Читател на Plovdiv24.bg се свърза с редакцията на сайта, за да сподели своите виждания относно проблема с паркирането в Пловдив, който напоследък става все по-осезателен:
"Здравейте. Всеки ден виждам новини и снимки на поредния паркирал по селски шофьор. Не одобрявам по абсолютно никакъв начин подобен вид паркиране и затрудняване на движението както на коли, така и на пешеходци.
Самият аз съм шофьор от близо 10 години, с ежедневно шофиране в целия град и виждам ежедневната промяна в движението - увеличава се броят на колите, увеличава се и броят на хората, както и интензивността на движението им из града.
Изпитвам наистина голямо затруднение в намирането на място за паркиране, а и разположенията, времетраенето и цената на прословутата "синя зона" за меко казано покъртително глупави.
Постоянно се говори за ограничение на движението и паркирането на автомобили във все повече зони в града (не протестирам за зони като "Капана" и Стария град). Как човек, работещ в района на центъра и живеещ в друг квартал (например "Тракия" или "Смирненски"), да отиде до работа и да паркира спокойно за 9 часа колата си с постоянен страх от това дали е паркирал правилно, дали няма да му се лепне стикер за неправилно паркиране, да мине "паяк" или просто някой друг, решил, че мястото е негово, няма да му направи някоя поразия по колата (я да му надупчи гумите, да надере купето).
Да не говорим за другите задължения след работа - прибиране на съпрузи от работа, децата от градини и училища. Всичко това, дори извършвано с един автомобил, изисква място за паркиране или поне престой за 10-15 минути.
Вечер, когато всички се прибират по домовете си, проблемът с паркирането остава - как в междублоковото пространство с площ 40 на 5 метра да се паркират автомобилите на близо 60 семейства (давам пример с моя квартал - "Смирненски")?
Безумието е, че всички се налага да паркираме на принципа "кой където свари", което съответно води до пречки при влизане и излизане от паркинга, на всичкото отгоре и до заварване на залепени стикери за неправилно паркиране сутринта (ами нормално, като се налага да спираме и по тротоарите...).
Отчитам и факта, че когато са строени повечето жилищни сгради, броят на автомобилите е бил десетки, дори стотици пъти по-малък. Добре, ама от много време вече не е така. Ама изобщо не е така!
Броят на хората в града нараства ежедневно, а с тях и броят на автомобилите (съвсем "неочаквано"). Сега трябва да се дават 15 лева месечно за запазване на паркомясто (и то естествено няма да има за всички).
Добре, същият пример - междублоково пространство с размери 40 на 5 метра пред блок с над 60 семейства. Колко коли могат да спрат там? 20. Останалите? Какво се случва с тях?
Добре де, след всичко това - къде всъщност да се паркира? Няма предвидени места за паркиране на живеещите в блоковете.
Защо няма дори идея за изграждане на надземни или подземни паркинги в жилищните зони?
Отново давам пример - редовно пътувам до Германия. През 2007 година бях там за малко повече от месец. Тогава видях нещо, което на мен като българин ми се стори космическо чудо - за 3 месеца се разкопава двор на училище, изкопава се огромна дупка и се прави двуетажен подземен паркинг за близо 300 автомобила, отгоре се полага нова настилка за децата от училището и в началото на учебната година всичко е все едно не е имало строеж. Просто ей така. Нещата могат да се случват.
Отново в моя квартал има подходящи места за обособяване и на надземни паркинги. Защо не се правят??? Общината не иска ли да прибира пари от нещо, което е в полза и на двете страни - колите са паркирани и не пречат, шофьорите са спокойни, а общината има регулярни и постоянни приходи? Само аз ли виждам положителното в това?
Ако това се случи в България, и по-конкретно в моя жилищен квартал съм съгласен да плащам и повече от 15 месечно като наем за паркомясто, но колата ми е в паркинг, не я пече слънце, не я вали дъжд, не се притеснявам къде и как съм спрял и дали няма да преча на някого да мине - шофьор или пешеходец.
Обръщам се към колегите шофьори - мислете малко повече при спиране и паркиране. Всички сме достатъчно изнервени и все по-нетолерантни един към друг. Това е повече от война, тези нерви могат да се спестят и на нас, и на пешеходците с малко повече разум при шофиране.
Обръщам се и към пешеходците, които редовно изпращат снимки на неправилно спрели и паркирали автомобили - проявете и малко разбиране към нас, шофьорите.
Далеч не е елементарно да се намери подходящо място за спиране, престой или паркиране. Отново подчертавам - не одобрявам спирането по каруцарски начин без мисъл.
И накрая се обръщам към управниците в общините, областите и държавата - хора, вземете се в ръце, помислете в тази посока, направете живота и на простосмъртните по-хубав.
Облекчете малко движението, направете малко паркинги. Направете ежедневието на хората малко по-поносимо, поне от тази гледна точка.
И като ще бъдем Европейска столица на културата - всички тези хора, които ще дойдат в Пловдив, много от тях с автомобили - те къде ще спират? Хубав ден!".
Пловдивчанин с интересни идеи за паркирането в града
© Plovdiv24.bg








Немо
на 24.07.2016 г.
Според мен трябва да се направят надземни гаражи. Подземните се правят трудно и са скъпи.
Kostadin Dechin
на 24.07.2016 г.
Има начин .Ще карат колела
Ivander
на 24.07.2016 г.
"Как човек, работещ в района на центъра и живеещ в друг квартал (например "Тракия" или "Смирненски"), да отиде до работа и да паркира спокойно за 9 часа колата си с постоянен страх от това дали е паркирал правилно..." Веднага отговарям - градски транспорт или велосипед, изградиха ни току що 50 км чисто нови велоалеи и ще нарастват още. Каква е тази мания всеки да ходи на работа с автомобил? И по-скъпо е, и по неприродосъобразно, и все повече се обездвижваме. Във всички развити големи градове по света паркирането е скъпо и паркоместата са кът. Представяте ли си 200 000 работещи в града ни да тръгнат на работа с личен автомобил? Това са 200 000 паркоместа, които трябва да им се осигурят! И като се дава за пример западна Европа - там се насърчава ползването на алтернативен транспорт до работата. И накрая пак всичко опира до културата, манталитета и социалното ни положение. Направи си труда да видиш на колко места в града паркингите стоят полупразни, а за да се спестят един-два лева масово паркират на улицата и по тротоарите. Примерно подземният паркинг на мола. Полиция и община трябва здраво да глобяват наред всички нарушители и ще видиш как ще се дисциплинираме, и паркоместа ще се окаже че има повече. И не е нужно да се закупуват 300 паяка примерно. И това е измислено отдавна на запад. Назначават от общината 10 души с фотоапарати, които снимат номерата на колите и нарушенията, след което се пращат честитки по пощата. Който е бил в Лондон примерно със сигурност ги е виждал - едни пичове със светлоотразителни жилетки и фотоапарат в ръка.
nqma
на 24.07.2016 г.
Преди няколко години щяха да правят паркинг под дворът на някакво училище (не помня подробности), но настана голяма олелия как така ще е под двор на училище където децата ще играят и ще дишат автомобилните газове (все едно иначе не ги дишат - справка Търговската, Екзарх Антим I и много други)....
Momchil Kanchev 1
на 24.07.2016 г.
В Германия се наема жилище и отделно парко място тук имаме змии по джобовете
Любен Велев 1
на 24.07.2016 г.
Баси подробния "читател"
brown bomber
на 24.07.2016 г.
Германия си е Германия, там са културни хората за разлика от Българистан. Българистанеца не плаща за паркиране и иска да спре на 5 метра от входа си. Така че и 1000 платени паркинга да му построят пак няма да ги ползва... На бул.България има огромен паркинг, който си седи празен а в квартала отсреща е кола до кола....върху тротоари, в градинки и къде ли не...
Gogo Penchev 1
на 23.07.2016 г.
Главния архитект е виновен, разрешил е много строежи без парко места, сега го съдят за фалшиви документи и сабаряне на тютюневия склад. Колко още трябва от нас да плащаме, не стига ,че общината е виновна ми на всичкото и да плащаме, да си сътворят паркинги за сметка на строителите и общината, лайнари.
рашел
на 23.07.2016 г.
Поздравление за изразеното становище във връзка с проблема с паркирането в Пловдив/пък и не само в Пловдив/.Така е в държавите в които хората са избрали да управляват в болшинството си почтени и отговорни хора.И както казваше Т.Колев "Кога ще ги стигнем ......европейците....".Успех и сбъднати мечти!
мюнхен
на 23.07.2016 г.
подземни гаражи в Пловдив си е ненормално.германия е върху скала ,а ние ако копнем под 4 м и вече излиза водата.за това и на мол галерията са на покрива а не под него.има голям паркинг на 4 етажа на бул. България и познай денонощно празен.пишещия цитира германия ,но е пропуснал да каже че навсякъде се плаща за паркиране даже и в малките села.истината е че може да търсиш място за паркиране с часове ,но никой не паркира в градинките или на велоалеята.в крайна сметка паркирането е проблем на шофьора а че не се плаща губи единствено общината.
Miro ffffffUuu
на 23.07.2016 г.
Или да вдигнат данъците на смотаните,пушещи и капещи масло консерви , които се движат по улиците :) тогава от 60 апартамента в панелка ще има 240 велосипедиста, а който не е от онези орки ще може да си паркира на празни улици
катерица
на 23.07.2016 г.
Чудесно! Дано да бъде чуто! Два примера от района около нас: 1. На ул. "Дрин" има подземен паркинг, който може би никога не е функционирал като такъв. Има ли кой да каже защо? 2. На същата улица, точно до нашата къща по ПУП е предвиден подземен паркинг, който никога не е бил правен. Промениха ПУП-а и нацвъкаха ламаринени гаражи. Е, какво повече да кажа!? Но пък не мога да не спомена съвсем наскоро направения надземен паркинг до съседната улица на отдавна пустеещ терен, който вечно беше разкалян при дъжд и за нищо не ставаше. За това мога да кажа: Браво!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!