Шеф в БДЖ: Не сме конкурентоспособни в сферата на жп транспорта

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
16:21 / 28.01.2015
2755
Днес ръководството на "Холдинг БДЖ" ЕАД участва в кръгла маса на тема: "Европейски път за "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД: отвъд злободневните проблеми". Кръглата маса се проведе в "Дома на Европа" и беше организирана по инициатива на "Индъстри Уоч".

"Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията работи по изработването на национална транспортна система", каза по време на кръглата маса заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев. Заместник-министър Гинев поясни, че "този план трябва да бъде изработен така, че да има съгласуване между разписанията на влаковете и автобусите, за да се увеличат пътниците в жп транспорта".

"Към момента "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД не са конкурентоспособни в сферата на жп транспорта", каза Владимир Владимиров, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ ЕАД". Владимиров поясни, че за да бъде дружеството конкурентоспособно трябва да са налице три основни фактора - бързи скорости, удобен подвижен състав и цени, които трябва да бъдат конкурентни на останалите видове транспорт.

"В момента по първите два критерия сме изостанали. Средната скорост в България е 55 км/ч, подвижният състав е стар и не предоставя комфорт и удобство за пътниците, цената е ниска, но от нея се възползват предимно учащи, пенсионери и социално слаби. Не успяваме да привлечем средната класа и тя предпочита да пътува с автомобилен и автобусен транспорт", допълни изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД. Според него, за да бъде решен този проблем, са необходими инвестиции в нов подвижен състав.

"В момента работим по изготвянето на План за стабилизиране и развитие на БДЖ, който ще бъде готов в средата на месец февруари", каза още Владимир Владимиров.

От своя страна Лъчезар Богданов, управляващ съдружник на "Индъстри Уоч" и организатор на събитието, изказа тезата, че развитието на обществен железопътен транспорт може да е успешно само при наличие на дългосрочна визия, отчитаща пазарните реалности, конкуренцията от останалите видове транспорт, социалните измерения и бюджетните ограничения. "Трябва да има налице ясна визия за създаване на удобна услуга за пътниците и железницата трябва да бъде осмислена като превозвач и доставчик на тази услуга. В България 77% от железопътните разходи се покриват от бюджета, докато в повечето страни този дял е много по-малък", допълни Богданов.

На кръглата маса участваха още представители на Европейската комисия за България, социалните партньори, както и анализатори и експерти от неправителствени организации.


Виж коментарите (1)

Още по темата (335):
26.04.2024 Гвоздейков подписа за двуетажните влакове
24.04.2024 Експерт: БДЖ е под заплаха за съществуването си
18.04.2024 Сигнал от Централна гара Пловдив: Тотална мизерия, спрете да крадете!
18.04.2024 Доставят 35 влака с пряко договаряне
17.04.2024 Бивша машинистка: Първата коза, която видях в живота си, беше в БДЖ
16.04.2024 Обоснована ли е по-високата цена на билетите на БДЖ?
Още новини от Национални новини:
Над 2 млрд. лева дължим на банките
От мрежата: Колоната е около 12 км, хората пият кафе край пътя
Георги Господинов се сбогува с Пол Остър
Пътуването с автобус - удобно само за хора под 170 сантиметра
Депутатът с осемте самолета вече не е част от ПП
"Ние, потребителите": Скандална нелоялна практика на туроператор


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).