Имаме възможност да предоставим услуга, която ще бъде, ако не на челните нива, то на и около средното за Европейския съюз. Това каза в Бургас след "Работно съвещание на жп релси" вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов, предаде репортер на Burgas24.bg.
По време на тестови пробег на бързия влак от София през Карлово до Бургас Караджов обсъди проблемите по жп трасетата преди летния сезон, темповете на текущите ремонти и подобряването на превозната услуга. Участие в разговорите взеха ръководствата на НК “Железопътна инфраструктура", “Холдинг БДЖ" ЕАД и ИА “Железопътна администрация".
От 15 юни БДЖ ще стартира експресни влакове от София до Варна и Бургас. Те ще са с минимален брой спирки, като целта е да се осигури възможно най-бързо придвижване от столицата до двата морски града. Караджов заяви, че пътуването от София до Бургас е продължило 5 часа и 32 минути, като има възможност времето да се съкрати допълнително с още 15-20 минути след приключване на започнали по трасето ремонти. Той изтъкна, че 25-годишните вагони предлагат достатъчно комфорт, а към тях ще бъде прикачен и от новите вагон-ресторанти, закупени от "Дойче бан". "Това ще бъде сериозна конкуренция на автотранспорта. Защото комфортът, бързината и сигурността, с която може пристигнете в Бургас, ще бъдат на много по-високо ниво“, каза Караджов.
Обсъдено по време на съвещанието е било как да се свърже железопътно Северна с Южна България. Идентифицирани са 3 места, на които да се изгради тунел. Първото е до София и ще свърже града с Мездра. По предварителни проекти там ще има около 15-километров тунел. Другото място е Христо Даново до Троян. За там няма изготвен проект. Третата потенциална точка се намира по протежението на Хаинбоаз, за да се свърже Велико Търново с южния тракт.