
ЗАРЕЖДАНЕ...
Даваме половин милион за поддръжката на 100 паркомата в Пловдив | ||||||
| ||||||
Според документацията в предмета на обществената поръчка са включени две дейности: - Абонаментно сервизно обслужване на 98бр. автомати за платено паркиране; - Управление на специализирана Информационна система "Parkfolio“, за дистанционно следене на 98 бр. автомати тип "Strada“. Договорът, който ще бъде сключен с определения за изпълнител участник, ще е със срок на действие 12 (дванадесет) месеца. Предвижда се договорът да бъде еднократно подновен при същите условия, включително срок, обем и обща стойност, при условията, посочени в проекта на договор, при решение на Възложителя и при наличието на финансов ресурс, се казва още в поръчката. Крайният срок за подаване на оферти е 11 юни, а възложител е кметът Костадин Димитров. Припомняме, че системата за електронно плащане, която все още не работи в градския транспорт на Пловдив поради все още неразбирателство между фирмата изпълнител “Тикси" и община Пловдив, трябваше да бъде внедрена и за паркирането в града. Проблемът беше къде да отиват 20% от печалбите от платените такси за спиране, престой и паркирането на пътни превозни средства (Синя зона, заплатени чрез SMS-и и 10% чрез банков карти или телефонни приложения. За стартиране на проекта предложението на тогавашния кмет Здравко Димитров бе средствата в размер на 4 210 582 лева с ДДС да се осигурят от нестартирали проекти за улични ремонти и отчуждения на имоти. В крайна сметка общинските съветници решиха сумата за изпълнението на договора към "Тикси" АД да бъде намалена на 3 537 658 лв. Фирма “Тикси" и общината все още водят разговори какво допълнително иска администрацията за обществения транспорт в Пловдив. Обсъждат се и технологични процеси, а не финансови отношения, уточни преди време шефът на "Тикси" Николай Недялков. "Ние сме изпълнили всичко, което е заложено в споразумението. Всичко е изрядно и в срокове. Мобилното приложение M-Pas е готово и чрез него се заплаща услугата паркиране. Внедрена е фамилията системи RTPI, чрез която ще се извършва плащане с банкови карти. Предстои да се съгласува тарифната политика, след което да се пуснат пилотно превозните документи" - обясни Недялков пред Plovdiv24.bg преди година. Фактите обаче сочат, че оттогава видимо Пловдив не е мръднал по отношение на електронното таксуване в градския транспорт, а и в паркирането. Идеята на предишната кметска администрация беше към системата дори да бъдат включени и билети на културните институции из града. Договорът с “Тикси" по поръчката за 12 млн. лева е със срок от 5 години, до три месеца от неговото сключване фирмата трябваше да осигури системата за паркиране на превозни средства чрез заплащане с SMS, а до 6 месеца пък трябваше да се внедри системата в автобусите за заплащане с банкови карти или приложения. До 12 месеца беше срокът за доставка, адаптация, монтаж, обучение на персонал за техническото оборудване, както и за тестовете за системата за градския транспорт. Това беше през юни 2023. |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg