На първо място, той е първият подобен автомобил, при който се използва карбоновия композит CFRP - армирана с въглеродни нишки пластмаса. При това CFRP се използва не само като материал за външни детайли, но и при структурата на каросерията - в комбинация с високоякостна стомана и алуминий.
От CFRP са изработени ребрата на покрива, както и усилванията на рамката на покрива, средната колона, задната колона, праговете и средната конзола, а също и разделителната стена към багажника.
Благодарение на това е постигнато повишаване на здравината на пътническата клетка и едновременно - значително понижаване на теглото на автомобила, което е намалено с до 130 кг спрямо предишната версия.
За първи път представителната лимузина се сдобива и с вариант Plug-in хибрид. Тя ще разполага с 2-литров мотор с вътрешно горене и обща мощност 326 к.с.
В тестови цикъл за хибридни автомобили BMW 740e има среден разход на гориво от 2,1 л/ 100 км (среден разход на електроенергия от 12,5 кВтч/ 100 км). СО2 емисиите по предварителни данни са едва 49 г/ км!
В началото на продажбите, вариантите за моторизацията са два бензинови двигателя - 4,4-литров с 450 к.с. и 3-литров с 326 к.с., както и един дизелов - 3-литров с 265 к.с.
Каросерията ще бъде в два варианта - с нормално и с удължено междуосие.
Скоростната кутия е 8-степенна, автоматична, Steptronic. Като опция се предлага и интелигентно двойно задвижване xDrive.
"Ние от BMW вярваме, че бъдещето може да бъде предсказано най-добре, когато участваме в създаването му", казва Адриан ван Хойдонк, шеф-дизайнерът на БМВ.
"Най-високата цел при разработването на новия автомобил е пресъздаването на нашата интерпретация за модерен лукс и надхвърляне на очакванията на нашите клиенти. За БМВ модерният лукс е базиран на иновативни технологии и на особеното внимание към детайла. Това поколение на БМВ Серия 7 е най-луксозният, най-комфортен и като цяло най-добрият автомобил, който някога сме създавали в този клас", казва той.
Лимузината е пионер при множество иновации, свързани с динамиката на управлението, комфорта, интелигентната свързаност.
Бордовият монитор на системата за управление iDrive за пръв път е чувствителен на допир. Освен това системата iDrive е разширена с разпознаване на жестове.
Движенията на ръката, реги
 |  © |
стрирани от 3D сензор, управляват инфотейнмънт функциите по интуитивен и комфортен начин. Те могат например да служат за регулиране на силата на звука на музикалната система или за отхвърляне или приемане на входящи телефонни повиквания.
Друга новост е интегрираната в средната конзола стойка за смартфон, която за пръв път в автомобил позволява безжично зареждане на мобилния телефон.
Новото БМВ Серия 7 е първият сериен автомобил на света, който може да паркира без водач зад волана, което е определено удобно, ако имате тесен гараж, например.
Маневрирането се активира от водача чрез новоразработения БМВ дисплей ключ и се извършва полуавтоматично от автомобила, като водачът е отговорен да следи за препятствията.
Новост в сегмента на луксозните лимузини са и познатите от БМВ i8 лазерни светлини, които благодарение са незаслепяващи и се предлагат за новата Серия 7 като алтернатива на серийните Full LED фарове.
Лазерните светлини осигуряват особено ярка и чисто бяла светлина, а обсегът им от 600 метра е два пъти по-голям от този на LED фаровете.
Разбира се, основното за автомобил от този клас е комфортът на задните места, както и възможността там да се работи. БМВ има какво да предложи.