
ЗАРЕЖДАНЕ...
339 сигнала в приемната на обществения посредник Юлия Юрдекова за полугодието | ||||||
| ||||||
Пловдивчани са внесли 339 сигнала в приемната на обществения посредник Юлия Юрдекова за първите шест месеца на 2011 г., става ясно от публичния отчет на институцията. Гражданите се жалват от нередности, свързани с устройството на територията и незаконното строителство, от проблеми в образованието, здравеопазването и социалната политика, от Топлофикация, Енергоснабдяване, от мобилните оператори, от нередности в административно-техническите услуги. Внесени са сигнали, свързани с трудово-правни въпроси, както и възражения за нарушени граждански права. 35 са жалбите, свързани с незаконно строителство в съседни имоти или незаконно преустройства в сгради, които са в режим на етажна собственост (често при вътрешните преустройства се появяват течове от преустроените помещения, както и шум от строителни дейности, по-висок от допустимия). Препоръчително е ускоряване на проверките от страна на административните органи, към които сме се обърнали за съдействие (с оглед спазване и на сроковете, посочени в ЗУТ, тъй като проблемите, особено при незаконното строителство, трудно се отстраняват), казва в отчета си общественият посредник Юлия Юрдекова. Има сигнали за непремахнати гаражи (временно преместваеми съоръжения), които са без одобрена схема и разрешение за поставяне, сигнали за разбити тротоари и вътрешно квартални улици и искания за направа на паркинги с паркоместа за живеещите. Тук е мястото да се коментират сигнали от наши съграждани за некоректно проведи събрания на етажната собственост, неразбирателство с председателя на Управителния съвет на етажната собственост и за системно неплащане от страна на съсобствениците на общите разходи в различни входове, т.е. въпреки, че Пловдив в национален мащаб държи първенството по регистрация в електронните регистри по местоживеене, все още има недостатъчно познаване от страна на гражданите на Закона за управление на етажната собственост. Районните кметове трябва да довършат разговорите с гражданите, посочва омбудсманът Юлия Юрдекова. 32 са сигналите, свързани с нередности в сферата на образованието. "В част от сигналите в това направление се търси съдействие от Обществения посредник за настаняване на деца в детски градини. Препоръчително е в бъдеще време да се оптимизира моделът на класиране. В отчета за второто шестмесечие на 2010 г. Общественият посредник даде конкретна препоръка за класиране на децата в детски градини, осигуряваща обективност в дългосрочен план, а именно - чрез програмен продукт, респективно чрез балообразуване, на принципа на прием в средните училища. Няма да се генерира обществено недоволство, ако времевата величина (дата на подаване на заявлението) отпадне, а така също се съхрани спокойствието в младите семейства, отглеждащи "това утре" на нашия град, за което всички говорим". В друга група сигнали учители споделят тревога от недостатъчната пълняемост на паралелките, поради което се налага свиване на паралелки, закриване на паралелки и пр., което води до съкращаване на педагогически щатове. Не липсват екзотични препоръки от страна на наши съграждани, например да се въведе официално руското сметало в начален курс; да се въведе игра на билярд в извънкласна форма и др., става ясно от отчета на обществения посредник. 31 са сигналите в сферата на социалната политика. В група сигнали се съдържа еднозначно оплакване за закъснение на социалните помощи. "Намаляха оплакванията от домовете за възрастни хора с увреждания и от старческите домове, касаещи грамаж и асортимент на храните, ползването на топла вода и пр. В изнесени приемни от наша страна "на място" периодично се проведоха срещи-разговори както с персонала, така и с домуващи - стъпка, допринасяща за по-голяма взаимна "чуваемост", посочва Юлия Юрдекова. Крачка, според обществения посредник, в положителна насока е възможността Община Пловдив - като доставчик на социални услуги, да делегира права и да партнира на неправителствени организации за нови социални услуги ("наблюдавано жилище"; "защитено жилище"; "център за социална рехабилитация и интеграция"), както и общественото обсъждане на Общинската стратегия за развитие на социалните услуги. В приемната на омбудсмана за тези 6 месеца са внесени и сигнали на граждани, свързани с нуждата им от жилища като социално слаби граждани, инвалиди или чакащи по общия ред. Положителна стъпка в това направление е дадената възможност за закупуването на общинските жилища от наемателите - от една страна и възможността с получения левов ресурс да се купят и предоставят нови общински жилища - от друга, посочва в анализа си обществения посредник. "За първото шестмесечие на 2011 г. институцията "Обществен посредник" реализира оптимално заложената рамка в план-програмата за дейността си, залагайки на принципите на отговорност, прозрачност и активност, чрез вписване на разпознаваем облик в многоцветната мозайка на пловдивското гражданско общество: облик, съизмерим с професионални компетенции, административен опит и човешка съпричастност", заявява Юлия Юрдекова в публичния си отчет. |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg