Ето как светофарът за велосипедисти подвежда водачите! Това написа на редакционната поща редовен читател на Plovdiv24.bg, уточнявайки, че мястото е църквата "Света Петка" в центъра на Пловдив. В коментарите си под материала вие ще споделите дали сте съгласни с него, или не.
Питанка към шофьорите в Пловдив: Объркват ли ви светофарите за велосипедисти?
© Plovdiv24.bg








Koko Saltsev
на 30.08.2017 г.
Кръгови е истината цяла Европа ги смениха светофарите
polluex
на 30.08.2017 г.
Да определено заблуждават
Cvetan Vidolov
на 29.08.2017 г.
Да,много
Росен Илиев
на 29.08.2017 г.
Кошмар
Росен Илиев
на 29.08.2017 г.
Много ни бъркат. А точно този пък дето е на снимката, почти всеки път ме обърква
Жоро Димитров 1
на 29.08.2017 г.
НЕ
Miryana Mincheva 1
на 29.08.2017 г.
Не
Gumblededook
на 29.08.2017 г.
В интррес на истината минах един път на червено заради велосипедния светофар на същото място, малко след като го пуснаха. Сгреших и няма да го повторя! Няма как да не се спомене и факта, че велосипедния и пешеходния светофат си приличат прекалено много. Еднакъв размер, а велосипеда (предполагам залепен) на светофара се различава доста трудно. Карал съм велосипед в Копенхаген и въпреки че според мен е невъзможно да се объркаш хората продължават да мислят нови начини за по добра светлинна сигнализация с цел по-голяма безопасност на движението. Затова призовам шофьорите и и веслосипедистите да бъдат внимателни, а хората отговорни за светофарната система в града да помислят как може да бъде по-ясна и безопасна.
Svilena Dimitrova 2
на 29.08.2017 г.
Понякога,когато светофарът е "умен",но нов за шофьора,има един момент на колебание при ляв завой,особено ако е от типа "светва зелено за всички коли от твоята страна,но всички други-насреща и отстрани-чакат.Чакам,да видя,някой отсреща няма ли да тръгне направо,и чак тогава завивам спокойно наляво.Някак си наизуст трябва да знаеш кои са тези кръстовища.
Красимир Димитров 5
на 29.08.2017 г.
Е толко ли не можаха да измислят по-малки светофари като за целта,то за тая работа се изискват поне 4 висши и високо инженерни образования...
Георги Аджов 1
на 29.08.2017 г.
Случи ми се един път на същото кръстовище, но от другата страна и минах, просто видях отдалеч зеленото и по грешка продължих, но разбрах, че съм направил грешка и вече внимавам. Нормално е човек да се обърка - човешко е, лошото е че тук може да стане фатална грешка...
Angel Zaprianov
на 29.08.2017 г.
Да! В ситуацията с ограничена видимост
Andreana Ani
на 29.08.2017 г.
Не ги объркват,те така си карат
Столипиновеца
на 29.08.2017 г.
На пловдивските шофьори им пречи всичко и всичко ги обърква. Ако гледаш по- внимателно и си съсредоточен в шофирането нищо не може да те обърка.
Dinko Stoev 1
на 29.08.2017 г.
Не! Който му пречат да не се качва на кола!
Petar Dqkov 1
на 29.08.2017 г.
Двапъти сам се хващам ,че минавам на червено на боулинг залата
DailyDose
на 29.08.2017 г.
Това си е еволюция, на места се случва по-бавно. След две-три хиляди ходини и нашите ще се научат как се правят светофари. А шофьорите да не ги мъчим с правилата на светофарите. Нека не вървим срещу природата и ги караме да правят нещо все още неприсъщо за развитието на булгаро сапиенс в нашия ареал. Не е хуманно.
Elisaveta Angelova 1
на 29.08.2017 г.
Да
Georgi Afenliev
на 29.08.2017 г.
Точно това кръстовище(на Света Петка ) объркване има постоянно.
4000
на 29.08.2017 г.
Дали са объркващи, или не е относителен въпрос, но определено могат да се опишат като потенциално опасни. Както правилно е написал Вовеки Веков Иванов по-долу, такъв патент ала Шекер махала със закупени обикновени светофари, налепени с тиксо с незабелязващи се велосипедчета, определено не може да бъде видян в Холандия, която се дава като образец за велосипедна инфраструктура. По-важното е, че такива абсурдни решения не могат да се видят и в страни с много по-скромна инфраструктура от порядъка дори на Литва. В цяла Европа е прието като стандарт светофарите, а също и знаците, за велосипедисти да имат специфични размери и да са разположени на съвсем друга височина. Жалкото подобие, поставено в Пловдив, което беше критикувано още от самото начало, е доказателство, че екипът от "професионалисти", които са отговорни за изграждането, не са ползвали опита на цивилизования свят, а вероятно са инспирирани от самоделен вариант в някоя етническа махала. Лично аз не се обърквам единствено защото познавам много добре особеностите на улиците в града, но най-куриозното е, че, возейки се една петък вечер в такси, ми се наложи да спра шофьора точно по средата на същото това кръстовище, след като се обърка и тръгна на червено! За пореден път най-тъжното около тази новина е изобилието от комплексирани коментари в стил "само някой смотан ще се обърка, не и някой велик шофьор като мен" - сякаш ако бъде отнет човешки живот на шофьор, велосипедист или пешеходец заради объркване всичко това ще има значение.
gogobyte
на 29.08.2017 г.
Опитайте да минете вечер да видим дали ще видите картинката!
Kostadin Dechin
на 29.08.2017 г.
Важното е Ганьо да го скибат от каква кола слиза.И да изкара гащите от г*за и да си надръгни топките.
Лъчезар Лилов 1
на 29.08.2017 г.
Всеки си е различен за него си , с различна пауза между тях.....хора които карат рядко често се бъркат и става каша !!!!
Кристина Кидикова 1
на 29.08.2017 г.
Не
Tihomir Karadjov 1
на 29.08.2017 г.
Всичко се прави с цел да обърка гражданите за да се получи противоречие и да се отдалечат от обединение
Tadey Ivanov
на 29.08.2017 г.
Нали се разбрахме, че в Пловдив няма шофьори !
Marin Kokalov 1
на 29.08.2017 г.
Абсолютно малоумие са. Светофарите за велосипеди се правят различен диаметър от останалите за да се разпознават. Видял Ганьо нещо от Европата, ама дори не изкопирал правилно. Нищо, важното е, че сума ти пара е потънала. Пара от нашите джобове.
Bojidar Popov 2
на 29.08.2017 г.
В цял свят на червено има секция и право да се завива надясно като се огледа на ляво които са с предимство,а велисипедалите, винаги Не слизат от колелетата и карат като луди
Красимир89
на 29.08.2017 г.
Ако човек не може да различи светофар на който е нарисувана стрелка на дясно даваща му предимство и велосипед то да не се качва в лека кола... има какво да се подобри по тях несъмнени, но чак да те объркат е трудно.
Красимир89
на 29.08.2017 г.
Това че когато искаш да завиеш на ляво например в час пик няма да чакаш 1час за това... защото на зелено минават по точно три коли ако левият завой е пуснат с тези направо и дори те не минават на зелено... чакат да светне червено и да спрат колите от настещното и понеже са в кръстовището то те трябва да се изнесат и минават на червено
Gogo Penchev 1
на 29.08.2017 г.
Изнервят ме, така са настроени, като за Индустан
Kiril Kehaiov
на 29.08.2017 г.
Объркващо е за некадърните ,бързащите и блеещите шофьори рџ?‰за мен лично не е рџ?‰рџ?‰рџ?‰
Радко Узунов 1
на 29.08.2017 г.
Светофарите не са толкова опасни,колкото един много опасен навик на велосипедистите- да пресичат на скорост пешеходна пътека,там където е за пешеходци ,движението на които е ясно отчетливо и бавно. От нищото връхлитат велосипедисти на скорост и въпрос на време някой да захапе някоя гума или калник.
Todor Rabushev 1
на 29.08.2017 г.
ДА!!!
DailyDose
на 29.08.2017 г.
Много подвеждат пустите им светофари. Тях много неща ги подвеждат. Светофари, насрещно, знаци, маркировки, всичко това е сложено за измама на противника, срещу клетите шофьори. И стълбовете ги подвеждат, и спирките, самата велоалея им изглежда като червена зона, което е обратното на синя зона и там се спира за без пари. Много сложно е направено всичко, за да се блъскат и да има оборот за сервизите.
alexkuzmov
на 29.08.2017 г.
Да, много подвеждащи са.
В Патеркова 1
на 29.08.2017 г.
След като има поне един казал ДА, това вече е предпоставка за произшествие... сигналите трябва да са категорично ясни!
Атанас Масленишки 1
на 29.08.2017 г.
Велосипедните светофари трябва да са различни, ясно отличаващи се, по-малки, да свети само велосипеда, а не целия зелен фон. Трябвало е да се вземе малко опит отвън
Stefana Ivanova
на 29.08.2017 г.
Не!
Budin Petrov 1
на 29.08.2017 г.
Когато следиш движението не
Nikolai Anastasov 2
на 29.08.2017 г.
НИ НАЙ МАЛКО
NIZ
на 29.08.2017 г.
Разбира се, че е объркващо както повечето неща във тази държава. Всичко се прави като едно време - по устав! Никой не мисли какъв е крайния резултат и защо. Та по устав и както много хора пишещи тук, че искат да се легализира снимането от който и да е - трябва да глобят колата на видеото. Е да ма никой никога не мисли защо се е получило така. Ще му залепят едно клише - "джигит" и това е! Накрая човечеца страда, а държавата вика: Ние пишем закони, но никой не ги спазва. Разбира се това не важи за хората, които нарушават закона умишлено, но пък и закона е един и същ и за двата типа хора.
bart69
на 29.08.2017 г.
Задължително завеяните велосипедисти трябва на кръстовище да слизат от колелата и да преминават като пешеходци бутайки таратайките си.Светофарите за велосипеди са мега глупост.
Miro ffffffUuu
на 29.08.2017 г.
Малко по на ниско се слагат и трябва да са 3 пъти по-малки ... супер тъпи са в момента
Батэ Бойко
на 29.08.2017 г.
Малко разяснение за да няма притеснения. Навсякъде в града велосипедните светофари светят еднакво с пешеходните с тази разлика че имат и жълто а този до църквата е единствения който свети различно. Това е направено защото ако и двата светят едновременно автомобилистите завиващи надясно може без да искат да засекат и бутнат някой забързан велосипедист. Ако случайно на зелено велосипедно отпрашите било дори и напред през кръстовището няма да стане нищо страшно защото през това време и за движещите се по Петко Де Петков също е червено. Разбира се не ви съветвам да го правите защото можете да останете без книжка ,но няма как да стане сблъскване на автомобили. И да разбира се че на зелената светлина трябва да свети само велосипеда а не 90% от кръга,но кое в този проект е нормално та да се хванем и за това? Спирките ли показват времето,автоматите ли продават билети,светофарите ли си променят времето според движението,дава ли се зелена вълна на автобусите и линейките кое?
Вовеки Веков Иванов
на 29.08.2017 г.
Светофарите за велосипедисти в Пловдив са много глупаво направени. В Холандия, например, където хората масово се придвижват с велосипед в градовете, светофарите за велосипедисти са с поне 2 пъти по-малък диаметър (вероятно и по-евтини) и се намират на височина около метър от земята, което изключва напълно вероятността от объркване. Дори не е нужно да се ходи до там. Достатъчно е да се разходиш с Гугъл по улиците на Амстердам, например, за да го видиш. Ама кой да мисли за това...Некадърници...
PVSRF
на 29.08.2017 г.
ДА! Аз съм се бъркал,добре че беше късно вечер и нямаше движение но минах кръстовището на червено. Зелената светлина вечер е твърде ярка и не се вижда рисунката на знака а просто зелено. Щеше да е по хитро ако свети само рисунката.
Аликс
на 29.08.2017 г.
Определено ДА!
Голфаровото Гоче
на 29.08.2017 г.
Да и точно на този светофар. И все още не знам защо на мен ми е червено а на колоездачи и кви още им светва зелено. Също още не знам /но обещавам да науча/ трябва ли да тикат колелото в показаната ситуация. а ако няма светофар пак ли тикат колелетата?
двк
на 29.08.2017 г.
Колкото и нелепо да звучи,реагираме първосигнално,по придобит инстинкт.Гледаме и реагираме на цвета на сигнала и не търсим светофара който е за уличното платно.Много пъти съм се подвеждал, но съм се усещал навреме.Някои обаче,особено гости на града,ще сгрешат фатално.Светофарите за велосипедисти са голяма глупост,направени само за пари.Никой не ги поглежда, за да ръководи действията си по тях,но подлъгват.
tro6o
на 29.08.2017 г.
Светофарите за велосипеди са една от най-големите глупости в регулирането на движението. Ако не могат да ги премахнат, поне да променят формата на светлината с някаква лепенка - на триъгълник примерно.
00001
на 29.08.2017 г.
Подвеждат много, аз съм им свикнал ама ще стават грешки със сигурност, просто трябва да им сменят стъклата така че да не свети целият кръг зелено а само рисунката на колело върху него, както са пешеходните.
Daniboy Guru
на 29.08.2017 г.
Да, щом има объркани е въпрос на време да се случи беля, но на никой не му пука, само се воде статистика за катастрофите без да се прави нещо по въпроса!
Black Stallion
на 29.08.2017 г.
Подвежда този който не внимава и кара по инерция!
Ганьо Балкански
на 29.08.2017 г.
Подвеждат ме за миг, но чак пък така да тръгна смело няма как да стане. Колегата е бил разсеян нещо.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!