ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Цялостният процес по предоставяне на електронни услуги бе демонстриран в МТИТС | ||||||
| ||||||
"Резултатите от този проект осигуряват пълната възможност една услуга да бъде заявена, платена и получена по електронен път", каза Христо Христов, директор на дирекция "Информационни технологии" в МТИТС и ръководител на проекта. "Динамиката в процесите и информационните технологии, както и промяната в нормативната уредба налагат надграждане на съществуващите ресурси и системи, така че те да могат ефективно и бързо да обслужват крайния потребител, а именно гражданите", допълни той. Христо Христов подчерта, че при избора на пилотни администрации са подбрани тези, чийто услуги са най-използвани, и биха улеснили най-много хора с тяхното електронизиране. По време на демонстрацията беше показан процесът на заявяване и получаване на удостоверение за актуално състояние, издавано от Агенция по вписванията, свидетелство за съдимост, предоставяно от Министерство на правосъдието и свидетелство за митническа годност от Агенция "Митници". "Само за миналата година над 700 000 човека са заявили издаване на Свидетелство за съдимост, а повече от 190 000 - Удостоверение за актуално състояние", каза Христо Христов и посочи, че с въвеждането на цялостния процес по електронно издаване на тези документи, потребителите ще бъдат улеснени. В рамките на събитието бяха показани модулите за е-заявяване, е-плащане, е-валидиране и е-връчване на документи, както и за еднократна автентификация на информационни системи и физически лица. Изпълнителите демонстрираха и обновената версия на портала за достъп до електронни административни услуги, който служи за единна входна точка за заявяване на е-услуги. Показана бе и мобилната му версия. Друга дейност предвижда свързването на още 32 нови регистъра на централно ниво, с което значително ще се повишат възможностите за автоматичен обмен на данни между администрациите. Проект "Надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системи на електронното правителство, с оглед на усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса" се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд". |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Унищожиха милиони бутилки минерална вода заради фекални бактерии
17:12 / 25.04.2024
Тази вечер е регистрирано поредното силно земетресение
23:10 / 26.04.2024
НАП изпрати писма до много българи, четете внимателно
17:15 / 25.04.2024
Лепят ни нов стикер на колата за ГТП, плащаме повече!
08:39 / 26.04.2024
Какво се случва с трудовия стаж при дълъг болничен?
14:15 / 25.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета