ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Важни новини за строежа на магистрала "Черно море", която ще свърже Варна и Бургас | ||||||
| ||||||
Обществената поръчка за изготвянето на идеен проект бе обявена преди близо три години, но готовият не е показван публично досега. В същото време от кореспонденцията между пътната агенция и Министерството на околната среда и водите, с която “24 часа" разполага, се вижда, че първоначалната идея откъде точно ще минава тази магистрала, значително се е видоизменила. Всъщност са изготвени не един, а 7 проекта, но басейнова дирекция “Черно море", общините, през чиято територия ще минава магистралата, и самото екоминистерство са направили толкова много възражения, че от седемте са останали само два, които не се различават съществено помежду си, предава "24 часа". На първо място, е изоставена идеята магистралата да тръгва от Аспаруховия мост във Варна, както се е смятало през 80-те години на миналия век, когато е изграждан мостът. Началната точка на “Черно море" ще е на двайсетина километра преди влизане в морската ни столица по магистрала “Хемус", около малкото село Слънчево, където ще се прави пътен възел. Оттам магистралата се спуска на юг, но много малка част от трасето ѝ е разположена непосредствено до морския бряг – чак при Обзор. След това “Черно море" отново тръгва на запад от сегашния път, като на някои места върви на около 40 и дори 50 километра от морския бряг. Накрая свършва не точно в бургаския квартал “Сарафово", както се предвиждаше, а в отдалеченото на около 30 км от града село Ветрен, покрай което ще се прави пътен възел с магистрала “Тракия". Всички тези промени са били направени, за да се избегнат многобройните защитени територии и защитени зони по “Натура 2000". Независимо от това екоминистерството е възразило, че в двата останали варианта, които се считат за най-приемливи, отново има минаване през 11 защитени зони по “Натура" и през една защитена територия - Побити камъни, в която има природна забележителност. Другите забележки са, че минава близо до пристанището за горива в Белослав, което се счита за обект с висок рисков потенциал. Тази процедура не е Оценка за въздействие върху околната среда, а предварително съгласуване и пътната агенция ще трябва да изпълни куп изисквания. Част от тях са например да представи предварително информация откъде ще минават строителните материали и временните пътища за техниката, къде ще бъде струпана изкопаната земна маса и други. |
Още по темата: | общо новини по темата: 2 | ||||
|
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
Aнонимен
на 14.09.2023 г.
0
Aнонимен
на 13.09.2023 г.
0
Aнонимен
на 13.09.2023 г.
0
на 12.09.2023 г.
0
Aнонимен
на 12.09.2023 г.
0
Aнонимен
на 12.09.2023 г.
+1
Aнонимен
на 12.09.2023 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Старата любов ръжда не хваща
10:26 / 30.04.2024
Зрител: Владимир Зомбори спечели "Като две капки вода"
21:02 / 29.04.2024
Нова любов пламна в Hell's kitchen
14:12 / 30.04.2024
Вижте с какви заплати в бруто "Кауфланд" примамва служители
20:09 / 29.04.2024
Замениха Деси Стоянова в "Преди обед"
12:28 / 29.04.2024
Първи празник на третото дете на двойка от "Един за друг"
20:42 / 29.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета