Турбинно кръстовище - така читател на Plovdiv24.bg озаглави сигнала си до нашата медия. За какво става дума по-точно?
Здравейте. Често ми се случва следната ситуация на кръстовището на бул. "Източен" и бул. "Мария Луиза". Този път реших да пиша, белким се промени нещо.
Проблемът не е в мен, нито в новото турбинно движение, нито в другите участници в движението. Проблемът е в организатора на движението.
При навлизане от ляв завой трябва да се стремя да заема пак най-лява лента. Но веднага след това имам десен завой, при което трябва да прекося 3 ленти. Същото важи за автобуси, които имат малко след това спирка.
Ситуацията, която се създава - аз преминавам правилно от лява лента и сека 3 ленти, за да завия надясно, като знам, че аз съм бил от единствения вариант за завиване наляво и няма никой по-десен от мен. Автобуси и други завиват наляво грешно от лента за направо - за да не секат като мен лентите после. Едва ли не аз съм в грешка, че спазвам знака.
Частично разрешение - да се направи знакът да е позволено наляво и направо от лявата лента за направо.
* Частично защото винаги има човешки фактор.








tro6o
на 28.11.2016 г.
Вероятно си от друг град и минаваш през Пловдив. Огромна грешка е да се опитваш да спазваш правилата за движение или знаците в Пловдив! Регулирането на пътищата изобщо не е съобразено с трафика и всички оцеляват кой както намери за удобно. Контрол няма, така че не се притеснявай, ако ти се наложи да минеш на червено или си направил забранен завой някъде. Нормално е да направиш и обратен завой от крайна дясна лента. В Пловдив всичко е ОК :)
Мего
на 28.11.2016 г.
Проблема е на този, който завива от средна лента! Че дори и автобус да е! Това че е от масовия градски транспорт не му дава право от лента за движение направо да завива наляво. А знак няма как да се постави в средната лента за наляво и направо, защото ако някой ден трябва да се промени начена на работа на светофарната уредба, което става дистанционно. трябва да се сменя и знака!Ако всички карат по правилата посочени със знаци, няма да го има описания проблем. А какво ще кажеш, някой от лява лента да иска да продължи направо? Другия път просто му свирни с клаксона на профана, извади си ръката през прозореца и ми покажи показалец, а ако искаш може и съседния пръст!
milkoviv
на 28.11.2016 г.
Проблемът не е в тебе, нито е в организацията на движението! Проблемът е, че тарикатите завиват наляво от средна лента, която е за направо, тъй като тя се движи по-бързо, а на тях не им се чака! Ако се завиваше само от крайна лява, щеше необезпокоявано да можеш да се престоиш за десен след завоя.
micedeath
на 28.11.2016 г.
Колега, не ми е приятно да ти го кажа, но всъщност си в грешка, защото тръгна правиш десен завой, когато имаш знак "Движение само направо след знака". Т.е. организацията на движението на това кръстовище не предвижда там да се прави десен завой.
Zi Zu
на 27.11.2016 г.
Не, грешка няма да завиеш наляво от единствената разрешена за това лента. После в каква посока си, няма никакво значение, ако всички спазват правилата. Аз правя абсолютно същата поредица завои всеки ден и в 3 от 4 случая се сблъсквам с някой малоумник, завиващ от средна лента. И започва чуденето какво да правим... Интересно е и защо тоя жълт малоумник спря от нищото...
Александър Колев 2
на 27.11.2016 г.
Това че трябва да завиеш надясно не те оправдава да минаваш в средна или дясна лента, няма конфликтна точка по закон дори и да пресичаш трите ленти. Стига да изпълниш маневрата навреме и да уведомиш участниците в движението за нея. Иначе ако не я изпълниш навреме става сложно и задължително трябва да спазваш предимството.
mclaren
на 27.11.2016 г.
Разбира се, че не си в грешка - просто тъпотията по улиците е страшна. Абсолютно същото ми се случи..слизам от надлез "Родопи" и искам да вляза в "МакДоналдс". Завивам от лява лента и тръгвам надясно обаче от средна лента е завива полицейска кола, която зверски ми изсвири с клаксона. Падна ми пердето, отворих прозореца и извиках: "Искам да отида в "МакДоналдс", коя е правилната линия на движение - обяснете ми"..Погледнаха ме тъпо и дадоха мръсна газ, може би осъзнали вината си точно в този момент..
голяма гад
на 27.11.2016 г.
Всеки водач трябва да си спазва лентата, а това което е на записа е грешно, не заради това, че не е по правилник, а поради това, че трафика е голям...
Evgeni Dimchev
на 27.11.2016 г.
В Пловдив има страшно много наглеци , които за ляв завой завиват от средна лента. За това ми се струва , че единствения начин да се избегне това е да има отделен ляв завой на всички натоварени кръстовища, както е примерно на Чифте баня кръстовището.
около тепетата
на 27.11.2016 г.
Ти колега, не си виновен, че бакшишите са иди*ти. А и не само те. Виновни са онези, които слагат камерите (или НЕ слагат такива) по кръстовищата. Какъв е проблема да се поставят такива, които засичат завиващите от неправилната лента, както и такива, които засичат и не спиране на стоп линия, за преминаване на червен светофар и т.н. Ти колега не си виновен! Проблема е че има твърде много иди*ти, които управляват града и като цяло България!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!