Читателка на Plovdiv24.bg съобщава за разлика в цените на "Лидл" в България и Гърция. Ето и думите й:
"В нашия "Лидл" водоструйката струва 229,99 лeва, а в Гърция е 99 евро. На всичко отгоре, когато ги попитах защо им е такава цената, бяха и много нагли, обяснявайки, че продавали евтино за това качество, което предлагали, и да не пиша до вас, а да се оплача на арменския поп".
Репортер на сайта се свърза с пресслужбата на търговската верига, откъдето обещаха да разяснят по-късно защо има такава разлика в цената на един и същи артикул.
Продава ли ни "Лидл" по-скъпо, отколкото в по-богати европейски страни?








Kiril Pashev
на 11.03.2016 г.
Давам Пример с пароструйката от картината.. аз живея в Англия и тук тя е на цена от 80 Лири (видях я лично предната седмица докато си пазарувах и дори се замислих дали да си я купя). цената на поунда е 2.5 лева т.е. продажната цена в левове на пароструката тук е точно 200 лева... ОБИРДЖИЙ!
Zlati Stas Zlatev
на 10.03.2016 г.
да
pest
на 10.03.2016 г.
Само идиот може да прави паралел с многомилионен пазар на потребление като британския и този в България. Каква 'марка' е нещото на снимката? Бъдете спокойни- при висок клас продукти, цените са същите, а често с по2-3% по-ниски в България.
Dimitar Terziev 2
на 10.03.2016 г.
Това се казва пазарна икономика - продавача определя цената, купувача решава дали да купи нещо на тази цена!
Icy
на 10.03.2016 г.
И в Германия е по-евтино. И качеството няма нищо общо нашето, ама нищо, вкуса също е друг.
Майнен
на 10.03.2016 г.
Много често цената е по-висока,защото търсенето и потреблението е по-малко...Ако се прави повече оборот,могат да се позволят по-ниски маржове......Не защитавам веригите , просто така си го обяснявам.
Стоил Димитров
на 10.03.2016 г.
Да лидъл в България е много скъп живял съм 7г. В испания няма нищо общо ама нищо
Bonka Minceva
на 10.03.2016 г.
ДА ТАКА Е ВСИ4КИ ГО ЗНАЕМ ,ЗАСТО ПАЗАРУВАМЕ ТОГАВА
Стамен Стойчев 1
на 10.03.2016 г.
Karcher цената за водоструика си варира толкова по принцип, ако има избор там вече има и по-мощни-скъпи и ... Отделно цените във всяка верига са долу-горе еднакви с някои изключения(за страната). Отделно в България всичко е скъпо-особено вносните неща. Няма 20 %, това не е цифра и всичко е с поне още твърди 20 лева над тази цифра.
Valya Marina 1
на 10.03.2016 г.
То, че са по скъпи продуктите ок, но и качество е друго. Нито малката е Милка, нито хлябът е същият, нито нутелата. Вносът не е Germany.
Zlatka Terziyska
на 10.03.2016 г.
Да . категорично. В Англия е много евтино.
Theodorina Vesselinova 1
на 10.03.2016 г.
Да, по-скъпо е всичко в България, защото има кой да купува и така и местните магазини и производители се докараха до ръба на фалита! В Люксембург алкохол и гориво е в пъти по-евтино, храна и напитки до известна степен също. Икеа за мен е еквивалент на мебели-боклуци, освен това изсичат горите в Румъния, вероятно и в България, на безценица и държат служителите си в мизерни условия, дори изобщо не им плащат (това официално бе доказано от природозащитнически организации и организации за правата на човека). Люксембург е държава-джудже. И каква ви е логиката по въпроса, тук пазара също е много малък.
Stanislav Kalachev 1
на 10.03.2016 г.
Цената на продукта не се определя от цената в магазините по другите държави. Има такси, мита, ДДС и други разходи. Пък и цената на един продукт се определя от търсенето и предлагането. Ако не ви харесва цената стъпвате в друг магазин и толкова. Проблема на икономиката ни в този случай е че няма достатъчно предлагане.
Росен Ангелов
на 10.03.2016 г.
Близо 4 пъти е по- скъпо , отколкото Лидл в Англия и то за едни и същи продукти , та там една малка торбичка е 3 цента а тук 25 ст.
Gergana Stamenova
на 10.03.2016 г.
Няколко примера от лични наблюдения, Лидл-Атина - Лидл-Пловдив: един и същ шоколад - 0.85? - 2,40лв.; Авокадо - 1?/кг- 2,40лв./бр.; пакетиран микс марули - 1,50?-3,2лв.; ...И това е само по памет, артикули, които са ми направили впечатление в момента...
Ned Boshnakov 1
на 10.03.2016 г.
Лидл е наи ефтиния магазин в франце пук като сравнявам цените не лидл в пловдив нямат нищо общо..рСџВ??рСџВ??
Ефтим Ефтимов
на 10.03.2016 г.
Който е ходил в чужбина ще потвърди , че лидълите в България нямат нищо общо с тези в другите държави . Имам наблюдение в Испания , това е верига за по бедните и цените са коренно различни от тук. Дори и зареждането със стока в магазина няма нищо общо с нашите. Тук в България всичко е опорочено , това важи и за другите вериги магазини ...
Ivailo Iosifov 1
на 10.03.2016 г.
Ето и в друга държава
Константин Милинов 1
на 09.03.2016 г.
Пхахахх те бензиностанциите давам типичен пример за габрово, лукойл имам еси 2 такива в града и целите на дадено гориво и на двата са различни.. да не ви говоря за едни и същи вериги в страната че разликата е с по 10 ст/л.. а вие ми говорите за една и съща верига в различни държави..
Zlatina Kostadinova
на 09.03.2016 г.
Не само с тези стоки е така, то храни, то дрехи... Защото явно сме глупави и просто си плащаме скъпо рџ?ћ
Stefka Nakova
на 09.03.2016 г.
Да
pest
на 09.03.2016 г.
Богаташи такива! Karcher, базисният модел за домакински нужди е около 160 кинта. Моят е от Метро, примоция някаква преди 4-5 години. Не че съм го ползвала, но казват, че това било е най-доброто от водните джетове за чистене. И стига сте се префантосвали, че Лидъл бил за бедни. Практичният съвременен човек пазарува разумно и навсякъде. Само комплексари с немного пари вадят от носа си подобни велики заключения.
Tодор Фурнаджиев 1
на 09.03.2016 г.
Не скъпи,а боклуци !!!
VIVABOTEV
на 09.03.2016 г.
Никой не ви бие по ушите да купувате от този,или онзи магазин.Всеки има глава на раменете и решава за себе си.А пък тия,дето постоянно по цял ден ходят от магазин на магазин и сравняват цени-те никога не купуват-това са най-комплексираната и еснафска паплач.
Христо Христов 19
на 09.03.2016 г.
Да!
Valentin Kalenikov 1
на 09.03.2016 г.
Дааааа
неливалкова
на 09.03.2016 г.
Здравейте,Лидъл и Алди това са най евтините магазини.Само да сравна многолистно тесто,което е с палмово масло и е по скъпо в бълг.отколкото в Швейцарския Лидъл.
Maria Peneva 2
на 09.03.2016 г.
В Рим също е 99 евро .........от Германия до Рим също има разходи но.........
karlos
на 09.03.2016 г.
естествено че продават по-скъпо нали има много балъци
Popi Kalafati
на 09.03.2016 г.
сравнението трябва да го правите сас Германя,Холландя а не сас Гарця
Георги Пасков
на 09.03.2016 г.
Да.
Aruo
на 09.03.2016 г.
Давайте още, пълнете им гушите, докато българските квартални магазинчета замират... Купувайте повече.
Stefan Stefanov 25
на 09.03.2016 г.
Добро утро :-D
Iordan Anastassov
на 09.03.2016 г.
Тук на конкуренцията и викаме картел.
Найден Найденов 2
на 09.03.2016 г.
По моя скромен опит от миналата година изкарах 8 месеца в Кавала и в Лидл техниката наистина беше по-евтина, но например алкохолите и храната бяха със същите цени като тук , само че в евро.
Георги Богданов 1
на 09.03.2016 г.
99 евро=193.63лв. като сложиш и доставката пак ти излиза толкова даже и малко повече.Този който е писал статията явно не е наясно с цените .
Milen Nihtyanov 1
на 09.03.2016 г.
Като не ви утърва ходете в Гърция да си пазарувате
Borislav Mateev 1
на 09.03.2016 г.
Нормално е еднин продукт като е произведен в Германия примерно докато дойде до тук да стане по-скъп. Това, че са ни направили беден народец, означава ли, че магазините трябва да работят на загуба само и само защото продават в България?
Dimitar Angelov 8
на 09.03.2016 г.
То цената се определя от потенциала на пазара, а не от това, че Иван работи за 600 лв.:)
Иванъ СтСЈфановъ
на 09.03.2016 г.
В Европа Икеа и Лидл са едни от най-евтините магазини, дори в Испания испанците по едно време наричаха Лидл "Червения кръст" защото се пълнеше с емигранти заради прекалвно занижените цени, в България се върнах преди 2 години и се убеждавам за пореден път че тук всичко е на обратно.
Плoвдив
на 09.03.2016 г.
Това е открай време,аз спрях да пазарувам там .. а и много хора,само за единични неща,познат управител на магазина им ми е казвал,че работят яко на загуба с минимален персонал
Miroslav Nikolov 2
на 09.03.2016 г.
Е? И да е по-скъпо какво? Въпроса е по-евтино ли е и по-качествено ли е от останалите магазини? Плюс това гърци държат правата за ЛИДЛ България, така че...
Stefka Marcheva
на 09.03.2016 г.
Да по скапо е от Лондон
s2000
на 09.03.2016 г.
Ами аз преди няколко години, живеех в една друга европейска държава, където тогава мин раб заплата там беше 450евро. Тук беше около 150. Тогава в магазин Лидл там, цената на прясното мляко в 1л кутия, беше около 40 евроцента, трапезна вода в 10л туби, беше около 30евроцента. А в България тогава в Лидл познайте дали имаше прясно мляко с такова качество под 1,80лв
Dancho Kolev 1
на 09.03.2016 г.
Лидъл се е превърнал в битпазар. В Българските му магазони пром. стоки са повече от хранителните. А цената им е до два- три пъти по-скъпа от Великобритания примерно. Там Лидъл е символ на магазин за бедни хора. Факт...
Evgeni Gospodinov
на 09.03.2016 г.
Много стоки и дадохте пример със само една стока? Или си променете инфото - една стока е с различна цена случайно намерена; или дайте други примери..Защото така хората мислят че давате лъжлива или грешна информация
Lazarina Naydenova
на 09.03.2016 г.
да
Plamenka Markova
на 09.03.2016 г.
Да много стоки
Rosen Raychinov 1
на 09.03.2016 г.
А кое точно е странното ... според вас колко струва едно пале стока да се докара от германия или холандия до БГ ... колко голям пазар сме за да се продаде стоката на цена без намаление ... тия сравнения са безмислени , както и сравнението на заплатите
Nofelio Jonniebushmillsski 1
на 09.03.2016 г.
В билла неща които струват 1 евро,тука кум 2 евро
temi
на 09.03.2016 г.
И какво обяснение се очаква? Пазарна икономика. Много ще се обезпокоят , че някои са ходили в други страни и виждат някои разлики...
Георги Добранов
на 09.03.2016 г.
Нормално, в Гърция Лидл сигурно има 5 пъти повече магазини в сравнение с България, да не е и повече. За Германия няма смисъл да говорим колко повече магазини имат. Съответно се продават много повече бройки от всеки артикул, а това води до възможност първо да го закупиш на по-ниска цена на бройка и второ, да му сложиш по-малка надценка и пак да си на печалба. Е, има и трето - ако аз съм мениджър на Лидл при определянето на цената ще се съобразя и с преобладаващите цени на БГ пазара на същия или подобни артикули, и естествено ако мога да сложа по-висока цена и пак да съм конкурентен, ще го направя.
Hristo Kormev 1
на 09.03.2016 г.
За съжаление има още хора които пазаруват от лидл кауфланд била , и тем подобни !
Хаяско
на 09.03.2016 г.
Решението е много лесно - не купувайте. Не съм адвокат на Лидл, но да се сравняват цени, без да се знае какво включва тази цена, е много първосигнално.
Никола Пенев 1
на 09.03.2016 г.
Разбира се
Tania Angelova 4
на 09.03.2016 г.
Айде още един хейтър.
4erePi4
на 09.03.2016 г.
Това важи и за кауфланд, лидл и IKEA, както се пише по-долу. Истината е в нашите "МЕРИНДЖЕИ", дето вика оная мангалка. Ние всичко разваляме с алчноста си. Аз чакам отговор от IKEA, но се надявам да не е от арменския поп. Та във въпросната IKEA ортопедична възглавница, която в Европа се продава за 14 евро, а в България същата за над 20 евро. Мълчат си. В Кауфланд има спад на цените на млекото и млечни продукти близо 40%, в България НЕ. От години нося Захар от Европа за ракията щото е два пъти по-евтина и т.н. и т.н. Като сложиш разликата в заплатата там/тук нещата стават неизмерими, в наш ущърб разбира се!
Стойчо Карачомаков
на 09.03.2016 г.
ее 36лв горница само
Smile Smile
на 09.03.2016 г.
Да!
Dimitar Tuntov 1
на 09.03.2016 г.
докато има балъци ще има тарикати ... не купувай и те няма да продават !!!!
Антони Попов 1
на 09.03.2016 г.
Още като отвориха магазините, марката им freeway тука беше двойно по-скъпа спрямо цената им в Германия ( при еднаква валута ). След месеци нещата се оправиха. Определено тук е по скъпо, спрямо германците.
Кажи Честно
на 09.03.2016 г.
Да скъпо е!В Германия има по голям избор и са много по ниски цените
Vilita Marinova Negovanova
на 09.03.2016 г.
Всички така правят.., спокойно..
Reni Ruseva
на 09.03.2016 г.
да
Emanuela Naumova Naumova
на 09.03.2016 г.
Ми то и в ИКЕА в Бг се наблудава сащя феномен, защото в Бг хората са супер богатирСџС“рСџВ?Сљ
Теодор Тодоров 94
на 09.03.2016 г.
Ама вие сериозно ли? Същата статия имахте преди време с Кауфланд а сега с Лидл? Сега коя чуждестранна верига е наред? Простотия до шия.. естествено че цената ще е различна (по-често по-висока) спрямо магазините в чужбина. Нали стоката трябва да се внесе в България от чужбина? Това са допълнителни такси които трябва да се "избият" от някъде. Информирайте се малко другия път моля ви. :)
SusBee
на 09.03.2016 г.
Поредната кукавелница дето се чуди за какво да се оплаче. Като не й отърва цената има сумати възможности да си я набави от другаде. Ако иска и в Гърция да иде.
катерица
на 09.03.2016 г.
Освен за разликата в цената, да обяснят и за репликата: "да се оплача на арменския поп". Това отношение да се санкционира. Така да си говорят в къщи.
Слави Гулев
на 09.03.2016 г.
докато сме с наведени глави...стригане и дуене на овцата....като одъртее на пастърма....
grosmaster
на 09.03.2016 г.
Хора без работа, да ходи до Гърция да си е вземе, не да ни занимава с глупостите си. Защо не пише, че горивото в западна европа е по-скъпо оттук, или пък магистралните такси до Атина струват колкото две годишни винетки?
Агоп Дудикян
на 09.03.2016 г.
Нормално в затънала държава с хора без капка морал и чест какъв отговор да очакваш. Не съм изненадан въобще.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!