На редакционната поща на Plovdiv24.bg се получиха два сигнала, засягащи неспазването на забраната за тютюнопушене, особено в нощните заведения в Пловдив. Читателите ни се възмущават от неспазването на тази забрана и масово се интересуват има ли денонощен телефон, на който могат да подават оплакванията си. Репортер на сайта се свърза с представител на Регионалната здравна инспекция Пловдив, откъдето заявиха следното:
"Телефонът за сигнали е 032 640 222, където в рамките на 30 секунди можете да предадете своето оплакване, прието и записано от телефонен секретар. Работното ни време е от 8,30 ч. до 17,00 ч., но сигнали на него могат да се подават денонощно. Записите се прослушват в началото и края на всеки работен ден. Имаме екип, който извършва проверки и в късните часове на денонощието.
От началото на октомври досега сме издали 47 акта за нарушения. Глобите за юридическо лице достигат до 5 000 лв., а за повторно нарушение - до 10 000 лв. За физическо лице - първата глоба е до 500 лв., а последващата - може да стигне и до 1000 лв. В началото на влизането на тази забрана сякаш тя се спазваше по-стриктно. Сега обаче, вероятно и заради застудяването на времето, констатираме все по-често нарушения", обясниха от институцията.
Ето как звучат и двата сигнала, изпратени до нашия сайт:
1. Здравейте! Реших да се обърна към Вас като към обществено ангажираната местна медия. Вероятно и други читатели са писали по този въпрос, но съм го пропуснала... Става въпрос за тютюнопушенето в заведенита след определен час. Това практика ли е в нашия град и има ли към кого да се обърна, за да се направи проверка, или не мога нищо да направя? Доколкото знам на телефона за сигнали отговарят само в работно време, когато, естествено, никой никъде не пуши...
В събота вечер бях в клуб Pasha, всичко беше нормално до 2 часа, когато законът изведнъж се измени (или спря да важи?) и хората масово запалиха... Все едно се върнах половин година назад... Естествено, никой от заведението не правеше забележка - всички пушеха... Имаше няколко ентусиасти, които все пак излизаха да пушат на определените за това места, но бяха изключения...
Последно бях в същото заведение през лятото, тогава нямаше такива изпълнения, вярно, беше топло, но и сега не е кой знае колко студено, а ни чакат и по-големи студове... Какво ще става тогава? Изобщо никой няма да си прави труда да пуши навън ли? И "най-забавното" в историята е, че преди седмица бях на подобно заведение в Благоевград, там ситуацията беше същата, но аз с най-голяма гордост и местен патриотизъм казах на познатите си благоевградчани, че в Пловдив такива неща не се правят... Бива-бива човек да е заблуден, ама чак толкова... Едва ли това, на което бях свидетел снощи, е изключение... Най-вероятно е практика във всички заведения... Просто аз чак сега разбирам...
Та, на въпроса - мога ли нещо да направя следващия път, когато всички в заведението запалят и къде мога да се обадя? Благодаря предварително!
2. Здравейте! Преди седмица,с приятелки решихме да разпуснем малко и да посетим бар Secrets на Пешеходния мост. Та влизаме ние във въпросния бар, поръчваме си и нали за това сме отишли - се впускаме в ритъма на танца. Хубава музика, весела компания, чист въздух... но не за дълго. Тъкмо коментирахме колко е хубаво, че не се пуши и....след малко ми замирисва на цигара. Оглеждам се - зад мен едно момченце си пуши съвсем спокойно, без да се притеснява. Казах си: "Хайде, една цигара - ще я преглътнеш". И случайно погледът ми попада на "светулка" в другия край на бара. И така, малко по малко "светулките" се увеличиха... Съответно се задими и вече не миришехме на парфюм, а на пушени наденички. Попитах бармана защо се пуши в заведението, при условие, е законът го забранява,а той ми отговори, че шефът преценява на кой да разреши да пуши.
Този отговор не ми хареса, изпихме си набързо питиетата и се отправихме към изхода. Докато си взимахме палтата от гардероба,попитах и момичето,което ни настани,защо се пуши в заведението им? Тя вдигна рамене и каза, че не виждала никой да пуши. Явно целият персонал е сляп! Но те не са виновни,защото така им е наредено.
Въпросът е защо се допуска това своеволие? Къде и кои са съответните органи, които уж трябва да констатират нарушението? Докога ще си затваряме очите пред очевадното? Нали уж всички имахме права - а моите къде са?! Все мрънкаме,че нищо не ни е наред в държавата, а дори и малко усилие не полагаме да се променим.
Пред репортер на сайта от управите и на двете гореспоменати заведения отрекоха, че в тях се пуши и обясниха, че когато даден посетител запали цигара, бива веднага предупреден от персонала.
"Досега са ни правени няколко проверки и няма установени нарушения.", категорични бяха те.
Пловдивчани: В нощните заведения масово се пуши! От баровете: Няма такова нещо!
© Plovdiv24.bg








Виктоалия
на 22.11.2012 г.
Абе онзи охранителят открадна 1.6мил. и нищо не му правят,даже щели да го пускат а ние спорим за пушенето. Да си без пари също е вредно за здравето.Ако живеехме в Рая нямаше да ни трябват пари,ама за съжаление сме на земята
di_di
на 21.11.2012 г.
Действително в Паша се пуши. Бях там преди 3 седмици и когато видяхме че около нас всички масово запалиха цигари попитахме момичето от персонала защо се пуши и тя каза 'Всеки прави каквото си иска'. Още повече управителя на бара беше на 2 крачки и изобщо не обръщаше внимание. Аз пък си ги снимах как пушат там, който желае ще му пратя снимки на масово запалили след 2 вечерта в Паша. Вече зависи от институциите дали ще предприемат нещо, защото за да има реални глоби трябва да се направи проверка след 2 вечерта.
yuliqgeorgieva
на 20.11.2012 г.
Нали никой от вас не храни илюзията, че нощните заведения са място за водене на здравословен начин на живот, в противен случай трябва вместо алкохол, да се налива бистра водичка, вместо силна музика да се чува ромон на поточе, да ухае на борова гора и т.н. А самото будуване всяка нощ, не е ли и то меко казано - неполезно. А бе, я да се забрани изобщо нощния живот!
Total Chaos
на 20.11.2012 г.
Ами да пуснат повече проверяващи по заведенията, за град като Пловдив са необходими хиляди, милиони проверяващи дори! И не да си лягат в 11часа, ами да обикалят до зори... Като ще ми харчат парите от данъците за въвеждането на тази забрана, поне да го правят с размах! :)
U Mad Bro
на 20.11.2012 г.
Онзи ден бях в Плазма, естественно и там ми направи впечатление, че всеки си палеше след 2ч. цигара и не му пукаше, а когато влезна закона в сила се спазваше много стриктно, но видяха, че няма проверяващи и си правят каквото си искат ....
irriducibile
на 20.11.2012 г.
Срам. Колко много глупаци са писали. Това ли бил най-големия проблем, жабата и вола и други простотии. Явно цигарите освен белите дробове ви увреждат и мозъка. Някои от тия кретени сигурно са готови да спорят и за това дали въобще цигарите са вредни. Още веднъж - срам.
С М
на 19.11.2012 г.
Непушач съм. С тази забрана на цигарите обаче ставаме за смях. Нещо като жабата и вола. Европа отдавна знае, че в България Андрешковците преобладават. Колко пъти трябва да и го доказваме, че не сме замесени от тяхното тесто. Просто начина ни на мислене е да кажем по-южняшки. Лично аз смятам, че дюнерите са по-вредни. Просто и с цигарите трябва да се случи същото не харесваш или не понасяш дима, не посещаваш такива заведения. Заведенията трябва да имат право сами да се самоопределят. Държавната регулация трябва да отпада. Някой ще ме контрира, че цигарите са вредни, аз ще му кажа обаче, че отказването им е още по-вредно. С каквото и да злоупотребиш е вредно, включително и с власт. Някой замислял ли се тези хора, които ни управляват дали нямат същите пороци. Те изрядни ли са спрямо закона ? Смее ли някой да ги глоби ? Ето в това е вечният ни проблем: "За кучета и котки може, за прасета не може." Просто сме опорочени всичките. Само разбира се plovdiv24.bg са светци. Към всички един съвет: Живей така, че да не пречиш на другите. Важи и за пушачите, важи и за журналистите, важи и за андрешковците.
karpe
на 19.11.2012 г.
Хора не се карайте! Аз съм не пушач но твърдо съм за да има зали за пушачи и не пушачи. Тази наша държава с този малоумен закон дискриминира над 80% от населението си , а от всичкото отгоре в условия на криза и голяма безработица обрича не едно и две заведения на фалит. Евала на такива тъпоумни ръководители. Да не говорим че щом ще забраняваме тютюнопушенето то е абсолютно задължително и морално да забраним и производството на цигари и тютюн. Дано това правителство си отиде по бързо и закони като този бъдат отменени от следващото.
Eдин отбор
на 19.11.2012 г.
Айде ако обичат някои да не ни занимават с глупости, който не му харесва някъде не е длъжен да ходи там. Места бол и за едните и за другите. А на ония дето били в ритъма на танца, ма после вместо на парфюм замирисали на дим, да ги светна, че ако са наистина в ритъма отдавна са миришели на пот.
Lorenzo
на 19.11.2012 г.
Да, пуши се в баровете, няма спор. И аз си пуша там, и какво от това? Това ли ни е най-големият проблем?!
Десислава Стефанова
на 19.11.2012 г.
Абсолютно във всяка дискотека се пуши,а фасовете се хвърлят директно на земята или персонала вадят кен-чета от кока кола или ред бул примерно...иначе и по по-чалгарските кръчми след 10 е същото положение - Стъро Село примерно в 22:30 вече ти се насълзяват очите от дима и липсата на вентилация...законите в България са само, за да отчитат дейност от правителството, почти никой не ги спазва, нито следи за тяхното спазване!
konche2000
на 19.11.2012 г.
Всички знаем, че залите за непушачи не са решение.Например отиваме 5 човека на заведение, двама от които са пушачи.И какво правим?-тримата сядаме в едната зала, а двама в другата ли.
bla_bla
на 19.11.2012 г.
Навсякъде се пуши по нощните заведения, освен в Брилянтин! Проверяващите стават за смях, след като не могат да си вършат работата!
даниела бойчева-паскова
на 19.11.2012 г.
Никога няма да забранят производството им и на всички ни е ясно защо.
Girl--
на 19.11.2012 г.
хахааа, пуши се и то якоооо и ако ще минава проверка, охраните почват да обикалят по масите и да казват на хората да си махнат цигарите, хахахаха, а тези проверчващите ако си наптравят труда да видят кво е на пода, ще видят само фасове :П
Gogo Penchev
на 19.11.2012 г.
ако само ние се слушаме то коя е държавата, и май е по добре ако всички които изпълняват контролните функции на държавата да си затворят очите както си затваря държавата очите за нас
1912 BOTEV 1912
на 19.11.2012 г.
пуши се почти във всеки бар ,а за казина,стдиони и такива обществени места нямат страх от нищо пуши се като за последно :Х
bigslick
на 19.11.2012 г.
Аз съм чувал , че няма пепелници в нито едно закрито и обществено помещение , но примерно си купя Red Bull , изпия го и си гася цигарата в него...
Anna Gencheva
на 19.11.2012 г.
Като не искат да се пуши, да забранят производството на тютюн и цигари....иначе си е чиста дискриминация.
DII
на 19.11.2012 г.
Ами много ясно, че секретар ще има и ще се проверяват сигналите на следващия ден. Нали трябва да има време да се уведомят платежоспособните собственици за да е изрядно всичко в деня на проверката. Така ще е като контролните органи взимат подиграващите 400-500лв. Така ще е и в полицията и във всички институции. Само в скапаната ни държава държавните служители, полицията и армията са толкова ниско принизени в обществото.
Георги Джукелов
на 19.11.2012 г.
Покриват се. И винаги се знае, когато тръгне проверка. Така беше и преди, когато забраниха непълнолетни да влизат в заведения след определен час. В едно заведение минава проверка, след това всички разбират, покриват се за час-два, докато мине и след това всичко е по старо му. Случвало се е пред очите ми преди няколко дни - седя си в заведение, в което се пуши, след малко барманите напъдиха пушачите навън, защото разбраха, че са тръгнали да проверяват. След около час пак се пушеше.
bramin
на 19.11.2012 г.
Дори и в обикновените барове е същото,но какъв е смисъла да пишем като един други всички се покриват.Собственика на бар-а плаща,където трябва и контролни органи няма.И да се обадите на посоченият телефон,все е тая.
Liliya Todorova
на 19.11.2012 г.
За сайаление както става ясно законите не са за вси4ки. Не йивея в Пловдив, но мога да ви предлойа следва6тя пат като ви се слу4и направете един клип изпратете го на БТВ или Господари на ефира, мойе да сте сигурни 4е те няма да го оставят така
Total Chaos
на 19.11.2012 г.
вторият мейл ми хареса повече - "....- се впускаме в ритъма на танца."
SPQP
на 19.11.2012 г.
Поздравления за медии като Plovdiv24 и Господари на ефира, които защитават интересите на гражданите, за разлика от контролни органи, които масово си затварят очите за нарушения срещу бутилка уиски,кутия бонбони или 50 лв. под масата.
Малкото ИЦИ
на 19.11.2012 г.
Боцинка защо ти не си направиш това на своята майчица.Не желая да ме тровиш както ти така и останалите пушачи,купувайте си електронни цигарки,а не ми се правете на интересни и да ми тръскате в кутийки от ред бул.Непушачите сме повече от вас,бройте се за малцинство.
Xena
на 19.11.2012 г.
Престанете вече с това пушене и непушене да противопоставяте хората!! Определено това не е най-големият ни проблем. Всичката Мара втасала!! Но ако трябва да бъдем обективни истината е, че когато заведенията бяха разделени, залите за непушачи бяха 90% празни. Ако някой каже, че това не е така или говори наизуст, или се заяжда. Защо не видите пияните младежи, които излизат от баровете, в които не се пуши?! И пияните младежи, които вървят с бутилки бира по улиците??!! Стига демаготия!!!!!!!!!!!!!!!!
Бони
на 19.11.2012 г.
Ние българите освен да мрънкаме и да се оплакваме друго не можем да правим. Да не би всички тук които осъждат поведението на пушачите да спазват стриктно всички закони и разпореждания в тази държава. Едва ли.Освен това да бяха само цигарите нещото което ни трови ехе с мед да ги намажеш. Ами то храна, то въздух то всичко вече е отровено. Нека не забравяме, че живеем в един от градовете с най - замърсен въздух.
bocko12
на 19.11.2012 г.
що не си е***е майката гадни непушачи хем сте много малко хем само ревете като девствена за х*й
propai
на 19.11.2012 г.
Собственик на заведение съм.След застудяването на времето оборотите на заведението паднаха драстично,неизбежно бе да съкратя част от персонала,като по този начин ги пратих директно на улицата да дишат така желания от вас чист въздух.Някакви други съвети да ми дадете?Какво толкова ви пречеше старият режим със зоните?Аз самият съм НЕПУШАЧ,но съм против този закон.В страната,от която тръгна забраната за пушене,САЩ вече в 6 щата пушенето отново е разрешено,в Германия,Холандия и други европейски държави сериозно се обсъжда падането на забраната,така че хайде стига сте ми се правили на европейци!
Жоро Найденов
на 19.11.2012 г.
Не разбирам това ли ви е най-големия проблем на държавата ни? Като не сте пушачи и ви дразни когато другите пушат си стойте у вас там можете да забранявате каквото си поискате!
Max66
на 19.11.2012 г.
ДАЖЕ И ПИЯТТ АЛКОХОЛ ..БЕСРАМНИЦИИИ ДОКОГА
Max66
на 19.11.2012 г.
ПУ6И СЕ ЗДРАВО И НЕПУСКАТ АСПИРАЦИЯТА
Petya Vladikova
на 19.11.2012 г.
Аз пък не съм попаднала на нито едно място на което да се позволява пушенето по какъвто и да е заобиколен начин. Май такива места си избирате...
Redjep Mehmedov
на 19.11.2012 г.
е т'ва е прост български народ... защо този закон важи и за баровете и без тва тама отиваме да се напиваме пият ми по 1 бутилка после някой си му пречи.. с дим от цигара абе простаци и без тва се тровите стига сте ревали ... и сам твърдо против тапия закон... земете си оправете държавата а после мислете за такива екстри
MouveMeNT
на 19.11.2012 г.
Ужас!! Недопустимо е да се погазва така закона! Следващият път като тръгнете да се оплаквате, че някой пуши си помислете колко пъти си сложихте колана в лекия автомобил преди да шофирате, спазихте ли всички ограничения на скоростта... Е и това е закон, но защо го нарушавате? Не се правете на по-светци от папата!
Klinch
на 19.11.2012 г.
Да няма констатирано нарушение, защото като доиде проверката (на това съм очевидец, действието се развива в р-т Джоана ) всички вътре пушеха, проверяващите се направиха, че нищо не виждат, отидоха директно на бара от където им се подадоха 2 бутилки Jameson и бонбони, седнаха изядоха по една торта и си тръгнаха. После как да има констатирани актове?
trai4opolkovnika
на 19.11.2012 г.
ПУшИ СЕ ЯКО .......КОРУПЦИЯ
Стела Бръмбарова
на 19.11.2012 г.
Единствено и само в Pasha станах свидетел на СПАЗВАНЕ на забраната (говоря за нощно заведение), но признавам, че това бе лятото, скоро след влизането на забраната. Иначе в Histeria, и която и кръчма (пр. Мистрал в Тракия) да се сетите в Пловдив се раздават чашки с вода, или ти продават Red Bull или друга напитка в кенче,(възможно по-скъпа) и те оставят да използваш въпросното кенче, като пепелник. Никой от персонала не прави забележки на когото и да било.
koko moko
на 19.11.2012 г.
непушачите са станали злобни като кучета , да го духат
Bone
на 19.11.2012 г.
Аз си пуша навсякъде и в барове и в заведения и няма проблем.Плюя на закона и държавата,след като тя плюе по мен и по целия народ 22 години...
Ogi Yordanov
на 19.11.2012 г.
Хаха. Тези от "Институцията" за 47 календарни дни са написали 47 акта и това явно го смятат за постижение. Реално могат всяка вечер да пишат по 8 акта ако не и повече. Само трябва да влезнат в 10 бара и в 8 от тях ще има да пишат на някого актове. Дори и да е един екип - по 8 акта на вечер!!! И не баровете са толкова за глобяване, колкото пушещите им клиенти. Защото сещайте се не може една сервитьорка да се опълчи на двама мъже и да им каже да си изгасят фасовете. Не може и заведението да отнася глоба след глоба или да си наема охрана да гони нарушителите и колкото да е готино, от много глоби и разходи накрая вземе че затвори.
Локо_1936
на 19.11.2012 г.
До вчера не се оплаквахте сега всички започнахте да ревете
Васил Запрянов
на 19.11.2012 г.
Не е само в Пловдив, винаги има собственици които си позволяват такива волности. И ще е така докато не им се покаже, че глобите се пишат на всеки и всеки ще плаща. Госпожо Попова, разбира се че трябва да има сигнали, точно заради сигналите в другите държави има ред и престъпността е намалена.
tri4ko
на 19.11.2012 г.
Снимки, снимки публикувайте от въпросните заведения, да видим после управителите дали ще казват "ама в нашето заведение не се пуши". А снимките - на РЗИ и да ги глобяват. Аман от тарикати! И както пише колегата - при проверка легитимиране след влизане и установяване на нарушението.
Asia Tabakova 1
на 19.11.2012 г.
Винаги ще има мрънкалници....аз пък ,където ходя се спазва забраната....нека кажа....пушачка съм!;)
pld-2012
на 19.11.2012 г.
Днес ми казаха , че по баровете когато сядате сервитьорката ви носи една чаена чаша мътна вода , ако пушите да си пускате фасовете в нея .
sir Stanley Rois
на 19.11.2012 г.
супер тъпа е тази забрана, ние пушачите сме дискриминирани, поне за нощните заведения трябва да се разреши
Martin R Sh
на 19.11.2012 г.
Разбира се! Мощно глоби и това е!Или важи за всички, или за никой!
Jivko Kolev 1
на 19.11.2012 г.
Ееееее как ще има ?Просто това е невъзможно.
Дико
на 19.11.2012 г.
Ей, българино, веднага сигнал! Давай, давай!!!! Ето защо в ада до казана на българите няма пазач!
Manuela Dimitrova
на 19.11.2012 г.
Във всички барове в Пловдив се пуши,а и в някои ресторанти-също,няма нищо странно в това
Interista
на 19.11.2012 г.
Ние българите сме малък, но много прост народ! Две скумрии тръгнали да се оплакват- ха ха.. Ами ако отидат в Гърция?! Там също има забрана, но се пуши навсякъде. Наскоро бях в Брюксел и не щеш ли и там се пушело масово и навсякъде, въпреки тоталната забрана.. Дори на немците не им дреме.. Вече започвам да изпитвам жестока нетолерантност към непушачи. След като ще забраняват пушенето, да криминализират и продажбата на тютюневи изделия, иначе ние пушачите сме дискриминирани и заклеймени!
longman
на 19.11.2012 г.
И да звъните кел файда?Испектора спи по това време.Трябва всяка петък и събота цивилни проверяващи.Една компания от по 2-ма полицаи и 2 инспекторки от хей във всяка дискотека да пият по едно уиски и да вадят тефтерите.
elppasso
на 19.11.2012 г.
еййй, тва само две прости п****и могат да го направят, можете да се олачете на моя редакционен микрофон
Иво Янков
на 19.11.2012 г.
Аз лично инвестирах едни 60-70 лв. за електронна цигара и съм много доволен от нея! Не ги отказах, но пък с електричката си пуша навсякъде! Иначе инспекторите да влезнат в баровете цивилни с цивилни полицай! Тогава вече ще хванат многоооо народ, а не още на охраната да представят баджове и документи...
go_play
на 19.11.2012 г.
То не само по баровете е така, пуши се на всякъде по заведенията. Въпреки че съм пушач съм против пушенето на обществени места и като ми се допуши излизам на вън не е толкова голяма драмата.
Xelian
на 19.11.2012 г.
Искрено се надявам на някой да му дойде на акъла да увеличи екипите през зимата. И трябва всички непушачи да проявим "нетолерантност" към това нещо. Защото повечето правим като момичетата от сигнал 2 и просто си тръгваме. П.С Мерси за телефона. Смятам да се възползвам
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!