обединени в един пакет! А имаме толкова много неща за оправяне в нашия град. Значи можем да ползваме европари, а не да искаме заем! Техническата помощ по Джаспърс означава заплащане труда на консултанти и разработчици на проектите, разбира се, под ръководството на координатора за БГ - Добринка Кръстева, нач-к отдел ИСПА в министерството на финансите. Отделен, и още по-важен момент, който Славчо съзнателно пропуска в писмото си, е съгласуването на проекта с утвърдените с "виза" от община Пловдив планове за няколко години на "копаещите" организации - ВиК, ЕВН, Ситигаз, Топлофикация, Виваком, кабелни оператори. Няма такова съгласуване. Стига с твоите демагогии, Славчо! Нещо повече, похарчените напразно пари дотук по техническата подготовка на проекта ще трябва да ги възстановиш! Или повече не си кмет! Просто и ясно!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори 2024
Катастрофи в България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Арести по подозрения в шпионаж за Русия
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: