ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
МОН посочи кога учениците най-рано ще тръгнат на училище!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:32 / 24.03.2020Коментари (121)355514
© Plovdiv24.bg
Все повече хора се питат докога ще продължи ваканцията на учениците. Преустановяването на присъствената форма на обучение в училищата ще продължи поне до 13 април 2020 година. Това се казва в инструкция на Министерството на образованието и науката до учителите.

"Към днешна дата, това което можем да кажем с висока степен на вероятност, е, че преустановяването на присъствената форма на обучение в училищата ще продължи поне до 13 април 2020 година. Това ни изправя пред задачата да направим електронната форма на обучение още по-пълноценна“, посочват от МОН.

Ето и целият текст на писмото от МОН:

Уважаеми учители и директори,

През изминалата седмица стартирахме обучение в електронна среда. През първите дни целта беше да осигурим организационно и технологично обучението и да компенсираме част от пропуснатите вече дни за упражнение и затвърждаване на знания. Никой от нас не беше готов за тази ситуация, но благодарение на вас се справихме. Благодарим ви за усилията, енергията и ентусиазма, които вложихте.

Към днешна дата, това което можем да кажем с висока степен на вероятност, е, че преустановяването на присъствената форма на обучение в училищата ще продължи поне до 13 април 2020 година. Това ни изправя пред задачата да направим електронната форма на обучение още по-пълноценна. В тази връзка в следващите дни усилията ни трябва да са насочени към:

1. Да започнем, там където това не е направено, с преподаването на нови знания. Тъй като синхронната форма на дистанционно обучение се сблъсква с редица ограничения (достатъчно електронни устройства във всяко семейство, наличен и достатъчно бърз интернет, здравословно допустимо време за работа с екран и др.), препоръчваме редуването й с асинхронна форма. По преценка на учителите могат да се редуват с уроци за упражнения, повторение, обобщение и т.н., както и преподаването на нови знания чрез синхронна и асинхронна форма. Препоръчвам по-пълноценно използване на възможностите на проектно-базираното обучение, при което на учениците се поставя конкретна задача – дневна, седмична или с по-дълъг срок, която може да бъде изпълнена само след извършването на предварителна подготовка – търсене, подбор, анализ и използване на информация от различни източници, и е възможност за придобиване и проявление на редица ключови умения.

2. Подобряване на организацията с оглед оптимална дневна натовареност за учениците и по-координирано възлагане на задачи от различните учители в 5.-12. клас. Директорите и класните ръководители е необходимо да направят още веднъж анализ на организацията на работа (кой учител с кои ученици по кое време и колко работи), така че дневната натовареност на учениците 1.-7. клас да е до 6 астрономически часа, а на учениците 8.-12. клас – до 7 астрономически часа, като се има предвид, че част от това време не е в електронна среда. Извън тези часове учениците могат да бъдат насърчени да ползват допълнителни образователни ресурси. Разпределението на часовете от разстояние не е необходимо да повтаря седмичното   разписание.   Няма необходимост от   утвърждаване   на това разпределение, целта е да се направи координация между учителите на съответната паралелка, така че да не се допуска струпване на часове.

Препоръчваме приоритетно да се залагат уроци по български език и литература, математика, природни науки, обществени науки, но това не отхвърля възможността да се включат и часове по чужд език или друг предмет, който за конкретния клас или випуск е от особено значение. Работата в областта на изкуствата и технологиите може да е ефективна и чрез проектно-базирано обучение, при което се поставят индивидуални или екипни задачи за създаване на продукт, за изготвяне на проект, за изработване на презентация и т.н., а в областта на спорта - чрез препоръки за поддържане на физическата активност и изпълнение на леки физически упражнения в домашни условия между отделните уроци по останалите предмети. Необходимо е максимално да се ограничат задачите, които изискват разпечатване на материали.

3. Запазване и усилване на положителните нагласи за учене в електронна среда, като на този етап не се отбелязват оценки в училищната документация, а учителят следи ангажираността и активността на всеки свой ученик. Преподавателите могат да си водят бележки за работата и за напредъка на учениците си и при необходимост да предоставят обратна връзка на родителите.

4. Преминаване към работа с електронни платформи от учителите, които досега не са ги използвали, тъй като те предоставят възможност за по-пълноценно обучение и улесняват отчетността. Интернет приложения, социални мрежи или електронна поща могат да продължат да се използват за връзка с родителите. Училищата по техен избор могат да продължат да работят с познатите им платформи и ресурси.

Обръщаме внимание, че в бъдеще чрез създадените профили на учителите и учениците в домейна на МОН edu.mon.bg ще се осигурява всяка интеграция с информационните системи на Министерството. Ето защо препоръчваме създадените акаунти на учениците и учителите да им бъдат предоставени в разумен срок. Важно е да отбележим, че самите профили са в МОН, а не в Майкрософт. Министерството на образованието и науката осигури интеграция на тези профили и безплатна поддръжка за платформата Майкрософт Тиймс, като ползването й не е задължително в този момент, а възможност.

5. Да създадем още по-интензивна среда за взаимопомощ между учителите и училищата чрез споделяне на опит, практики, електронни ресурси, консултации за работа в електронна среда и др. Директорите следва да намерят подход за подкрепа на учителите, които не са включени (изцяло или пълноценно) в електронна форма на обучение.  


Още по темата: общо новини по темата: 1819
01.04.2020 »
01.04.2020 »
31.03.2020 »
31.03.2020 »
31.03.2020 »
31.03.2020 »
предишна страница [ 1/304 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
И какво, след 15 дни вече няма да има вирус....
0
 
 
Нито децата, нито учителите сме във ваканция!!!!! Олигофрени ли сте, какви сте!!!!
0
 
 
В училище средно по 1000 човека на едно място. Един да е заразен всички горим. Оттам и семействата ни. Онлайн обучението върви добре. Да ни викат септември направо!
0
 
 
Май ще е към септември,на там отиват нещата.
0
 
 
Абе де**а вашата мама всеки ден обявяват по 20 заболели вие ще пускате децата на училище и градини е какк няма логика алоо до ся стойте си в къщи в в разгара на пандемията пуснете ги сл д 12дена ТЦ тц
0
 
 
Някой замислил ли се е за здравето на децата с това стоене пред компютъра в продължение на минимум 6 часа? Какво става с натоварването на очите и ушите (от слушалките)? Не е ли по-добре да се обяви нулева година, за да запазим зрението на децата?
0
 
 
Имам въпроси:1.Как да учи детето ми онлайн, като нямам средства за компютър. 2.Как да учи това дете,като е детете със соп, по точно с емоционално поведенчески и училищни разстройства. 3.Как да учи това дете, като живее при родителите ми, на 60години. А аз не мога да бъда при тях. За точка 3.,ще ме обвините,вероятно, че съм си зарязала детето и то затова е като т. 2...Но съдби всякакви. Тази е истинска, независимо как ви се вижда и какви чувства и емоции предизвиква.
0
 
 
Така са си по-добре. 30 деца в една непроветрена. стая говорещи, блеещи в телефона или тавана или през прозореца, г-жата стремяща да въдвори ред - нищо не могат да научат!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2020 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Одобрявате ли вдигането на заплатата на кмета?
Да, заслужава по-висока заплата!
Не, в никакъв случай!
Одобрявам вдигането на заплатата на кмета на Пловдив, но Здравко Димитров не го заслужава!
Не мога да преценя!
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: