ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Георги Стаменов, ГЕРБ: В следващия мандат темата за места в детски градини няма да съществува
Автор: Диана Бикова 11:10 / 22.10.2023Коментари (1)3999
©
Георги Стаменов е роден в Пловдив на 28.05.1980 г. Женен, с три деца. Учил е в ОУ "Петър Берон", след това в ПГ по хранителни технологии и техника в Пловдив.  Завършил е Университет за национално и световно стопанство – гр. София, специалност "Финанси“ и специалност "Счетоводство и контрол", има квалификация Магистър.

От 2011 г. до октомври 2015 г. е общински съветник от ПП ГЕРБ в Общински съвет – Пловдив. Заместник-председател на Общински съвет – Пловдив, председател на Комисия по бюджет и финанси. От ноември 2015 до настоящия момент е кмет на район "Централен“. Кандидат на ПП ГЕРБ за трети мандат.

- Г-н Стаменов, неведнъж сте споделял, че имате намерение всяко дете, което се обучава в района, да има място и избор за детска градина и ясла. Какво предстои в следващия мандат в тази посока?

- На последното класиране за 54 места в детски ясли и детски градини в район "Централен“ имаше 26 кандидатстващи. Въпреки това работим активно по увеличаване капацитета на детските заведения.

Предстои до месец да бъде открита ДГ "Каменица“, за която в момента вървят процедурите и трябва да се оборудва с легла, с посуда в кухненските блокове и всичко необходимо за нормално функциониране. Тя е с шест групи, т.е. за над 150 деца. Има подготвен проект и съответно издадено разрешение за ДГ "Буратино“, за още три групи, което са още 75 места. Успоредно с това върви процедура за ДГ "Чучулига“ за пристройка с две групи, което ще даде капацитет от още 50 деца да посещават детска градина.

С това смятаме, че възможностите като капацитет в детските градини в район "Централен“ вече ще отговаря на нуждите на живущите в нашия район и местата, които остават свободни, ще могат да бъдат заети от деца от други райони. Такива са случаите, когато един булевард разделя два административни района, а чисто физически детското заведение е много по-близо до дома на детето.

Относно яслите - в следващия мандат сме предвидили да бъде изградена пристройка към детска ясла № 18 до Университета по хранителни технологии. Сега тя е с четири групи и е планирано да стане 6-групна. В момента се изгражда и детската ясла в кв. "Съдийски“, за три групи, където ще имаме още 75 места.

При нужда от увеличаване на капацитета на тези обекти, има възможности към "Зора“, която е до "Марица юг“ и "Васил Априлов“, да се направи пристройка. В детската градина в кв. "Съдийски“ също може да бъде направена такъв тип допълнителна сграда, отговаряйки на всички нормативни изисквания.

Вярваме, че планираното ще се реализира и в следващия мандат темата за места в детски градини няма да съществува. По-скоро темата ще е коя детска градина иска  всеки родител да посещава неговото дете. Знаем, че към някои градини има специален интерес, към други по-малък, но нивото на всички тези детски заведения се вдига ежегодно. Смятам, че образованието и отглеждането на децата е на едно изключително високо ниво благодарение на педагозите, които работят там.

- Образователната инфраструктура е сред важните точки в програмата ви. Припомнете ни докъде стигна проектът за Хуманитарната гимназия и защо Община Пловдив не успя да стартира изграждането на нова сграда в двора й за училище "Княз Александър I“?

- Имаше известни проблеми за "Княз Александър I“ и за съжаление това е един от проектите, които не успяха да стартират в този мандат, за което на мен ми е изключително болно. Многократно алармирах и водих разговори с кмета на общината и с ресорните заместник-кметове, търсих контакт с фирмата, която бе избрана за изпълнител, но на този етап проектът линее.

Както знаете, там има осигурено целево финансиране от  държавата, а с решение на Общински съвет бе осигурено дофинансирането към този обект. Въпрос е на по-усърдна и по-бърза работа, за да може избраната от община Пловдив фирма да направи идейната разработка, да я презентира пред гражданите, пред съсловните организации и гилдии.

Казусът дали новата сграда трябва да бъде архитектурно обвързана с автентичната такава в двора или да бъде в контраст с нея е наистина много важен. Мисля, че съюзът и камарата на архитектите ще вземат водеща роля в избора на архитектура на новата сграда, за да може тя да се впише най-правилно в средата, която е полуадминистративна, полужилищна като район. След това, когато има одобрена идейна разработка, вече трябва да се пристъпи към технически проект и към физическото изграждане.

Това ще е един от проектите, които през следващия мандат, ако гражданите ми гласуват доверие, трябва да знаят, че ще се боря за него и той ще се реализира. Това ще доведе до възможността двете училища да имат самостоятелни сгради и съответно да минат на едносменен режим, така, както трябва.

С реализацията на този проект, с реализацията на проекта за реставрация на Хуманитарната гимназия, с възможностите за реализация на спортни игрища в двора ще имаме съвременна инфраструктура, отговаряща на всички изисквания.

- Сроковете за Хуманитарната гимназия спазват ли се? Фирмата работи ли както трябва?

- По сградата, по която в момента работим, има известно забавяне и то е свързано основно с доставката на дограма. Както знаете, профилите пристигат от чужбина и това доведе до известно забавяне, но сме на финалната права да приключим с първия етап на дейностите, който обхващаше подмяна на дограмата на цялата сграда. Една част от нея ще бъде реставрирана – там, където може физически да се реставрира. Голяма част от дограмата не подлежи на реставрация поради амортизация. Друга част е била подменяна през 70-те години на миналия век и там няма какво да се реставрира.

Смятаме, че в рамките на следващите седмици ще може да се приключи с пълната подмяна на дограмата и с пълната реставрация на фасадите. Това са двата елемента, които досега пораждаха огромни притеснения на всички нас като родители от гледна точка безопасност и комфорт. Старата дограма нямаше качествата да изолира сградата, а в определени кабинети при полъх на вятъра буквално се виждаше как мърдат щорите. Това вече е в историята.

- Г-н Стаменов, нека минем на друга тема. Ежедневието на пловдивчани освен през автомобилния трафик, преминава и през пешеходните подлези. Обществена тайна е, че те са в окаяно състояние. При вас е един от най-комуникативните от тях – този под Чифте баня. Какви са намеренията и възможностите за неговия ремонт?

- Още през 2019 г. бяхме изготвили проект за цялостната реновация на този подлез. Само да отбележа, че от 1971 година, когато е пуснат в експлоатация до сега той е в текуща поддръжка.

През 2019 г. бе осигурено финансиране за четири стратегически обекта в нашия град – многоетажния паркинг на бившия ТЕЛК, подлеза на Чифте баня, буферния паркинг на кръстовището на "Шести септември“ и бул. "Източен“ и друг многоетажен паркинг в "Тракия“. За съжаление сегашното управление на общината отказа финансиране и затова към днешна дата пак водим този разговор.

Направиха се различни срещи, за да може да се подсигури това финансиране, но то пак не бе осигурено. Направих дебат, като поканих общинските съветници и кмета вътре в самия подлез, за да се запознаят със състоянието му и да се запознаят с проектната разработка, която сме направили и която ще даде възможност за нормална достъпност на това съоръжение, защото сега хора в неравностойно положение и майки или бащи с колички трудно преминават. В проекта сме предвидили да има асансьорни уредби, тъй като, спазвайки нормативите по ЗУТ,  отстоянията не дават възможност да се направят рампи. Ако буквално спазим процента наклон с денивелацията, която трябва да се премине, рампите във всички посоки ще унищожат тротоарите, които са изключително тесни. За това техническото решение е с асансьорни уредби.

На този етап проектът е наличен, има строително разрешение. Продължаваме да търсим финансиране, защото това е един от възловите подлези, който изключително много се използва.

В годините успяхме да реставрираме старите мозайки и да пребоядисаме целия подлез. Той е над 1300-1400 квадратни метра площ, а общо пребоядисаната площ е над 4500 квадрата. Премахнахме неизползваемите павилиони вътре. Имаше една изключително притеснителна стара електрическа система, която бе премахната и обезопасена. Изгради се видео наблюдение в целия подлез и беше пребоядисан, за да може да е в някакъв добър вид. Не че не се случваше на единия ден хората боядисват, вечерта пак виждаме графити и пак наново се боядисва, но тук вече говорим за култура на всички нас.

- Така че развитието на темата предстои в следващия мандат.

- Според мен, развитието на темата наистина предстои в следващия мандат. Обнадежден съм, че заедно с господин Костадин Димитров като кмет на нашия град ще успеем да намерим механизъм, по който да бъде финансиран този проект и в края на мандата да се похвалим с реновирано съоръжение, в коренно различен експлоатационен и естетически вид.

- Г-н Стаменов, във Вашия район има най-много  културни забележителности, което от своя страна привлича целия туристически поток. Това е свързано с концентрация на хора и автомобили в зоната около Главната улица, "Капана“ и Стария град. Но в тези зони все пак живеят хора. Защо няма работещо решение за живеещите и посетителите до сега? Имате ли някакво предложение да се реши този казус?

- Част от работещото решение за обезпечаването на Стария град и "Капана“ по отношение на паркирането е предвидено с многоетажния паркинг на мястото на бившия ТЕЛК, за който споменах. Той обхваща част от бизнес трафика, хората, които работят в центъра, туристическия трафик. При наличието на такова съоръжение ще има регламент, по който живущите ще могат да го използват ежедневно.

Другият буферен паркинг - на "Шести септември“ и "Източен“, сме в процес на изграждане в момента. За него успяхме да се преборим за общинско финансиране. Той ще реши проблема с паркирането както на живущите в зоната, така и на чисто туристическия трафик, защото разстоянието оттам до Стария град е две спирки и на не повече от 15 минутки пеш. Трябва да има малко по-строг регламент за паркиране в Стария град и "Капана“.

За съжаление вече сме свидетели на факта, че множество и живущи, и неживущи започват да оставят служебни, товарни и какви ли още не транспортни средства в междублокови пространства и по улиците в центъра. Във времето напред това ще е подложено на широк обществен дебат, за да се направи корекция в наредбата на община Пловдив, за да се намери възможността ние да подсигурим за всеки живущ в район "Централен“, а и в целия град, място за паркиране. Там, където има служебни и товарни автомобили, да не се допуска тяхното местодомуване в жилищните зони.

Скоро бях ангажиран с един казус и множество институции ангажирах за него. Една структура, оперираща в чисто жилищна зона, претежава над 10 специализирани автомобила и те стоят пред домовете на хората. Когато живущ в този район се прибере, не може да намери място за своя автомобил, защото някой, който прави бизнес, е решил, че може да го използва.

Същото е с автомобили под наем и ред още структури.

Трябва да се помисли как реално бизнесът да бъде подсигурен с възможност да паркира, но не и пред домовете на хората.

- А за Стария град?

- За Стария град сме правили много срещи през годините. Като се започне от желанието ни да има регламент за достъп до Стария град, което първоначално бе прието с недоверие, до момента, в който самите живущи и хората от бизнеса, които не са много, поискаха сами да има по-стриктен регламент за достъп на автомобилите.

От една страна, той е с чисто жилищни функции и всеки собственик на жилище, ако има възможност, трябва да подсигури паркиране в рамките на своя имот, а ако няма – това паркиране да се разгледа как може да бъде подсигурено.

Има няколко възможности, те бяха обсъждани на една от срещите, която правихме с живущи и с представители на бизнеса, които занапред трябва да сработят, ако искаме да имаме експониран град и, когато отидем там, да сме спокойни, че няма да ни удари кола, да се насладим на прекрасната архитектура, а не на автопарка на нашия град. Съществуват такива възможности, въпрос на доста работа и взаимни компромиси от всички, за да може да има една нормалност в цялата територия.

Там, както знаете, има две училища и детска градина, които допълнително натоварват зоната с трафик. Особено когато времето е лошо голяма част от родителите искат да закарат своите деца до самите заведения, което също трябва да е възможно, тъй като е абсолютно нормално.

Има идеи и смятам, че в следващия мандат те могат да бъдат реализирани и да има една добре работеща система в полза на хората.

- Една от язвите в центъра е кино "Космос“ и пространството около него. Кажете, какво ще се случи със зоната около кино "Космос“?  В този мандат заедно със заместник-кмета по културата Пламен Панов работихте усилено за този проект.

- Искам да благодаря на г-н Панов, защото два от основните, изключително важни проекти за район "Централен“ – кино "Космос“ и Форум юг-изток, под негово ръководство успяха да се реализират и да имат строително разрешение. Процедурите за избор на изпълнител са подготвени от него, доколкото ми е известно, и изчакваме да влезем в новия мандат, за да бъдат стартирани. Умишлено не се стартират в сега, в предизборната кампания, за да не бъдем за пореден път обвинени в нещо от хора, които обикновено не знаят и не разбират материята, но обичат да я коментират. Изключително тежки проекти бяха и двата, но и двата са реализирани.

За кино "Космос“ имаше проблеми по отношение на авторските права, кой има право да проектира, кой няма, имаше проведен конкурс 2019 г., който бе спечелен от едни изключително добри архитекти. Накрая се намери консенсуса между страните и рамо до рамо всички проектираха и презентираха. Интересното беше, че на самото публично обсъждане нямаше нито една критика.

- Нещо, което в Пловдив не се е случвало.

 - Нещо, което не се е случвало. Имаше препоръки, които бяха приети. Препоръки от гледна точка на допълване на проекта – едната беше на покрива да се сложи фотоволтаична система, която да спомогне после за текущите разходи за поддръжка на тази сграда. Нямаше критики, което само по себе си показва качествата на този проект и най-вече качествата на г-н Панов като ръководител на този проект, защото са наистина рядкост проекти, които да бъдат обществено приети и особено проекти, които са дългоочаквани. Това, което ние от партия ГЕРБ може да гарантираме, че през следващия мандат кино "Космос“ ще заживее неговия нов живот и наистина ще бъде притегателно място за всички.

- А Форум юг-изток?

- По същия начин.

- Там също има проект, имаше обществено обсъждане.

- Работи се. И там имаме строително разрешение. Направи се обществено обсъждане. Имаше идеи. Самата идейна разработка я входирахме в НИНКН. Експертите от страна на държавата по опазване на културното наследство дадоха становище да се направят допълнителни археологически проучвания, за да може проектът да бъде обогатен. Това бе направено и всички открити нови артефакти ще бъдат надлежно експонирани в проекта.

Проектът мина на съгласуване в НИНКН и Министерство на културата и се издаде строително разрешение. Там също е подготвено за процедура за избор на изпълнител, както изисква закона. В следващия мандат смятам, че той също ще бъде реализиран, защото това вече ще даде комплексът в самия център на Пловдив, за да може всеки един от нас като пловдивчанин да се гордее, особено пък когато посреща гости от други градове или държави.

- Какво не успяхте да започнете в последния си досега мандат? Например, имахте идея за разваляне на концесията на Пешеходния мост.

- Смятам, че Пешеходният мост трябва да мине в управление на община Пловдив.

Както много хора знаят, в годините назад бе реализирана една концесия, той бе отдаден на определена фирма, преди около 2 години тази фирма поради някакви причини теглейки заем от ББР и непогасявайки го цялата концесия отиде в банката.  Според мен, община Пловдив трябва да го вземе, да си възвърне собствеността и правата за управление върху него. Запазвайки част от търговските обекти, да се даде възможност за разширяване на пешеходната зона.

Пешеходният мост е естествена част от главната улица. Въпросът освен чисто транспортната му архитектура, преминавайки през него, той има единствено и само търговски характер. Човек не може да погледне реката, не може да й се наслади. С една намеса могат да се направят зони, в които човек да седне и да се любува на реката, да отдъхне.

Смятам, че потенциалът е изключително голям, който във времето напред ние трябва да използваме. Няколко пъти работя по тази тема, дори бях направил чисто икономически анализ как община Пловдив може да го придобие и как може да печели от него, как тази зона може да промени своя характер. Радвам се, че много архитекти и много общественици в Пловдив подкрепиха тази идея, дори изпращаха различни разработки за визията на моста. Това е едно от нещата, което следва да се случи. От нуждите и визията, която е била в 90-те години, да влезе в днешното съвремие и да продължим да разгръщаме все повече пешеходните зони, а и там, където имаме изключителни богатства, под формата на реката и под формата на хълмовете, ние да ги използваме по най-добрия начин от гледна точка развитие на пешеходни зони и развитие на зелени системи.

- Казахте реката – дали имате някаква идея в посока създаване на зона за рекреация в близост до Пешеходния мост, така както е до Водната палата?

-      Разбира се, имаме идейната разработка цялата зона от "Цар Борис III Обединител“ до железния мост да бъде реновирана и да придобие този линеен характер на паркова зона, както е в отсечката между бул. "Източен“ и "Цар Борис III Обединител“. Надявам се в следващия мандат да бъда подкрепен, съответно да бъдат осигурени средства и тази зона да бъде реновирана.

Истината е, че нуждата от реновация в тази зона е крещяща – през годините са изчезнали 90% от парапетите, настилките в частта между моста на УХТ и железния мост са в критично състояние. Смятам, че с подкрепата на кмета на община Пловдив г-н Костадин Димитров това ще се случи. Това е една от много използваните алеи, защото тя е естествена връзка на район "Централен“ с целия Гребен комплекс, който сутрин от 5 часа вечер до късни доби е страшно използван от пешеходците.

- Пожелавам ви да успеете да изпълните намеренията си и следващият мандат да бъде успешен.

- За това работим. Затова призовавам всички на 29 октомври с бюлетина номер 7 да подкрепят както г-н Костадин Димитров за кмет на община Пловдив, така и мен Георги Стаменов за кмет на район "Централен“, както и листата на ПП ГЕРБ, защото силният отбор постига резултати. Резултатите са видни за всеки нас, всеки ден те са пред очите ни.

Цялото интервю гледайте в прикаченото видео!

Георги Стаменов  е кандидат за кмет на район "Централен" от ПП ГЕРБ. Можете да гласувате за него с номер 7 в бюлетината за кмет на район.

Купуването и продаването на гласове е престъпление!



Още по темата: общо новини по темата: 937
05.04.2024 »
01.03.2024 »
21.02.2024 »
16.01.2024 »
05.01.2024 »
23.12.2023 »
предишна страница [ 1/157 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Ми то всичко хубаво ... Ама по-добре да си ходиш ... май ... А?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Бум на коклюш в България
Реформи в БДЖ
Природни стихии
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: