ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Казаха къде в рамките на Пловдив градската железница ще има спирки | ||||||
| ||||||
Техническата спецификация на проекта за новия железен път между гара Пловдив и гара Филипово е почти готова за съгласуване с община Пловдив. Паралелно с това НКЖИ готви документацията за избор на изпълнител на техническия проект и подробните устройствени планове. В рамките на града е уточнено да има три спирки: при кръстовището с бул. "Пещерско шосе", при кръстовището с бул. "Шести септември", като не е уточнено преди или след него заради обструкции от община Пловдив, след бул. "България", отчитайки намерението на градската администрация да се направи нов мост, уточни областният управител Ангел Стоев. Другата разлика с идейния проект е, че железопътната линия ще бъде двупътна, посочи инж. Бакалски. Прогнозата е отчуждителните процедури да продължат около две години и половина. Повечето от имотите са собственост на община Пловдив, което е предимство. В момента, в който са готови по-голяма част от техническите изпълнения, същият изпълнител веднага ще започне да изработва подробните устройствени планове, така че процесът да върви паралелно. Самото проектиране ще се изпълнява до края на 2024 година, отчуждителните процедури трябва да приключат до края на 2025 г. и след това ще започне реалното строителство. Разговорите за втория ринг, външния, тепърва предстои да започнат. "Не трябва да чакаме, защото те касаят също проектиране, отчуждения, изграждане на жп инфраструктура и съответните спирки по тези трасета, които ще рехабилитираме. Рехабилитацията е едната част от проекта, другата е да направим спирки, които отговарят на всички наши и европейски норми. Отделно, общините трябва да планират в своите планове довеждаща инфраструктура до спирките, защото ние може да направим спирка в полето, но довеждащата инфраструктура трябва да се изпълни от общините. Ние строим жп инфраструктура" - коментира инж. Бакалски. По-нататък във времето ще има директни срещи между НКЖИ и всяка община, за да се изясни в конкретика основните нужди на съответната община от една страна, а от друга - държавното дружество да планира бъдещото развитие на втория етап на градската железница. Идеята е всяка община на своята територия да направи предложения към НКЖИ, за да може държавното дружество да включи тези участъци в 5-годишната си програма за поддържане и рехабилитация. Бакалски посочи като пример направленията Филипово - Съединение и Филипово – гара Труд, за да могат тези жп връзки да бъдат заложени за реконструкция или рехабилитация в средносрочно бъдеще и впоследствие да бъдат основно ползвани за нуждите на градската железница. Прекият диалог между НКЖИ и общините трябва да се проведе преди 15 юни, тъй като тогава се предвижда следващо съвещание в областната управа. "Въпросът е да съчетаем държавните пари с местните интереси", отбеляза областният управител Ангел Стоев. Подробности гледайте в прикаченото видео! |
Още по темата: | общо новини по темата: 42 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/7 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Унищожиха милиони бутилки минерална вода заради фекални бактерии
17:12 / 25.04.2024
Лепят ни нов стикер на колата за ГТП, плащаме повече!
08:39 / 26.04.2024
Глория катастрофира, отменя участия
16:47 / 24.04.2024
Какво се случва с трудовия стаж при дълъг болничен?
14:15 / 25.04.2024
Обилна градушка в Пловдивско
15:43 / 25.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета