Тези дни стана ясно, че намерението на общината да изгради паркинг под езерото в Цар-Симеонова градина ще бъде обжалвано.
Причината е, че Пловдивският административен съд миналата седмица прие за допустима жалба на сдружение "Граждански контрол - защита на животните" срещу заповед на пловдивския кмет Иван Тотев, даваща ход на проекта, като се позова на Орхуската конвенция, осигуряваща на гражданите достъп до правосъдие в областта на околната среда.
Така отново града ни става арена на сблъсъка между развитието му и огранизации, които са против застрояването.
Амбициозният проект за ремонт на Симеоновата градина, изготвен от на арх. Петко Прокопиев от "Орак студио", е оценен на 9 млн. лв. и кандидатства за финансиране по оперативна програма "Регионално развитие". Той предвижда нови зелени площи, беседки, открит амфитеатър с 80 места, осветление, пейки, статуи и т.н. Акцент ще е езерото, което ще предлага на посетителите водно шоу с мултимедия от звук и светлина с 20-метрова водна струя и по-малки фонтани, наподобяващи завита опашка на змия.
Всичко това се допълва от обществен паркинг под езерото с места за 170 автомобила. Изходите на паркинга ще са два - върху остров в езерото и откъм ресторант "Симфония" с панорамен асансьор. Част от проекта е специалната вентилация с отвори, които ще бъдат оформени като елипсовидни острови в средата на езерото. Проектът има всички необходими разрешителни, включително и съгласувателно решение от Националния институт за недвижимо и културно наследство към Министерството на културата.
В крайна сметка най-важно е мнението на пловдивчани. Plovdiv24.bg, като най-четена медия в града, ви дава възможност да изразите своята позиция по въпроса, в коментарите към статията, както и да гласувате в анкетата ни.








Sisi Bojilova
на 21.05.2013 г.
ПРАВИЛНО НА СТОЧНА .КАДЕ СА ЕКОЛОЗИТЕ ?
banksy
на 21.05.2013 г.
А тоалетните?!! А табелките на улиците? Да не би всичко, което не може да се дава концесия и не носи добри доходи, не подлежи на инвестиция и развитие. Аз напоследък до този извод стигам. "Да ходят на Сточна гара!" -звучи добре, проблемът е, че не им се ходи пеша и че там най-вероятно вече са го заплюли за нещо друго евентуално. Искат да стане много весел лагер: накъдето и да мръднеш, ще плащаш. Караш по магистрала, плащаш за магистрала, спираш кола- плащаш. Пиеш вода -плащаш. Дишаш-плащаш. Седнеш на някое пейка - плащаш. Чакаш на спирка-плащаш.
El Leon
на 20.05.2013 г.
Ако се върне гражданството, няма да има нужда от подземни паркинги, дори и въздухът ще стане по - чист! Ще си върнем и културният облик на града!
Владимир Паскалев
на 20.05.2013 г.
На всички, които си 'мислят', че правейки подземни и надземни паркинги Пловдив ще стане по-европейски ще кажа само едно. В Европейските страни (бленувани), хората карат колела, и ИМА ВЕЛОАЛЕИ навсякъде из градовете. Тук барабар Петко с мъжете - тръгнали паркинг под езерото да рият. И молове на всеки по един в държавата. Напънете се малко и измислете нещо адекватно и далновидно. С коли сте се родили все едно всички. Ще отровите един от белите дробове на града - през куп за грош! Мислете. Пловдив е слабо обветрен град, ПРАХА Е СЕРИОЗЕН ПРОБЛЕМ, не паркингите...
Румяна Тодева
на 20.05.2013 г.
"Изходите на паркинга ще са два - върху остров в езерото и откъм ресторант "Симфония" с панорамен асансьор." ??????????????????????? А бе стига с тези малоумия ... това е супер центъра на града ... парк, зеленина.... и коли .......... !!!! Да ходят на Сточна гара!
Helen Nikolova
на 20.05.2013 г.
не !!!!!!не съм съгласна да се бута нещо ,което е направено преди
Георги Апостолов
на 20.05.2013 г.
Този паркинг ще улесни движението в квартала. На тези, които са казали не явно не им се е налагало да паркирват в района. Относно подпочвените води, те са на всякъде, е освен на тепетата де... Аз съм За!
борислава зарева
на 20.05.2013 г.
Да
Temenuzhka Tosheva
на 20.05.2013 г.
Да
Запрян Такев
на 20.05.2013 г.
Твърдо ДА
Маргарита Етимова
на 20.05.2013 г.
Не, скъпо за подръжка.
Elena Stancheva
на 20.05.2013 г.
Да!
Немо
на 20.05.2013 г.
На тези, които са написали, че не подкрепят проекта ще им кажа, че е крайно време да се мисли за подземни паркинги в Пловдив. Нищо не пречи подземния паркинг на градската градина. Тъкмо обратното, ще има повече място на улицата и за пешеходци и за движещи се коли. Аз съм за строежа на този проект.
Elena Stancheva
на 20.05.2013 г.
Да!
Rada Varadinova
на 20.05.2013 г.
Не стига,че това остана едно от малкото места за отдих и що годе чист въздух,зона за игра на малките деца далеч от движението и гадните изгорели газове ,ами дайте сега и него да съсипем! Свършиха се местата в Пловдив и решиха там да правят !Защо не го построят на мястото на Сточна гара ? Кеф им земен ,кеф им подземен?
Diyana Hristova
на 20.05.2013 г.
НЕ!
Veronika Kastro
на 20.05.2013 г.
не
Александър Колев 2
на 20.05.2013 г.
Да, подкрепям го ! Време е да заприличаме на европейски град :)
You know who I am
на 20.05.2013 г.
Да, подкрепям, време е да започнем да се развиваме.
Hristo Petkov 2
на 20.05.2013 г.
HE!
Тодор Николов 1
на 20.05.2013 г.
Доста често под земята се откриват нови археологически находки и от тази гледна точка може и да си струва...
Toncho Milenov
на 20.05.2013 г.
Подкрепям идеята. Крайно време е Пловдив да тръгне да се развива. Стига вече средновековно мислене - в случая с този проект едновременно ще имам съвременно удобство изключително красив парк и езеро във вида, в който ни е бил завещан навремето. Всички глупости за подземни води и течове са пълни простотии и хората, които ги говорят или знаят, че са простотии или самите те нещо не са наред. Ако на някой покрива му тече, значи ли това, че не трябва да се строят повече сгради с покриви? Това, че сега бетонното корито не е направено както трябва не значи, че не може да се направи като хората и да не тече. А ако не бъде направено като хората според настоящите закони строителят си носи отговорност и го оправя за собствена сметка толкова пъти колкото е необходимо докато спрат проблемите. Това трябва да го знае и всеки собственик на ново жилище.
Дилян Димитров 1
на 20.05.2013 г.
Твърдо НЕ !
Vaskoart
на 20.05.2013 г.
дааа
Nikolai Kalenikov
на 20.05.2013 г.
нее
мария сидерова
на 20.05.2013 г.
Не
Gavrail Gavrailov
на 20.05.2013 г.
няма по-голяма глупост от този проект... оттам минават няколко подземни потока вода, ще стане егати свличането...
Pami Georgieff
на 20.05.2013 г.
Да, стига да баде запазено езерото!
Пламен от Пловдив
на 20.05.2013 г.
Ние не сме против застрояването. Ние сме против малоумното застрояване. И против незаконното строителство.
mipopov
на 20.05.2013 г.
Повечето хора разсъждават първосигнално и си мислят,че един такъв паркинг ще е само от полза за пловдивчани. Хубаво е, за един такъв проект да се вземе мнението и на някой специалист по градско планиране и транспортна политика от някоя от западните държави! Един такъв проект определено не е в полза на хората в този град, защото това ще доведе единствено до генериране на трафик на автомобили в тази част на града. Мястото на такива паркинги е извън тази част на града, а най-добре в близост до крайните/началните спирки на градския транспорт!
JustLoko
на 20.05.2013 г.
Автомобилът в покой не отделя вредни за околната среда в-ва. Всяка инвестиция в нашия град, особено в централната част е добре дошла! ЗА!
sevdalin
на 19.05.2013 г.
Парко местата са крайно недостатъчни..напълно необходимо е изграждане на подобен паркинг
pest
на 19.05.2013 г.
А върху кучешки лайна ли да паркират пловдивчани и гости? Намесят ли се 'зелени', има нещо гнило. Всеки нормален град си има такъв паркинг. Плаща се, разбира се.
Франсоаз Лазарова
на 19.05.2013 г.
Да защо не ако се направи качествено, но не веднага се реагира лапаницата ще е голяма но не семисли мащабно , с широта, че това ще доведе до големи удобства както на гражданите на Пловдив и най-вече на гостите на града , а нали за това се борим да идват все повече и повече гости - български или чужди, които да оставят парите си тук, в този град ,а не някъде другаде, за да има просперитет за нас и нашите деца. Но не веднага се появява някъква неправителствана организация която трябва да се обади ни вклин ни връкав във връзка с животните. И какво за животните, кои животни - паяци, червеи , къртици. В почвата кои животни се крият. А и този паркинг както се вижда на чертежа е под дадена определан площ - не под цялага градина. Какви са тези организации които се стараят да спират всякакви проекти , едвали не животните са по-мили и драги от самите ни деца , и от нас самите, те които не се знае кога и къде дават отчет за приходите си, за дейността си и т.н., защо всеки път са пречка Да, някой път са вправото си, но този проект, свързан с развитието на града ни и за улеснение нетолкова за нас местните, а за нашите гости, е нещо практично, удобно ,свързано с инфраструстурата на града не би трябвало да се създават пречки за неговото спиране. Преди години идваха от цяла България за пеещите фонтани, нека и сега да идват пак заради тях. Нима малкото червеи и брънбари може би които ще се унищожат в тази част от градината са изключително много ама много важни от бъдещето ни и от този красив проект. Трябва да се научим да мислим с широта и да бъдем космополитни, а не дребнави души и да търсим преди всичко собствената си изгода.
nik604
на 19.05.2013 г.
Ше тече непрекъснато там,,,и така за поддръжка ще искат милиони на година...как пък точно там си го заплюха от доста време и си проучват общестевеното мнение през пол. година
thehuge
на 19.05.2013 г.
А подкрепяте ли паркинг на Луната
lud_pi4
на 19.05.2013 г.
По света, по скоро има ограничения, примерно през центъра да минават само и единствено автомобили, автобуси и камиони минимум евро 4. Така трябва да стане и тук. ;) Иначе твърдо против, за какво ви е там паркинг, те и сега си спират на паркинга на градския парламент, и по улицата, покрай библиотеката, то сега спират там повече от 50 коли, за какво е паркинг под езерото. Иначе 9 милиона е проекта за цялата градина, не само за езерото. ;)
dimitarsto
на 19.05.2013 г.
Добре е като идея,но да се предвидят специални мерки за паркиране на коли с газови уредби,да се съобрази с археологията в района и цената за паркиране да бъде поносима.Някой може ли да каже колко места от паркинга на Четвъртък пазара остават незаети?
1912plovdiv
на 19.05.2013 г.
За ! Цивилизован град НЕ може без паркинг в централната част . А щом ще е подземен - още по-добре !
Никола Пампоров
на 19.05.2013 г.
От статията не стават ясни мотивите на сдружението, изтъкнати във въпросната жалба. Колкото до притеснението за течове на някои от пишещите преди мен, за притеснение си е - примери за некачествено строителство в града ни колкото щеш. Но има и примери за качествено извършен ремонт - тунела на Цар Борис III. Не знам колко от пишещите тук си спомнят, но допреди 15-ина години той си течеше като лейка, беше и без никакво осветление.
мюнхен
на 19.05.2013 г.
9 000 000 за паркинг.амбициозен проект при който амбицията е ясна-лапаница
thegame91
на 19.05.2013 г.
Ако се направи качествено, защо не! Така ще оправят и фонтаните, и настилката около парка!
Пано
на 19.05.2013 г.
На въпросното сдружение за закрила на животните трябва да му забранят дейността, на кои животни ще пречи въпросния подземен паркинг,освен на някой друг червей.Всяко едно пaркоместо в центъра на градът ни е добре дошло,още повече, че всичко това ще се изгради с Европейски пари,и е на место където нямa да пречи на никого. Единствоното ми притеснение е относно качеството на строителство,че ако изолацията не се направи както трябва и протече,после е много трудно да се поправи.
мюнхен
на 19.05.2013 г.
е точно в градската градина ли бе.ще бутнат сумати дървета щото някой си не може да не отиде с кола на главната.понеделник пазара въобще не му е мястото в центъра на града и е идеално решение .ще бъде грешка да се радвали градината заради 50 коли които изобщо няма да намали проблема
furiously
на 19.05.2013 г.
Подкрепям, стига да не потече жабуняшката вода отгоре.
antonio careca
на 19.05.2013 г.
те езерото 20 години не могат да оправят, паркинг щели да строят..:)))
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!