ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Известен пловдивчанин: За 10 месеца и 10000 км съм спестил около 2000 лв.
Автор: Екип Plovdiv24.bg 08:59 / 15.07.2022Коментари (38)37269
©
Манол Пейков, собственикът на едно от водещите издателства в България сподели своите впечатления относно електромобила си. Известният пловдивчанин казва, че направил добра инвестиция, защото да караш електромобил е огромно удоволствие, а и спестява пари. Ето целия му пост в социалните мрежи: 

10 месеца и 10,000 километра с електрическото ми пежо 2008е. Добър повод за наброски и равносметки:

● Докато в началото отчетливо се притеснявах да пътувам с колата извън Пловдив, сега пътуването по магистралата до София (най-честият ми маршрут) е приятно и рутинно – познавам колата добре и не се притеснявам, когато километражът показва, че ми остава едва 50-ина километра автономия.

● По основните пътища в страната непрекъснато изникват нови и все по-мощни зарядни станции. Свиквам все повече с начина им на работа и губя все по-малко време при включване и изключване на апликациите.

● При последното си ходене в София (с включена обиколка из града) спрях да заредя за 15 минути на отиване и 27 на връщане – което със сигурност не надвишава кой знае колко обичайните ми спирания за кафе и тоалетна.

● Научавам се все по-добре да оптимизирам разхода на автомобила – например като намалявам скоростта при изкачване и я увеличавам при спускане. Не ми е досадно да го правя – дори бих казал, че ми е забавно.

● Все повече свиквам с обстоятелството, че тръгването нанякъде с електрически автомобил изисква извесно предварително планиране и отделяне на (с една идея) повече време за път. В преобладаващото количество от случаите това не ми е в тежест.

● В 85% от случаите зареждам на собствената си зарядна станция, на цена от 0.25 лв/кВт. При среден разход от 18-19 кВт/100 км, това прави разход от под 5 лв на 100 км. Другият ми автомобил (приблизително същият модел, но дизелов) гори 7 л/100 км, което в момента означава разход от около 25 лв на 100 км.

За 10 месеца и 10,000 километра, това са спестени около 2,000 лева, или 200 лв/месец. Към това добавяме липсата на необходимост от каквото и да е обслужване (смяна на масло, ремъци и пр.). Което все още не компенсира разликата в началните цени на двата автомобила, но – ако отчетем и елемента на грижа за околната среда – определено прави инвестицията удовлетворителна.

● Да караш електрически автомобил е огромно удоволствие – усещането за ускорение, съчетано с пълното отсъствие на шум, е опияняващо и може да бъде сравнено единствено с движението на платноходка при попътен вятър.

Ако трябва честно да си призная – удоволствието при каране изобщо не намалява с времето, дори (сякаш) нараства. И даже да изключим всички други предимства и да оставим само това изживяване, то ми е напълно достатъчнo, за да не се поколебая следващия път – и да избера отново електрическа кола.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
-1
 
 
Я да видя какво мислят експертите в коментарите...
+3
 
 
Неандарталциииии. Крива на промяната му се вика. Същото са говорили неандерталците преди 200 години за двигателя с вътрешно горене. "Ама как така ще замени каруцата, вие луди ли сте". Просто по-слабо интелигентните не могат да го разберат. В момента може да се купи електричка за м/у 40 и 55к ЛЕВА с 300км пробег ( Кона на 500км с е 55к ЛЕВА). А с всеки изминал ден излизат нови и по-нови модели, на които пробега почва от 500км. До 2 год. няма да има нова електрическа кола с капацитет на батерията под 500км с 1 зареждане. Пък вие си купувайте старите немски печки "щот няма как да заменим ДВГ" реваааааа ьхаьхьахах
+1
 
 
Мале, мале. Каква дискусия се е заформила :-) Предлагам към всяка паркоскоба, закрипена пред "къщята" на ползУвателите, да се оборудва и зарядна станция. За да икономисаме, ще сложим един метален чатал, по-скоро дървен, че повечето метал сега отива при Зеленски. И по един удължител от панелния балкон. Разбира се, с ключ на терасата, че да не зареждат на аванта разни "мръсници". Претупахте хибридите, за да се правите на еколози и екологични. А този ток, както се очертава, ще идва от въглища :-)))) Защо като бити пу*ки мълчат еврогейзерите?! Нещо путинския дефицит ги удари май. Или мозъчния дефицит най-вече.
на 15.07.2022 г.
0
 
 
И аз да се включа - да за кратки разстояния и собствени зарядни станции електрически коли са добри , но не мисля , че са бъдещето - първия проблем - прекалено кратък пробег и за хора , които страдат от простата е идеално - защото трябва на всеки час каране да киснеш по зарядни станции. Втори проблем: Към момента няма толкова коли , но какво ще стане , като се удвоят колите и при факт , че на една станция може да се зарежда една до две коли и повечето им трябва над 10 минути за вдигнат проценти и пред вас има 4 коли ... И трето ако аз с моя хибрид стигам от София до Пловдив за средно 1:30 часа със скорост 140 км/ч , то с една електрическа ще бъдете , като БДЖ - няма да паднете под 2:30 часа - ако не и повече. Реално има някакво спеставяне , но на фона неудобства не си заслужава. Лично аз наскоро си купих нов пълен хибрид - по-евтина , по-голяма, по-бърза , 4х4 и почти всички екстри - разход 4 на 100 лв бензин плюс автомна електричека част с двойно по-голям пробег от на Пежото и се самозарежда при определени не чак толкова сложни маневри... Електрическа кола не е лошо решение , но далече не бъдещето и далече не си заслужава ,а и все още реализацията и куца ... Блажени са вярващите , които мислят , че всяко нещо е по-добро от стара или сходна изпитана технология.
+2
 
 
И да добавя, купих си електричка за 60,000 преди година и половина, сега ми предлагат 70,000.
+2
 
 
При всички положения бъдещето е на електрическите автомобили. Дали с батерии, или с водородни клетки, все е електричество! В “белите” държави правителството насърчава покупката им с финансов стимул. Колкото до днешните батерии-гаранцията им е от 8 до 10 години, а през това време и цената на производство ще е намаляла в пъти, така че няма място за притеснения. Пробега? Ами за ежедневни нужди 60 до 100 километра са напълно достатъчни. Така или иначе почти няма семейство без две коли, така че едната може и да е дизелов таралясник.
-4
 
 
СИНКОВЕЦА НА ДЪРТАТА ИЗМАМНИЧКА С ДРЕЗГАВ ГЛАС
-4
 
 
Добре бе хора, може и да е СУПЕР удоволствие, АМА не е спестяване!!! Стига пишете глупости, един електромобил, който СЕГА може да си купите в България е 80-100 000 лева и да уточня тези от долната граница са с НИКАКВИ батерии и до София трудно ще стигнете. Та по-скоро електричките, които си заслужават са над 100 000 ЛЕВА, същата кола с бензин или дизел с ЕВРО6 е под 50-60 000, а да не говоря, че има и супер оферти в диапазона 40 000! ЗА ДА пестите ви трябва потребление на 50-60 000 лева за бензин и дизел, което е огромна сума дори и за 10 години! За 10 години бензинът на годисподина горе, а и на 99% от хората няма да надвиши 20 000 лева (и то на тези цени!), дори няма да споменавам смяната на батерията, че някои пороизводители искат и половината от цената на електромобила... А и с тези зарядни станции по 1 на 100 км....ще ви питам скоро колко време ще чакате на опашки....на пътя от София до Пловдив и дали ще ти се удължи с 27 минути или с 270 минути.
+7
 
 
Като чета коментарите, откровено ми е жал за вас. Ужасно е, че Пловдив се напълни с такива хора, някога беше чудесен град.
-5
 
 
поредната измама на западните капиталисти-дори и да е така както пишеш,защо не кажеш колко струва колата нова-около 80 хил. лв може би и след 10 г когато ти се изчерпа батерията напълно както на Теслите,автомобила ти ще струва 0 лв,защото няма кой да ти го купи,а ти няма да искаш да платиш нова батерия и да караш пак старата кола-така че смятай и по 8 хил.лв на година чиста загуба -първите Тесла са на 10 г и вече ги изхвърлиха
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Изготвят стратегия за развитие на Летище Пловдив
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Земетресения в България
Григор Димитров в турнири през 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: