Тези дни в коментарите под статиите на Plovdiv24.bg се разгоря сериозна дискусия на тема трябва ли да бъде премахнат тролейбусният транспорт в Пловдив, или трябва да бъде спасен. Много от гражданите твърдят, че тролеите са най-екологичният масов транспорт, наш читател обаче ни изпрати своето мнение. Публикуваме го без редакторска намеса.
"Здравейте, за разлика от повечето хора аз вече не съм привърженик на тролейбусния транспорт, или поне не и в този му вид, в който е в Пловдив в момента. За да не бъда голословен, ви давам пресен пример. Снощи, в час пик около 18:00, се прибирах към "Южен" през Сточна гара. На Бетонния мост един тролей пъплеше с максимум 5-10 км/час. Нямаше видима причина празният тролей да се движи толкова бавно, освен тотално грохналият му вид. Бавното му придвижване, в участък, където не може да бъде изпреварен, предизвика адско задръстване, което стигна чак до светофара на Сточна гара. Десетки коли останаха парализирани в "тапата" зад тролея около 20 минути. Досещате се, че това се повтаря с всеки тролей, който преминава оттам, а и не само оттам.
Самият тролей може и да е екологичен, но задръстването, което образува, принуждава десетки автомобили зад него да изхвърлят страшно много вредни газове в атмосферата. Изводът е, че "екологичните" тролеи повече вредят на въздуха в града. На второ място остават кошмарните задръствания, които образуват с невероятно ниската си скорост. Особено опасни са по кръстовищата, където също образуват "тапи", а често и предпоставки за сериозни катастрофи", изчерпателно мотивира позицията си нашият читател.








markup
на 22.02.2012 г.
Ежедневно правя между 50 и 100 км градско шофиране по лични дела. Тролей малко засичам, но освен бавната скорост има и друг проблем - правят огромни завой, големи са и се изнасят мнооого бавно и на широко. Това на няколко пъти едва не ми е коствало много ремонти по ламарините, а за задръстванията - няма спор, градския транспорт е доста проблемен в тази област. Автобусите бълват разни кълбета дим (не всички, може някои да са на метан), движат се бавно и начинът на шофиране на една голяма част от техните шофьори е в стил "камикадзе". От друга страна малките бусчета като №10 и др. се движат като пиян таксиметров шофьор рано сутрин - бързо, без мигачи, опасни маневри и т.н., ако не им знаете маршрута е крайно рисковано да сте близо до тях. Друга предпоставка за ужасния трафик в града е състоянието на пътната инфраструктура. Както всички забелязахме броят на дупките се е увеличил минимум х2, а размерите им, ех размерите им са предизвикателство за някои багери... ЗА да се промени към по-добро е необходимо: 1) Увеличаване на броя пътни полицай които дежурят по натоварените отсечки и спират всеки (без значение дали е с номер 999999 или 4691...) който се движи опасно и прави нарушения. 2) Правилен реглаж на светлинно-сигнализационата уредба 3) Спешна тотална подмяна на около 95% от главните булеварди с приоритет на бул. "В. Априлов", бул. "Гладствон", бул "Руски", бул."Хр. Ботев". 4) Премахване на всички павирани улици с изключение на района на капана и историческите места, където трябва да се пренареди паважа и да се поддържа изряден. 5) Забрана за движение на големи камиони през града - трафика да се отбира през околовръстните шосета, а тези които зареждат тежки и обемни стоки към предприятия, магазини и т.н. да се превеждат през предварително избрани трасета, където настилката е пригодена да поеме товара на тези машини. През летния сезон когато температурите са над 35 гр. C да се забранява движението на МПС над 15т през деня. 5) Да се разширят всички възможни улици и булеварди минимум с по едно платно от всяка страна 6) да се въведе светлинна уредба на прелезите, която да е активна и при вдигнати бариери 7) Да се подобри осветлението. За пример давам часовете след смрачаване и при валежи от дъжд. Тогава видимостта е ужасна и нормалните, не заслепяващи фарове на автомобилите не смогват.... с тях или без тях - все тая, пак не се вижда. Пред МОЛ Пловдив има различен тип осветление и във всякакви метеорологични условия съм наблюдавал значително (в пъти) по-добра осветеност на пътя. 7) Да се изградят пешеходни подлези и надлези (например леки мостове над булевардите биха биле много удобно средство за бързо пресичане (за пример - пешеходния мост до централна гара (че е грозен - грозен е, но е удобен)). Съществуващите подлези да се ремонтират и ако трябва да се назначи по една двойка полицай за охрана - не е скъпо, а така или иначе нищо не правят. 8) На някои места да се промени максималната разрешена скорост. Примерени отсечки са от Метро до Аграрния университет, околовръстния път на ж.к. "Тракия", "Цариградско шосе", бул. "България" и др. места където пешеходния и вело трафик е почти нулев. В дадените отсечки да се поставят камери за скорост (колкото и да ми е неприятно ги подкрепям, стига да не ме карат да се движа със скоростта на малко дете в количка). Градът ни е малък и това не е някакъв огромен списък с неща. Ако бяхме с размерите на Барселона, Мадрид, Париш, Лондон и др. разбирам да имаме оправдания, че сме голям град и пари няма..
Golden_Eagle
на 16.02.2012 г.
Най- лесното е да се свали и продаде контактната мрежа. Като оставим разходите за демонтаж- друго не се изисква. Нали обаче това е най- удачното?! При положение, че останалата инфраструктура е вече изградена, не знам какъв проблем е подмяната и модернизирането на мрежата. Финансирането може да се осигури от програми(както за тролеите така и за метанови автобуси или велоалеи ако щете ). За това обаче трябва някои да поработи, а не да се търси най- лесния вариант в краткосрочен план. Стига вече с кръпки на парче.
DII
на 16.02.2012 г.
Проблема не е в тролеите, а в токовата мрежа над нас.. толкова е стара и калпава. От там идва проблема, разговарял съм с по-запознати хора. В София примерно тролеите хвърчат с 7-80км/ч без проблем, и набират адски бързо. Решението е или да се премахнат, или да се смени мрежата. Всеки се сеща колко ще струва една нова мрежа за целия град и поставянето й. По удачния вариант според мен е да се премахнат, бракуват и мрежата да се продаде (не под масата както винаги, а на реална цена) и тези средства да се вложат в нови рейсове с метан. Последните години тролейбусния транспорт носи само минуси - бавен, изнервящ околните, мръсен, студен, задръстващ. Казвам го и като шофъор и като пътник !
Филипопoлис
на 16.02.2012 г.
Каруците и допотопните тролеи са паразитите на транспорта в Пловдив ! Едните служат за пренасяне на крадени вещи, а другите за % - "пълнене" на касичката на БСП/ДПС - с отчитане на огромни сметки за ток от Общината към EVN - с престъпни договори ! Колко катастрофи и нерви костват ежедневно на всички нас ! Кметът и Областният да се разберат кой какво и да действат ! Времето си минава, а обещанията им ги помним !
Ракетчик Матросов
на 16.02.2012 г.
Има три решения и може да станат факт ако някой ги приложи! 1. целия транспорт да е от тролей! Построява се нова контактна мрежа, изграждат се улици с цел да са удобни за тролейте, движението се синхронизира и не може да се спира/паркира навсякъде откъдето минават и така ставаме екологично чист град с екологично чист транспорт, но за има няма няколко милиарда лева:) 2. Екологично чист транспорт може да получим като премахнем контактната мрежа и с нея закупим 10 000 магарета, впрягаме ги и заменяме тролейте и рейсовете с каруци! Ще имаме уникален транспорт, който ще се самопроизвежда, а от изхвърлените отпадаци на магаретата се събира, пакетира и продава тор. Парите изкарани от торта се използват за закупуване на храна за тях. 3. Последното решение е пълно модернизиране на транспорта като се премахнат тролейте, както и контактната мрежа, да се продадът и от парите да се закупят нови метанови рейсове.
stmitu
на 16.02.2012 г.
А на мен ми писна от трошките по улиците наречени коли или автобуси,които бълват дим като печки Перник или издаващи всякакви нередни звуци,но никой все още не ги е спрял от движение.Та дори продължават да вкарват още.Събрахме всичкия боклук на западните страни под формата на втора употреба.Но иначе ни пречат тролейбусите.А и между другото като толкова се е загрижил за въздухът в града,да вземе да слезе от колата си и да хване градския транспорт или да повърви пеша-една кола бълваща вредни вещества по-малко.
emo_kanara
на 16.02.2012 г.
Естествено, че тролейбусите трябва да се забранят. Жалко че има огромна част т нар екозащитници и сякви такива левичари, които нямат една правилна идея.
Fanfan
на 16.02.2012 г.
Някой да е чувал за тролеи в Париж или Лондон - това е някаква съветска идиотия :)) То затова и комуноид купи "Градски транспорт " и резултатите са налице :)
hallucinogen
на 16.02.2012 г.
Разбира се че трябва да има тролеи, но също така трябва да им се поднови мрежата за да не се движат с 5км/ч а с 50.
PeterA
на 16.02.2012 г.
Като направят едно задръстване и зад тролея двайсетина автомобила стоят и бълват газове ,нека защитниците на "най-екологичния" транспорт да ми отговорят дали е по-добре тролей или автобус на метан
Johnnie
на 16.02.2012 г.
Престанете да говорите глупости.Тролейбусите не са най-екологичния транспорт.Този ток,който използват да не се произвежда от екологични източници,не произвежда се от въглища,и в крайна сметка въздуха се замърсява много повече от това производство на ток отколкото един автобус на метан.
thehuge
на 16.02.2012 г.
Тролейбусния транспорт в този му вид и конкретно в Пловдив генерира косвено повече вредни газове отколкото ако го нямаше. В учебниците и в нормалните държави може и да не е така, но за съжаление не живеем в идеален свят. Романтични изказвания за подмяна на мрежа и тролеен парк са леко неуместни за нашата действителност.
Golden_Eagle
на 16.02.2012 г.
Точно на бетонния мост и при тези атмосферни условия не знам с каква скорост се очаква да се движи каквото и да е превозно средство от рода на автобус или тролейбус. Каквото и да се говори- за момента те са най- екологичния транспорт в града. Разбира се има доста неща, по които може и би трябвало да се работи. Зачеркването им с лека ръка не е решение.
CrazyKamikadze
на 16.02.2012 г.
Аман от некомпетентни мнения! Този читател ... първо да разбере как се движи тролейбусът и тогава да говори! Като шофьор на тролейбус ще кажа, че заради съоръженията на Бетонния мост тролейбуса трябва да се движи с не повече от 5-6 км./ч. иначе може да събори цялата мрежа. Хиляди пъти съм го казвал и пак ще го кажа, когато се подмени мрежата като тази в София тролейбусите ще се движат много по-бързо от сега! Тролейбусите, макар и стари не са бавни - мрежата е в отвратително лошо състояние!
Вики Стефанова
на 16.02.2012 г.
Много съм съгласна с това мнение-пресен пример от вчера сутринта пак в час пик - 7.30 сутринта - два тролея бяха задръстили движението идвайки от Тракия посока колелото на SPS - единия беше заел двете ленти и беше полу-излязъл от спирката, а другия точно на самото колело пак беше блокирал 2 ленти и му оправяха "тирантите". Ами наистина, може те самите да са екологични, но са толкова стари и скапани, че заради тях стотици коли бълват на място газове, хората се изнервят, а после бързат с предпоставки за инциденти. Батаклиев ли беше на градски транспорт-кога най-сетне този мошеник ще бъде изгонен от града ни. До колкото си спомням имаше цяла сага с тези тролеи, по договор трябваше да купи нови, той купи някакви канадски, които май изобщо не стигнаха България, абе в общи линии този е за съд и да плаща на града ни огромни обезщетения (ако има какво да му се вземе изобщо). А да не забравя-имам приятелка, чийто баща работи шофьор при Батаклиев- е там заплати не плащат с месеци.
7G
на 16.02.2012 г.
Не съм бил в Англия,но знам че от десетилетия тролейбусният транспорт е напълно премахнат там и от това не са се повредили. И ние няма да се повредим,даже ще ни е много по-добре,ако тия бараки ги няма. А относно воплите,че от това въздухът щял да стане по-мръсен - има си екологични автобуси,работещи с метан,газ,биодизел,които почти не изхвърлят вредни емисии. Една евентуална подмяна на контактната мрежа в града би била безумие от финансова гледна точка. Така че ако последваме английския пример,само ще спечелим.
Пе 80
на 16.02.2012 г.
Оплакването е срещу ниската скорост и замърсяването от бавно движещите се коли.Моето, срещу неспазващите и превишаващи 50 км /час самонадеяни и безотговорни шофьори ,които често причиняват щети ,далеч по-големи.Шофьори ,които отнемат човешки живот. А няма съмнение ,че тролейбусната мрежа трябва да се поддържа във вид ,съобразен с нуждите на хората и естеството на маршрута.
KraS
на 16.02.2012 г.
По-глупаво оплакване от читател не бях чел...
snezhatodorov
на 16.02.2012 г.
Тролейбусния транспорт най-малко от всички други трансп. средства замърсява въздуха и освин това е безшумен. Така, че е най-екологичния транспорт и трябва да го има много повече отколкото е сега.
georgio
на 16.02.2012 г.
Моето мнение е, че проблемни са само дългите тролейбуси. Движат се с 10 км/ч , създават постоянно задръствания и предпоставки за ПТП. Автомобилите са прекалено много за ширината на улиците ни и няма място за толкова големи пътно превозни средства по тях. С малките тролейбуси го няма този проблем. ПС: Не трябва да се отказваме, от какъвто и да е градски транспорт, защото притежанието на автомобил вече е лукс.
qtalk
на 16.02.2012 г.
Според мен трябва да има тролейбусен транспорт в Пловдив, но да се развие и направи по-качествен !!! Града ни е в челни позиции по наситеност на прахови частици във въздуха, което оказва огромно значение върху здравето ни, затова се надявам новата управа на Пловдив да обърнат сериозно внимание !
wvg
на 16.02.2012 г.
Тролеи трябва да има - но трябва да се осъвремени тролеибусната ел мрежа и да се доставят съвременни тролеи.
недъгавия
на 16.02.2012 г.
ЗА ЖАЛБИ И ВЪПРОСИ КЪМ ДУГАРЯ БАТАЛКИЕВ: "ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ - ПЛОВДИВ" АД ул."Димитър Стамболов" 2 секретарка: 92 12 57 e-mail: gradski_transport@abv.bg
atanas zdravkov
на 16.02.2012 г.
За да са ефективни тези тролей трябва да се промени начинът им на движение никъде го няма това нещо като при Сточна гара от спирката веднага за ляв завой за центъра и знаете какво става задръстване чак горе до моста чак крайно време е вече да се променят маршрутите им за да се избегнат подобни задръствания
LPFC FEN
на 16.02.2012 г.
Този читател е от много простите,как може тролейбус да замърсява въздуха,и как според вас умници такива парализират движението като според вас няма тролеи а??? + това тези тролеи които са в Пловдив са наистина стари но проблема за бавния им ход е замръзналата мрежа и стрелки,иначе те са доста бързи,развивана е скорост с един от тролеите 70км/ч на правата на лаута.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!