Масови нарушения в зимните ни курорти

Автор: Вилислава Ветренска
Коментари (0)
12:06 / 07.01.2025
2307
Общо 28 заведения магазини и хотели, работещи в зимните ни курорти, не са отчитали продажбите си коректно. Това установиха данъчните инспектори на НАП при масови проверки в Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово. Нарушенията, които са разкрили фискалните инспектори, са: неиздаване на касови бележки, разминаване между маркираните на фискалното устройство суми и наличностите в касата, документите за продажба не отговарят на изискванията и др.

Само през първите 3 дни на зимната контролна кампания - от 3 до 5 януари включително, служителите на "Фискален контрол“ са проверили 92 търговски обекта, като контролните действия в зимните курорти ще продължат до края на сезона. В рамките на кампанията данъчните инспектори са извършили т.нар. явно наблюдение, което означава, че те са се легитимирали и в продължение на два дни са присъствали в заведението или хотела. Така фискалните контрольори са проследили постъпленията, след което са ги сравнили с продажбите в предходни периоди. В проверките се е включил и т.нар. "таен клиент", чрез който безспорно е установено, че част от търговците не издават документи за извършените продажби. В осем от ресторантите проверяващите са констатирали и грешно начисляване на ДДС, което от 1 януари вече е 20%, а не 9%, както беше през последните няколко години. Служителите на НАП са издали предписания към тези търговци да направят необходимите корекции във фискалните си устройства, за да изпълнят изискванията на закона.

В едно от проверените заведения на клиентите е издаван "служебен бон“, вместо фискален. Това е опит за избягване на изискванията за отчитане на продажбите, а предвидената затова санкция е "запечатване на обект“. В случай че потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Това е предвидено в Закона за ДДС и цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.

Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg.

Виж коментарите (0)

Още по темата (804):
16.04.2025 25% ръст на туристите отчете Пампорово през зимата
12.04.2025 Сняг вали в Пампорово и по високите части в Смолянско
10.04.2025 Явор Гечев: Череши, праскови и кайсии тази година няма да има!
09.04.2025 До 15 см е новият сняг в Смолянско, ограничено е движението
08.04.2025 НИМХ: Силен вятър и валежи от дъжд и сняг ни очакват утре
07.04.2025 Цените скачат драстично! Овощар: Дръвчетата измръзнаха, почти 100% от реколтата е унищожена
Още новини от Национални новини:
Градушка удари Перник
Патриархът: Няма място за притеснение, че всички ще бъдат задълже...
Тежка катастрофа с тир блокира магистрала "Тракия"
Дори не можете да си представите какви гадости извадиха от морето...
ВВС спешно търсят кръводарители за командир Антон Иванов
"Фокус" с първи снимки от фаталния инцидент. Мантинелата е минала...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).