ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Искат спиране на жп-линията между Централна гара и Филипово
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:23 / 27.04.2010Коментари (51)11019
© Plovdiv24.bg
Спиране на жп-линията между Централна гара и Филипово предложиха експертите на съюза на частните предприемачи "Възраждане" на днешното заседание на Консултативния съвет към кмета, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

"Проектирана е много отдавна в покрайнините на Пловдив, когато наоколо е имало само градини, а сега опира в централната част на града. Представете си колко затруднява връзката, когато човек иска да отиде от изток на запад - прелези, бариери, спирания..." - мотивира предложението Христо Лазаров от "Възраждане", който е и секретар на Консултативния съвет.

Същевременно със затварянето на тази линия предлагат да се изгради нова жп-връзка между гара "Тракия", като се използва жп-моста над Марица източно от града и нова пряка връзка към гара "Филипово". Разстоянието е 2720 м, не са изчислени необходимите средства, но експертите са стигнали до заключението, че изграждането на надлез или подлез в този район ще излезе много по-евтино от изграждане на естакади на местата на сегашните прелези, каквото по принцип се предвижда за необозримото бъдеще.

Можело да се премине към експериментално затваряне на жп-линията за два-три месеца. Идеята подлежи на доразработване. Ако кметът я възприеме, ще трябва да влезе в преговори с държавните структури.

Многократно наши читатели са дискутирали темата дали трябва тази ЖП линия да бъде премахната или да бъдат изградени надлези и подлези. Идеите варират от превръщането на ЖП линията във велоалея до изграждането на монорелсова железница като екологичен и бърз транспорт в градска среда. Една от идеите бе изграждането на S-Bahn. Дискусията на нашите потребители по темата можете да прочетете тук: S bahn (идеи за алтернативен транспорт).


Още по темата: общо новини по темата: 2
09.05.2010 »
20.12.2007 »






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Преди няколко години възникна идеята тази ж.п. линия да се издигне на 5-метрови пилони, за да не запушва движението по "Пещерско шосе", "Свобода" и "6-ти септември". Мисля си, че това може би е най-евтиният вариант, защото линията ще се строи от готови, евтини модули, и ще се избегне строителството на скъпи подлези или надлези на булевардите. Колкото до шума.....ами новите немски мотриси са относително по-малко шумни, но, така или иначе, този проблем ще си остане. Аз също поддържам идеята за възстановяването на ж.п. ринга около Пловдив - поне 1 мотриса на час да обикаля града на всеки час. Спирките си ги има, остава само мотриса да се купи от общината.
-1
 
 
Мисля, че не е мястото на тази ЖП линия там. Отвратително е грозния, тежък и шумен влак да минава през града, май Пловдив е единствения град където влака минава през него. Чудя се тези хора в близост до линията как живеят, как са спокойни за децата си. Няма и един път да съм минала от там независимо по кое време и да не чакам на бариерата, струпват се коли става един хаос. А да не говорим каква грозотия е. Да се махне линията от там ние в най- хубавия град в България ли живеем или какво!?
+1
 
 
Ужасен съм от "представителите на бизнеса" и въобще от хората в нашия град, призвани да дават ъкъл на некадърните общински служители. Явно в консултативния съвет се е събрала някаква сган от бивши социалистически апартчици, които са по-посредствени и от общинската администрация. А иначе в Пловдив има забележително умни мениджъри, бизнемени и специалисти, но явно те не са част от соц. кръжоци от типа на Възраждане. Вярна е единствено констатацията на този секретар, че жп-линията в настоящия си вид е най-големия транспортен проблем на Пловдив. Безспорен факт е също така, че в последните години над нашия град се изсипа дъжд от пари, около 150 милиона лева (плюс още 30, които Главчо ще вземе за малките улички), които с малки изключения бяха или ще бъдат окрадени и/или похарчени, БЕЗ ДА БЪДАТ РЕШЕНИ ОСНОВНИ ПРОБЛЕМИ като модернизацията на тази жп-линия и превръщането и в първия действащ S-bahn в България. Посредственият кмет Главчо Атанасов, посредственият му екип и посредствените "консултанти" ПРОПИЛЯХА подаръците, които получихме заради софийските боклуци, за абсолютни глупости. 42 милиона, подарени на частен Завод за боклука на 40 километра от Пловдив, 15 милиона за Модър-Царевец, 5 милиона лева за еднокилометрова отсечка до Митницата с нищожен трафик (може би най-малко натоварената входна артерия на Пловдив), колелото на Богомил, крайречните "булеварди", безумните 35 милиона лева за бул. България (ремонта му беше належащ, но не на тази цена, двойно по-висока от строителството на километър от магистрала Тракия) - хиляди, милиарди примери за малоумно харчене на чужди пари с нищожен ефект. АЗ ЗАТОВА ПОСТОЯННО ПОВТАРЯМ - ПАРИТЕ НИКОГА НЕ ДОСТИГА, ЗАТОВА ТРЯБВА ДА СЕ ИНВЕСТИРАТ ПО НАЙ-РАЗУМНИЯ НАЧИН, С НАЙ-ГОЛЯМ ЕФЕКТ И ПОЛЗА ЗА ГРАЖДАНИТЕ. Ето ви чудесен пример как малоумен кмет с малоумно обкръжение са способни, ВЪПРЕКИ ПАДНАЛИ ОТ НЕБЕТО ПОДАРЪЦИ под формата на финансиране за софийски боклуци и достъпа до огромни фондове на ЕС, не само да не решат поне частично някои от проблемите на града, но и да ги задълбочат и да нанесат ОГРОМНИ ВРЕДИ. Ефекта от "управлението" на Главчо Атанасов изчислявам на поне половин милиард преки загуби и пропуснати ползи досега. Но както всички виждаме глупостите скоро няма да спрат. Цялата тази сган произвежда безброй глупости и вреди за нашия град.
-1
 
 
Разбира си,че трябва да се спре.Това е анахронизъм.Да се спрат влаковете,но да не се демонтират съоръженията.Това да е първият етап.Бъдешето ще покаже кое е най рационалното.Моето мнение е че този булевард може да стане един от най-красивите и най-удобните.Особено ако се продължи в двете посоки.Ще се свържат Кючука- Смирненски- Каршиякал Против съм да се строят скъпи ненужни и грозни надлези или подлези Освен това ЖП моста над марица със сигурност плаче за новл
+1
 
 
Никой ,примерно в Берлин не си помисля да премахне ЕС -бана ,напротив всичко се решава с подлези и надлези.А настоящата линя е гръбнак на бъдещия железопътен транспорт в Пловдив.Скоро ще възникне необходимост от подобен и за директна връзка на Крайните квартали на Тракия ,през бул.Санкт Петербург и бул.Източен с бул.Шести септември рПанаира и булБългария а на следващи етапи и връзка с Въстанически и Христо Смирненски
+4
 
 
Съгласно Конституцията на Република България железопътната инфраструктура е изключителна държавна собственост, така че най-малко това е работа на клуб "Израждане". Вместо да се мисли, влаковете от Карлово, Хисар и Панагюрище да спират на изградените спирки на бившата крайградска железница, единственият екологичен транспорт трябва да бъде премахнат. След няколко десетилетия нефта окончателно ще бъде изчерпан и единствената алтернатива е електрическия жп транспорт. Европейските тенденции са пресичане на две нива и сбогом на прелезите. В оперативна програма Транспорт има достатъчно средства само че някой от клубовете трябва да кандидатства.
на 27.04.2010 г.
+1
 
 
Аз съм от карлово и пътувам всеки ден с влака не виждам какъв е проблема и що да се маха линия какво пречи чак толкова юрлично смятам това за глупава идея.
0
 
 
Кмете кметеее, пак се уля - хич не бъркам, става въпрос за тоталната и безаналогична некадърност на теб и голяма част от обкръжението ти. Достатъчно е само да им чуем великите предложения на тези до които уж се допитваш и на всички им става ясно че тия за нищо не стават. Но все пак - пожелавам ти успех в преговорите с НКЖИ и особено с Министерство на транспорта. Сигурен съм, че много ще се зарадват на предложението.
+2
 
 
Не се разбира - с какво точно, линията пречи на "Възраждане"?Дори "мотивите му" са комични : "прелези, бариери, спирания..." На кръстовището до "Чифте баня" се чака доста повече, отколкото на който и да е прелез на тази линия, но това не му е направило впечатление!
0
 
 
"...изграждане на естакади на местата на сегашните прелези, каквото по принцип се предвижда за необозримото бъдеще" - значи според тези от "Възраждане" в близките най-малко 5-10 години да не очакваме нищо относно прелезите.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Автомобил на НСО катастрофира - Кирил Петков е бил вътре
Бум на коклюш в България
Двойно убийство в Пловдив!
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: