Plovdiv24.bg публикува без редакторска намеса обръщение към водачите на Европа, България и Русия:
До г-н Антонио Таяни, Председател на Европейския парламент
До г-н Доналд Туск, Президент на Европейския съвет
До г-н Жан-Клод Юнкер, Председател на Европейската комисия
До г-жа Цвета Караянчева, Председател на Народното събрание на Република България
До г-н Румен Радев, Президент на Република България
До г-н Бойко Борисов, Министър-Председател на Република България
До г-н Владимир Путин, Президент на Ру̀ската федера̀ция
До г-н Иван Тотев, Кмет на град Пловдив
Обръщение от група български интелектуалци, политици и граждани:
Уважаеми дами и господа,
Град Пловдив е най-старият жив град в Европа, неговата история е повече от 8 000 години. През 2019 г. Пловдив е европейска столица на културата. В тази връзка искаме да заявим следното:
Над нашия велик град с хилядолетна история се извисява един паметник, който символизира най-унизителната страница от българската история: окупирането на България от Сталиновата Червена армия и посичането, ликвидирането за десетилетия на българската свобода. Паметникът "Альоша" е нетърпима гавра с националното достойнство на българите. Този паметник е злотворен комунистически фетиш, разделящ за вечни времена нацията ни, той също така е маркер, обозначаващ завоевателните аспирации на руския империализъм спрямо България.
Паметникът "Альоша" е грозен антикултурен, чисто идеологически и пропаганден артефакт на комунистическото варварство, който няма място в град като Пловдив, град с толкова славна, бляскава и хилядолетна културна традиция. Паметникът "Альоша" е всекидневна обида за тъй културните граждани на Пловдив. Нетърпимата културна, историческа, нравствена, психологическа аномалия около паметника "Альоша" е крайно време да бъде премахната - и то тъкмо в годината, в която Пловдив е културна столица на Европа.
Нашата идея и инициатива е проста, лесна и дори твърде икономична за осъществяване: паметникът "Альоша" би могъл да бъде използван като материал, от който (чрез подобаващото префасониране и преобразяване) художниците-скулптури биха могли да изваят статуята на Апостола на българската свобода Васил Левски. Смятаме, че ако над върха Бунарджик в Пловдив изобщо трябва да има някаква статуя, то това може да бъде само и единствено статуята на най-великия българин - Васил Левски.
Длъжни сме да отбележим убеждението си, че едва ли се налага да обосноваваме такова едно безспорно предложение, всеки българин, ако послуша сърцето си (което никога не греши!) ще признае, че само Левски може да стои там, на най-високото, над целия град. Само той заслужава такава голяма чест, никой друг. Няма никаква нужда повече да обясняваме и обосноваваме предложение, чиято естествена рационалност е толкова лесно установима. Альоша и Левски, разбира се, са несравними в културно, историческо и духовно отношение величини.
Срамота е, че Альоша се извисява там, над целия град, а Апостолът на българската свобода има незабележимо отникъде малко бюстче там, долу, под ботушите на окупатора! Който разбира, разбира, само тотално бездушните няма да разберат: тази убийствена гавра трябва да бъде премахната час по-скоро!
Надяваме се, уважаеми дами и господа управници на Европа, България и Русия, че ще направите нужното в пределите на своите пълномощия щото да спомогнете този въпрос да бъде решен по единствено справедливия и разумен начин, а именно според предписаното в горното тъй просто и ясно предложение, притежаващо достойнствата и съвършенството на всяка непоклатима истина. Националната чест на България и българите не е нещо, което може да бъде безкрайно пренебрегвано и тъпкано. Свободолюбивият дух на Европа и България изискват това.
Господин Путин, ще се радваме да покажете, че в името на достойнството на съвременна Русия имате духовната, моралната сила не само да подкрепите, но дори и да спомогнете за финансирането на предложената промяна на върха Бунарджик в Пловдив. Защото самата Русия е най-голямата, най-изтерзана жертва на същия този комунизъм - и точно затова е най-заинтересована да бъде възпрян най-сетне (и то завинаги!) неговия тъй злотворен идеологически потенциал.
Г-н Кмете, ще се радваме в най-скоро време да предприемете всички необходими технически мероприятия по осъществяването на предложената промяна.
4 февруари 2019 г., Пловдив
С най-добро чувство подписали горното предложение:
1. Христо Марков
2. Николай Димов
3. Ангел Грънчаров
4. Владимир Петков-Трашов
5. Димитър Атанасов - Кабули
6. Неделин Бояджиев
7. Иво Инджев
8. Мария Василева
9. Райчо Радев
10. Весела Христозова
11. Георги Стоянов
12. Йордан Тошев
13. Тодор Даскалов








dimov_niki
на 09.02.2019 г.
Здравейте Путиновци и Альошовци. Тъй като виждам, че много ви е мил паметника "Альоша" и не давате да падне парченце от него, искам да ви попитам Путин по колко ви е дал за да остане. Искам да ви призная, че на нас които сме се подписали за поставяне на паметник на "Васил Левски" мистър Сорос ни даде по една сума от 5000 $ :)
Жълто-черна машина
на 07.02.2019 г.
Един въпрос: ако комунистите бяха вдигнали х*й, и на него ли сега щяхте да казвате, че е историческо наследство - и сакън - да не го пипаме от Бунарджика????
Elestar
на 07.02.2019 г.
Пак ми интересно , какъв свят живеете. В съвременния свят , хората се разграничават от фашизма , комунизма и прочие моменти , това че са останали паметници от тази епоха, показва че сме минали през този период и трябва да сме го надделели, но една група хора , наречени "Интелектуалци" или там как още се наричат са решили да се излагат пред Европа и света. В съвременния свят няма червени , зелени и там каквито си съчинявате. Русия и Германия не са онези държави , които бяха едно време и България не интересна за тях , защото ние , като държава се препродавахме на куп други държави и никога не сме показали собствена воля - дори да хванем спорното откриване на ЕСК и куп други моменти. И все пак въпроса , къде бяха тези "Интелектуалци" през последните 20 - 10 - 5 - 1 години, защо именно сега се сетиха че паметника им пречи ?!?! Това не са "Интелектуалци" , а по-скоро долни мрънкачи или по-скоро хейтъри , които си нямат друга работа и се заели да махат паметника. Господа "Интелектуалци" вземете реше някои от по належащите проблеми в града , вместо да се занимавате с глупости ( най малко махнете тролейните релси от вашите предишни господари, почистете някое тепе , мислете за проблемите на инфраструктурата на града , има къде по сериозни проблеми от паметника , а и бутане и преместваме, а след това ?!?! И кой я измисли тази глупост , да иска пари и подкрепа от Путин , при положение че него и народа му заклеймяват като натрапник и какво правим ако Путин каже добре бутаме Альоша и вдигаме паметник на Гагарин )
Ангел Грънчаров
на 07.02.2019 г.
Паметникът на Альоша е свещен символ, мистичен тотем, освещаващ престъпното господство на комунистите и на техните московски покровители над свидното ни отечество! Затова докато Альоша и МОЧА (Монументът на окупаторската червена армия) в София (и в другите големи български градове) стърчат в небесата, дотогава властта на комуно-русофилските подлоги над България ще бъде непоклатима. И затова комунисто-путинците така бясно бранят своите пропагандно-идеологически тотеми, освещаващи престъпната им власт! Докато тия изцяло злотворни символи тровят и раздират българската народна душа, добро няма да видим, напротив, ще продължаваме да страдаме. Животът за човека се определя от символи (архетипи), властващи подмолно над човешките души; каквито са символите, на които се покланяме и в които вярваме, такива сме и самите ние, а и животът ни ще е точно такъв. Нима още не сме разбрали, че от комунистическата бесовщина добро не може да произлезе по никой начин?! За жалост се стигна дотам, че ние, българите, допуснахме страшно, несрещано по-преди национално падение: да боготворим и да търпим символи, маркиращи най-недопустима гавра над нашата чест! Да, ние търпим паметниците на окупатора и душителя на българската свобода, а поробителите-мъчителите си наричаме "освободители"! Не може върху очевидни лъжи да се крепи и да произлиза духовната субстанция на българския живот; на това основание ние като страна и нация пропадаме в неудържимата гибел. Други народи, радващи се на заслужен просперитет, се кланят на Христос и почитат неговите свещени истини, а тотално дебилизираните и обезчовечени от комунистическите лъжи зомбита у нас (те изобщо не са малко!) се кланят на окупатора Альоша, кланят се на альошовците, турили на власт кървавия комунистически режим, кланят се най-вече на руските шмайзери и танкове, без които комунизъм у нас никога нямаше да има! Затова и заразената от вируса на комунистическите лъжи нация е болна; а оздравяването й ще започне едва когато очистим душите си от лъжите - и поемем смело по пътя на истината, на достойния и свободен живот. Не можем да вървим напред, бидейки обърнати назад, като гледаме назад доникъде няма да стигнем. Кошмарното ни минало поражда и съвременните кошмари, които тровят живота ни. И разделят нацията ни наполовина, едната част дърпа напред, другата дърпа назад; в резултат стоим неподвижни в мъртва точка, която е крайно време да бъде нарушена и надмогната. Иначе като инатливи буриданови магарета ще загинем не толкова от глад, колкото от съзнанието за собственото си безволие - и заради самоунизеността си. Нима искаме да сме единственият народ в историята, загинал от простотия - и от тъп, безсмислен инат?!
Ангел Грънчаров
на 07.02.2019 г.
Интересно е, че продажната комуноидно-русофилска многострадална душа за Альоша не само душа дава, но е способна дори и... дупе да даде; да, душа дава, но Альошката не дава; отечеството си продава, но Альоша не дава! Даже и срещу Апостолът на свободата Левски е способна да излезе за да запази Альошката, символът на тяхната престъпна и тъй крадлива власт - щото без завоевателите и окупаторите альошовци комунистите щяха да видят власт у нас на кукуво лято!!! Вижте коментарите, пък си правете извода на какви патетични идиотщини е способна въпросната комуноидно-рубладжийска продажна душица, способна да проституира с всичко свято, с всичко българско...
lokomotiv_1936
на 07.02.2019 г.
1. Иво Инджев -журналист секретен сътрудник Ивайло 1983-1989 I главно управление Райчо Радев философ съдържател на явочна квартира Резиденция 1982-1990 VI управление, 2 отдел, 4 отделение
lokomotiv_1936
на 07.02.2019 г.
13.02.2019 - чукваш 62 а Любомир Минчев , не ти остана мн !
lokomotiv_1936
на 07.02.2019 г.
1. И на МОЧА, и на Альоша - от един дол дренки. Те са промяната! -!03.03.2017 2 . Идиоти, разбрахте ли защо Альоша виси над главите ви! -09:23 / 10.11.2016 Любомир Минчев колко години ще го буташ този паметник , бързаш ли като цяло !?
lokomotiv_1936
на 07.02.2019 г.
АВТОР : Любомир Минчев
baron60
на 07.02.2019 г.
Долни соросойдски пе****си и пачаври, защо не се опитате да пипнете само паметника, та да усетите народната "любов"?
systudent
на 06.02.2019 г.
Какво ми прави впечатление: 4-5 дежурни малоумника ръсят коментари под почти всеки който не е на тяхното мнение. Хубав или лош паметника е част от нашата история. А историята трябва да се помни и уважава.Най-лесно е бутаме и унищожаваме. А там е едно от най-красивите места в града. Този въпрос е дъвкан много пъти. И нека повече да не се дава трибуна на някакви си "интелектуалци".
cholly
на 06.02.2019 г.
Ей лешпер. Много се дървиш и обиждаш. И 20 акаунта да имаш , си оставаш смешник.
ФИЛИПСБУШ
на 06.02.2019 г.
всички символи на ссср трябва да бъдат премахнати така както са премахнати и нацистките такива :) ..... съветският комунизъм е обратната страна на медала нацизъм :) ..... две мракобесни идеологии са се борили за надмощие .... за съжаление след всв сме останали против желанието ни под бутуша на едната вместо да се приобщим към свободния свят и да докажем какво могат българите :) ..... това гранитно недоразумение е символ на идеология която ни докара до просешка тояга и затова трябва да бъде премахнато натрошено на чакъл и забравено :)
заплес
на 06.02.2019 г.
"Интелектуалци" викаш!! Само като видях "интелектуалеца" Иво Инджев и ми стана ясно! Какво общо има с Пловдив тая платена пияна пачавра на Сорос? Пловдив не е и няма да бъде арена на русофоби и темподобни платени мъстии на Сорос! Альоша част от историята и културата на града ни! Утре същите утрепки ще поискат да премахнем и "Скобелева майка"...! Иво Инджев да иде и да иска да издигнат паметника на Левски на мястото на паметника на летците бомбардирали София и избили много българи! Аман от крастави мизерници! Альоша няма да се пипа!
wladko 1
на 06.02.2019 г.
От тия тринадесет галоша съм чувал за двама-факт,интересно защо го няма тоя дето ги е вързал заедно и в главата му са само ботуши и Руски шмайзери,тоя дето сътвори безобразия за съд до като кметуваше,а сега се подвизава от дясно в Народното Събрание и то след уникална метаморфоза-Партиен секретар-най-голям седесар-гербаджийска подлога !!!! И ако Руския нашественик е завоевател,някой да ми каже Германския само щеше да ни погостува ли ???? Драги така наречени интелектуалци,не сте първите,така че ще си умрете с мераците-безсрамници !!!! Ако това ви е интелекта-Боже прости им !!!!
Христо Атанасов
на 06.02.2019 г.
Има Решение на Общинския Съвет за премахване на Альоша от 20 години!
Батэ Бойко
на 06.02.2019 г.
Сред застаналите хора с имената си разпознавам такива,които заслужават уважение и почит. Аз обаче друго искам да кажа. Защо е нужно да се повдига и дискутира този въпрос? Така или иначе ГЕРБ ще махнат паметника те са най-големите антикомунисти,на власт са и имат огромното желание за това. Единствена пречка паметника да е все още там е че ГЕРБ управляват съвсем отскоро и още не са съумяли да направят нужната организация! Ще го махнеш Бойко,нали батЭ?
Сергей Пройчев
на 06.02.2019 г.
Драги русофили.Айде да видим вашите аргументи ако паметникът беше на Осман паша или Султан Баязид.Пак ли щяхте да пишете,че това е история и не трябва да се пипа.Или на някой обикновен еничарин.
Бойко Трифонов
на 06.02.2019 г.
Кой определи, че тези дебили са интеликтуалци
локомотив пд
на 06.02.2019 г.
Какви интелектуалци са тези бивши ченгета.Какво им пречи Альоша .Това е хълм на Освободителите и не от 9септември.Альоша си е един символ на Пловдив.Като искат паметник на Левски да го вдигнат на Младежкия хълм .Ще е по висок от Альоша.
Gusto Maina
на 06.02.2019 г.
Хубав или лош, паметника е част от историята на града. Да си седи!
DDZ
на 06.02.2019 г.
Ако така ще късаме с миналото и ще се правим на патриоти, на свободни и т.н и бутаме и рушим наследството от режима, ще се наложи да бутнем над 70% от прилежащата инфраструктура в България, тъй като наследниците на комунистите, които ни управляват днес, а те са едни и същи, не съумяха да "построят" нещо съществено......и въпрос, ако бутнем Альоша, щото символ на комунизма, да бутнем и Общината щото там в мазетата комунистите са чупели кости на невинни също....
Немезис
на 06.02.2019 г.
Съгласен, ама при 50+1 да остане-затвор за пе*алите, които го поругават
Жоро Първанов
на 06.02.2019 г.
Щели да издигат статуя на войник в един град и обявили конкурс за стихотворение, което да поставят. Предложението на Чапай: Стоит статуя С огромным х..м, Рука поднята, Держит граната. От комисията са шокирани всичките: - Абе Чапай, къв е тоя х.й в това стихотворение, бе??? Махни го! Идва на следващия ден Чапаев с ново стихотворение: Стоит статуя. Рука поднята, Наместо х.я Держит граната. - Абе Чапай, ти не разбра ли? Никакви х..ове не искаме да има в стихотворението!!! И на следващия ден: Стоит статуя Совсем без х.я, Рука поднята, Держит граната.
basi
на 06.02.2019 г.
Альоша ще си остане на мястото, както си го помним от деца! Той е част от туристическите ни забележителности.
Жоро Първанов
на 06.02.2019 г.
Какви са тия Альоша, Левски? САМО БОТЕВ!!! А за Локото не знам... "Интелектуалците" го драскат по паметниците в Япония и Египет.
Kiro_BG
на 06.02.2019 г.
Пловдив 24 ,МОЛЯ НАПРАВЕТЕ АНКЕТА ЗА ТОВА "ПАМЕТНИКА" НА ОКУПАТОРИТЕ , ДА БЪДЕ ЛИ ПРЕФАСОНИРАН В ПАМЕТНИК НА ЛЕВСКИ !НЕКА МЛАДОТО ПОКОЛЕНИЕ ЗНАЕ ЩО ЗА ИЗВЕРГ СЕДИ НАД ГЛАВИТЕ ИМ С ПУШКА!
karaivana
на 06.02.2019 г.
Тия "интелектуалци" ако махнат Альоша спокойни няма да стоят и ще направят подписка после и за Шипка със същите доводи, а накрая и зимата ще забранят, че студеният въздух идвал от север...
Kiro_BG
на 06.02.2019 г.
ЕТО НА КАКВО Е СИМВОЛ ТОЗИ ГРАНИТ НА ИЗБИТИ НЕВИННИ ГРАЖДАНИ! Установяването и управлението на комунистическите режими в някои държави през 20 век е съпътствано от масови убийства, като приблизителната оценка на жертвите възлиза на между 85 и 100 милиона души.[1] Фокусът на изследванията е върху причините за убийствата в отделните общества, въпреки че някои изследователи твърдят, че е имало и общи причини. Някои изчисления, посочващи по-голям брой жертви, включват не само масовите убийства и екзекуции около елиминирането на политическите опоненти, гражданските войни, вълните на терор и аграрните реформи, но също и жертвите на войните, глада, болестите и изтощението в работническите лагери. Някои изследователи смятат, че част от смъртността е резултат на правителствените политики и управленски грешки, а от там обединяват тези случаи под категориите масови убийства, демоцид, политицид, "класицид" или широко дефиниран геноцид. Според поддръжниците на този възглед, разглеждането на проблема в тези категории води до изчисления за броя на жертвите възлизащи на десетки милиони. Други изследователи обаче поставят под съмнение валидността на този подход. Към 2011 г. няма постигнат академичен консенсус по тези въпроси, в това число в бивши и настоящи комунистически републики. Броят на сравнителните изследвания, предлагащи хипотези за причините за тези събития, е ограничен. Данните за убийствата поставят на първо място в статистиката Съветския съюз под управлението на Йосиф Сталин, Народна република Китай под управлението на Мао Цзедун и Камбоджа под управлението на Червените кхмери. Броят на загиналите цивилни в тези три режима е в порядъка на 21-70 млн. души.[2] Убийства в по-малки мащаби са се състояли още в Северна Корея, Виетнам, някои източноевропейски и африкански държави.
karaivana
на 06.02.2019 г.
Градът ни интелектуално затъва с минути и всеки интелигентен човек го забелязва. Тия са интелектуалци, толкова колкото и виповете във ВИП-брадър са випове. Ей такива някакви май наскоро искаха оттук да забраняват и ушанките, дето ги продават из магазините навсякъде, че ги носели и в Русия...Хубав или лош за някои, Альоша си е част от градът ни и ако попитате 50 свои познати от обкръжението Ви ще видите, че поне 40 от тях са против това изобщо да се коментира махането на паметника, а другите нямат мнение. Паметник е и всеки да си го чувства както иска. Двама от тия интелектуалци преди 20 години даже искаше да слагат бутилка на Кока Кола вместо паметника, та за родолюбие по-добре да не говорят. Каква е тази злоба бе хора, ми то по тази логика да махнем всички паметници. Направете две подписки една до друга на центъра - за и против паметника и темата ще приключи завинаги, защото хората, които са против повечето пишат тук. Прочетете мнението на всички световни философи и интелектуалци относно такива паметници и ще видите, че тук става въпрос за хора с психически проблеми, а не за интелектуалци...
filibe
на 06.02.2019 г.
Господа,оставете Альоша на мира!Аз съм израснал с него и нека не повдигаме този въпрос повече.А що се отнася до ЛЕВСКИ,аз съм родолюбец и той е в сърцето ми!Гордея се с него,че е имало такива големи БЪЛГАРИ!!!!!!
двк
на 06.02.2019 г.
Опорните точки спуснати на ГЕРБ от посланика на САЩ в РБ са в действие.Още с пристигането си у нас Ерик Рубин заяви,че една от основните му цели от посланничеството му е да изтрие от паметта на българите всичките симпатии свързани с Русия.Всеки ден в медиите има поне по един материал целящ конфронтация и насаждане на омраза към инакомислещите.За САЩ българите и България нямат право на собствено мнение.Длъжни са да изпълняват само "деликатно" предложените им насоки.Тази декларация е една от една от тях.
Тодор Пиронков
на 06.02.2019 г.
свалете освободителя Альоша и на негово място сложете окупаторите Б.Борисов Спас Гърневски а защо не и Иван Тотев . Всичко Мара втасала в тази скапана държава та започнали да се занимават с паметника. Българио Българио на къде си тръгнала да се самозакриваш.
Канар 1
на 06.02.2019 г.
Агентът на ДС , доносник И.Инджев - "интелектуалец" ! Буа ха ха ха ха...
Kiro_BG
на 06.02.2019 г.
ГЪРЧЕТЕ СЕ ЧЕРВЕНИ БЕЗРОДНИЦИ!ВЕЧЕ НАРОДА ИМА ДУМАТА !РЕФЕРЕНДУМ!И ПРЕМАХВАНЕ НА ТАЗИ ГНУСНА ГРАНИТНА КУПЧИНА КАМЪНИ!
Elestar
на 06.02.2019 г.
Интерсно е едно. Паметника е издигнат през 1954-1957 т.е. някои от тукашните писатели са живели по онова време ( е аз не съм бил роден тогава) , защото чак сега се сещате , че на този паметник мястото му не е там. Реално са минали 62 години и сега решавате , че не ви харесва. Къде сте били , когато паметника се изграждал , защо не сте протестирали тогава.. Бутането е лесно , но въпроса е какво ще се постигне с това. И писмото се споменава "Господин Путин" вие нормални ли сте , какво общо има той с цялата тази история и мислите , че му дреме за един паметник и то в някаква държавица. Сега давайте да махаме всички паметници , защото някой не бил добър за нас , тогава що за държава сме ... По тая логика да бутнем църквата на Шипка, самата Шипка и Александър Невски , защо са ни ... Символ на миналото от които искаме да се отървем ... Глупости на търкалета... Незнам какъв век живеете , но в момента цари мир между всички и да се обвиняваме за глопстите на предците , означава че като нация не сме научили нищо , на нищо не ни е научила историята , защото почваме да повтаряме същите грешки и все едно няма други проблеми в града та са се захванали с паметника , интересно от какво искате да отклоните вниманието на хората...
Жоро Първанов
на 06.02.2019 г.
Между другото, тия Юнкер, Туск, Таяни не се ли уволняват след месец? За един приятел питам.
dakotabg
на 06.02.2019 г.
За добро,или лошо,паметника е факт и не знам,защо им е на някои хора,да е премахнат...Това е история... Може,ли да имаш бъдеще,ако нямаш история,господа,,интелектуалци,,
Пловдив заслужава Ал
на 06.02.2019 г.
Пловдивските подлизурковци си заслужават Альошата - да не би ако Адолф НЕ беше загубил войната нямаша да вдигнат някой Ханс Освободител?
Густо
на 06.02.2019 г.
Паметник на окупатор. Срам за Пловдив и България. Като толкова много някои обичат историята - да го сложат в музея и да си го гледат. От болшевишка пропаганда няма нужда.
Жоро Първанов
на 06.02.2019 г.
Интелектуалци: Христо Марков е изпаднал алкохолик, който от години не желае да работи, живее на гърба на жена си и непрекъснато проси пари за пиене. Димитър Атанасов - Кабули - 66 годишен циганин Иво Инджев - агент на ДС под псевдоним Ивайло Ангел Грънчаров обявил безсрочна гладна стачка през 2016 г. в знак на протест срещу състоянието на българското образование. Тъй като образованието е по-зле от 2016, този човек още ли гладува или е минал на борба с паметници? Владимир Петков-Трашов - самоопределящ се за пишеш, но не писател?! Николай Димов, Неделин Бояджиев, Мария Василева, Райчо Радев и др. анонимници и интернет драскачи.
Kiro_BG
на 06.02.2019 г.
ТОЗИ "паметник" е на ВОЙНИК ОКУПАТОР !!!!!!!!!НЕ СЪМ ЧУЛ НЯКОЙ ДА ВДИГА ПАМЕТНИЦИ В ЧЕСТ НА ОКУПАТОРИТЕ СИ!АМИ ДАЙТЕ ДПС ДА ПОИСКАТ ДА НАПРАВЯТ ПАМЕТНИК НА ОСМАН ПАША НА МЯСТОТО НА ПЕЕЩИТЕ ФОНТАНИ!РЕФЕРЕНДУМ И КАКВОТО ПЛОВДИВЧАНИ КАЖАТ!А ЧЕРВЕНИТЕ МЪРШИ ТИХООООООООООО СВЪРШИ ВАШЕТО ВРЕМЕ ИЗМЕТ!
тринайсет ТИТАНИ
на 06.02.2019 г.
Световно неизвестната Агитка13 полека е разтревожила някого =когото и да е от водачите! = със абсурдната идея да подменят Историята (свършените фактове!) и видоизменят едно Чучело със друго Чучело. Левски няма нужда да владее тепето. Левски е дълбоко, вътре във всеки от нас и не го отстъпваме на Агитки. Имаше КОНКУРС ЗА КАРЛОВО през 80те но се отказаха = стига ФИГУРАЛНИ ЧУЧЕЛА. Вземете си 13те хапчета и се погрижете за внучетата! Хвала!
Specter
на 06.02.2019 г.
Безделниците отново си чоплят носа и искат да бутат паметници! В цяла Европа може да се видят паметници на какви ли не режими и етапи от истаорията на всяка държава и никой не ги пипа дори напротив опитват се да вадят пари от тях! Само ние "НАЙ-ГОЛЕМИТЕ УМНИЦИ" сами си трием историята като бутаме какво ли не за което целия свят ни се смее!
От мен толкова
на 06.02.2019 г.
Жалкото е, че "интелигенцията" ни още смята, че заличаването на културни паметници е решение на тяхната лична борба за осмисляне. Този режим, който те така оплюват е действал по същия този начин, а нашата "интелигенция" явно все още не се различава много от времената на липса на такава през социализма. Надявам се да не ме разберете погрешно, аз също не харесвам този режим, но не разбирам защо е нужно да се въртим в един кръг. Също така доста ми е омръзнало да слушам хора, които не могат да живеят в реалността и смятат, че като заличат един момент от историята, пък бил той и срамен, някак ще осмисли тяхното съществуване. Та дори голяма част от дядовците и бабите на тук коментиращите са подкрепяли изграждането на този паметник. Пак казвам, това не го пиша, защото искам да защитя социализма. Напротив, пиша го. защото смятам. че нищо не трябва да се крие от историята под натиска дали на източната или западната пропаганда. Както и да е това обръщение звучи много популистко и няма да се учудя, ако се окаже, че е подкрепено от някоя организация.
Чопър
на 06.02.2019 г.
Зора им личността на интелектуалците,щото е по обгрижвана тезата "не пипайте Альоша" отколкото да се замислят редно ли е чужд символ ,не свързан с Пловдив да стърчи над града.А Левски да му е в подножието с "ръст" 5 пъти по нисък от "божеството".
Андрей
на 06.02.2019 г.
Аман от безделници! Освен да се изпърдят в публичното пространство друго не могат да направят...
4000
на 06.02.2019 г.
Писмото само по себе си е написано с твърде много ненужни епитети и излишно патетично, което му пречи. В него има също три грешни подхода, които само правят задачата на непознаващите българската история чуждопоклонници по-лесна. 1. Вместо думата "интелектуалци" е по-уместно да се използва думата "родолюбци". Любовта към родната страна не се измерва чрез интелект (овчарчето Джендо, което се превърна в историографа и председател на НС Захарий Стоянов не беше интелектуалец), а чрез уважение и преданост. 2. Идеята паметникът да се преправи е нелепа по две причини. ПЪРВО, въпреки че армията, която символизира Альоша е нахлула в пределите на страната ни като враг (на 05.09.1944 г. СССР непредизвикано и едностранно прекъсва дипломатическите отношения и обявява война на Царство България), като цивилизован и достоен народ ние дължим уважение и на вражеските войски, така както са се отнасяли нашите противници към нашите военни герои. Мястото на Альоша не е на най-високата точка в града, а във военни гробища или в мемориален парк - така както Великобритания, например, има своите скромни паметници на наша земя. Ако в Пловдив няма гробове на загинали във военни действия съветски войници, което историците могат лесно да установят, то паметникът може да бъде преместен на най-удачното място. ВТОРО, изграждането на паметник на български национален герой или символ не може и не трябва да бъде осъществено чрез икономии на строителни материали. Това е абсурдно! Сложен паметник като Шипка е бил изграден на непристъпно място с народни средства в много по-тежки времена. 3. Обръщенията към ръководители на ЕС и към президента на РФ са абсолютно безпредметни. Лично дело на всяка една държава и един народ е да прояви уважение към собствените си традиции и история. Нито ЕС, нито РФ, нито който и да е друг в чужбина имат думата и следва да се грижат за това дали българските деца израстват, вдигайки поглед с гордост към български символи или приемайки нихилизма и покорното чуждопоклонничество на неуки "възрастни".
Чичо Ичо
на 06.02.2019 г.
Хората пари правят от тези паметници ние само да бутаме знаем.
Interista
на 06.02.2019 г.
Ако това си ни интелектуалците, аз си тръгвам зеадно с цялото семейство. Интересно как са пропуснали плужеците Гърневски и Минчев да се причислят към този списък с "интелектуалци" .. Неолиберални грантаджии и безродници. Дано никога да не се налага да ни спасява чичо Сам. Защо пък да не вдигнем там паметник на Линкълн или Джеферсън, може и на Буш младши.
oleleeee
на 06.02.2019 г.
альоша си е чист символ на една зла империя,която постоянно ти напомня че си и роб! Трябва да изчезне завинаги от Пловдив! Левски или Христо Ботев са единствените варианти за там!
ZdNik
на 06.02.2019 г.
Този солдат от каква народност е? Скурлатов, от Алтайска губерния.....
mclaren
на 06.02.2019 г.
Мисля, че нещата малко се бъркат..това е паметник на НЕЗНАЙНИЯ воин, нямащ нищо общо с войната. В смисъл, че от него нищо не е зависело..той е изпълнявал заповеди на шепа откачалки..Ако паметника беше на Сталин, Ленин, Берия или Хрушчов, тогава е редно да се бутне, защото това вече е символ на комунизма.. И ако тръгнете да се оплаквате, че обикновения руски войник краде и изнасилва, то това пак започва от заповед на Сталин, устна и незаписана никъде като всичко, което е заповядал, в която на всеки войник се полагат по 100 гр. водка на ден и пълното право, да се разпорежда с жените в чуждите държави и да се забавлява...И нека не се изказваме с днешна дата, защото никой от нас не знае какво е усещането да му засвирят куршумите наоколо и дали няма да живееш като за последно...Всички паметници на комунизма трябва да се махнат, но Альоша НЕ Е символ на комунизма..
naivnik
на 06.02.2019 г.
Само като им прочетеш имената на "интелектуалците" и ти настръхват косите. Христо Марков, Иво Инджев и т.н. Това ако са ни интелектуалците - Боже пази България. А, един много голям интелектуалец е пропуснат - Спас Гърневски - поета.Жалка история
4000
на 06.02.2019 г.
Само две теми могат да съберат за почти отрицателно време рекорден брой пишещи, които не коментират нищо по същество, а само разводняват и основно използват лични нападки и квалификации, яростни и предани като федаините на Саддам. Това са: 1) любовта към СССР и 2) правешкият комунизъм 1944-1989.
stefan2318
на 06.02.2019 г.
Абе как така Альоша ви пречи, а джамията в центъра не я забелязвате? ...аре първо джамиите да махнем, пък тогава да бутаме паметници, а?
Пловдивчанинъ
на 06.02.2019 г.
Ако не беше великата руска армия,сега Господа интелектуалци щяхте да сте с потури и да целувате ръцете на падишаха. Този паметник е в чест на великият РУСКИ войник,без него нямаше да има Левски,Ботев и тн.Никой нямаше да знае за тях,защото всички щеше да сме турци.Българинът по принцип си е неблагодарник.
Пловдивчанинъ
на 06.02.2019 г.
1.Какво общо има Васил Левски с Пловдив? 2.Кой каза,че е най-великият българин? 3.Защо адресирате тези писма до Управата на ЕС и Русия? 4.Кои сте вие, какъв е този тон и какво си мислите, че ще постигнете?
ipb
на 06.02.2019 г.
Ние пък сега защото сме много свободни. Ако не се беше случило това което олицетворява този паметник, сега щяхме да живеем в булгаристанският вилает.
supermario_1999
на 06.02.2019 г.
Този паметник е построен преди половин век през 1950-те години на миналият век,ама в Пловдив паметник на Васил Левски за какво трябва да се строи,камо ли на Ботев,чийто град не е техният роден град.Тези исторически личности си имат паметници на други места в България и то в родните им градове.Във Пловдив има два паметника единият е паметникът на Съединението,който се намира на бул.Шести Септември и той е символът на Пловдив,на който всяка година се чества Националният ни празник на този ден.Според мен няма никакъв смисъл да се маха паметникът на Альоша,на който е кръстен неизвестният воин,защото той е символ на непобедимата Съветска армия още от Освобождението на България и самото тепе е кръстено точно на този съветски руски войник.Какво толкова им пречи на тези хора паметникът сякаш някой им го е построил в двора на къщите им или просто защото са русофоби и не обичат Русия на какво прилича това просто е недопустимо и неуважително.Даже няма и да се сетят да поставят цветя около него,все пак това не е само историческа,но и забележителна личност и вече е включена в списъка на ЮНЕСКО за културен паметник.Не аз абсолютно не съм съгласен с това и съм против премахването на този паметник и той трябва да остане завинаги в историята.Не стига,че няколко пъти преди 3-4 години го бяха надраскали с антифашистки знаци като пречупен кръст,сякаш са фенове на Хитлер и искат той да има паметник в Пловдив,бяха го увили с червен шал,а сега на всичкото отгоре искат и да го ликвидират от тепето,ама няма да стане тази работа,категорично НЕ!
00001
на 06.02.2019 г.
Верно ли бе интиликтоЯлци, това е най-големият проблем!
aahasfer
на 06.02.2019 г.
Да се маха!!Какви статуи на поробители и мавзолеи с мумии има на запад,смотани глупендери!?!Има мумия в центъра на държавата на орките!И нека първо ни върнат архивите и златото,а *паметниците* им ги харизваме!Референдум,но само сред пловдивчани поне четвърто поколение,а не преселени копачи и помаци,преселени от селата!
Serafim Tanin
на 06.02.2019 г.
Ангел Грънчаров (философ) Завършва философия в Ленинградския държавен университет през 1983 г. Кой учеше тогава в Русия се питам и какви антикомунисти са тези р сега паметници иска да бута!!!
zodia ROCK
на 06.02.2019 г.
Тва лайно Минджев що се бута като интелектуалец? И другите от списъка ако са като тая суха минджа, хич да не ги пробутват като интелектуалци.
Moby
на 06.02.2019 г.
Писмото е адресирано и до главатаря на разбойническата групировка НАТО: истинския поляк с истинско полско име ДОНАЛД и истинска полска фамилия ТУСК :-) Гледам тия интелектуалци са същите, като VIP-овете от едноименното предаване. Бравус, както се казва. Всичко решихме, до Альошата пак опряхме. И какво като сложим там Левски? Какво точно ще се промени? Искам само да попитам дали Дяконът е искал Родината му да прилича на това, на което всички сме свидетели? Едва ли.. Оставете Альоша и са захването с нещо полезно. Историята оставете на историята!
Ангел Манджуков
на 06.02.2019 г.
Може да се помисли и за статуя на Христос, тъй като тракийските българи от Филипополис първи приемат християнството!
емо73канар
на 06.02.2019 г.
Никой да не пипа Альоша. Аман от интелектуалци. Заради такива като вас бутнаха Мавзолея, а хората на запад правят пари от такива неща.
Чопър
на 06.02.2019 г.
Опорната точка на герговските троли е да фокусират плюнките срещу интелектуалците,а не срещу паметника.Защото ще се осерат с позиция,че обичат повече Альоша отколкото Левски.Да построиш паметник или да го махнеш е решение на управляващите.Построен е без мнението на пловдивчани,значи без референдум се премахва.За мен е разумно тези под мен да му се кланят някъде и най добре е до Братската могила.Хем удобно,хем ще си го запазят.Нали било част от историята!!!Местоположението МУ не е част от историята,а решение на една власт,която е определена за престъпна.Тъй,че този символ ако има почитатели,да си го почитат.Но мястото му не е там.Там трябва да се премести паметника на Съединението и вечер да се осветява в Бяло-Зелено-Червено!
Atanas Trendafilov
на 06.02.2019 г.
То па едни интелектуалци...да вземе да дадат пари тогава, че от много крадене не останаха много в Пловдив! Да бутнем и панаира, да си махнем и тепетата, да заприличаме на Софето, белким спрем да ви бодем очите...мили "интелектуалци". Благодарим Ви сърдечно, че се грижите за нас.
DDZ
на 06.02.2019 г.
Интелектуалците са голяма работа, толкова са интелектуални, че са пропуснали, че се казва "Хълм на освободителите" от 1930г., а го наричат Бунарджик от патриотизъм....и като са почнали да бутат, да махат и тоя на Филип Македонски, че той е още по страшен, ако намесваме история и политика.....
кардинала
на 06.02.2019 г.
Най-добре е да е най-безспорният герой на България Христо Ботев, чийто подвиг дава отзвук в цял свят и благодарение на който ние получаваме по-късно свободата си. Левски е много спорен.
set
на 06.02.2019 г.
Вместо да се маха, някой добър склуптор може да го преправи на Левски. Поне ще струва по-малко. Друг е въпроса, дали желаем да запазим историята, има и други места където може да се сложи подобен паметник, Младежкия хълм например.
пано359
на 06.02.2019 г.
oсманската инперия е пропаднала от съветници,в истанбул пл,тексим има паметник на ново турската държава ,ататюрк в компанията ворошилов,фрунзе,аралов и др,защо не питате защо са там руснаците ,,,
Bayhem
на 06.02.2019 г.
Каквато и позиция да имат хората по този въпрос - и съм убеден, че тази статия ще събере десетки коментари - следните думи от това обръщение са напълно точни и всъщност доста, доста тъжни - "...Апостолът на българската свобода има незабележимо отникъде малко бюстче там, долу....". Срамно.
SylverMoon
на 06.02.2019 г.
Тези "интелектуалци" дори не са пловдивчани. И аз смятам, че референдумът е най-демократичният начин, макар че с референдум се получават неща като брекзит. Друг е въпросът, че медийте постоянно ще ни натъртват позицията за която е платено повече. А това няма да е позицията за оставането на паметника... Навярно ще дойде ден в който паметникът ще бъде бутнат и това ще е един много тъжен ден за българската култура и памет. Иначе паметници могат да се направят на други места, на други тепета, но сегашните управляващи и фирмите им нямат файда, защото няма да могат да откраднат много от там....
Hunter ST
на 06.02.2019 г.
Ех, тоя Иво Инджев, най-репресираният човек в България :D Тия интелектуалци, знаят ли колко пари ще струва това нещо и за колко по-смислени неща могат да се дадат ? И дали изобщо е възможно. Или да си направим малко рекламка, да им се чуят имената, че ако не реват против лошите руснаци, никой няма да ги е чувал :) Инджев да пуска декларации за паметника на руската армия в София, къде се меси в Пловдив.
Сергей Пройчев
на 06.02.2019 г.
Левски е единствения безспорен герой на нашата история.Всички го обичат всички го почитат.Альошката комунистите като сиго обичат са си направят по едно опие и да си го сложат на витринка в панелното апартаментче.Няма място войник на армия окупаторка да бъде най-голямата статуя в свободна държава.
George C Boyadzhiev
на 06.02.2019 г.
Двамина от т.нар. "интелектуалци на Пловдив" живеят мърцина, т.е. изнемогват и са се отдали на дълбоки философски размишления от нямане какво да вършат, тъй че явно Альоша им пречи на храносмилането. Бутааааай, няма паметник - няма проблем!
tro6o
на 06.02.2019 г.
Не се казва "интелектуалци", а малоумници! Историята си е история и никой не може да я подмени. Да се преструваме, че нещо не се е случило, точно както с турското робство си е предателство.
milkoviv
на 06.02.2019 г.
Ма как бе - само Альошата кат махнем и сме цъфнали вече! Ангел Грънчаров и Иво Инджев интелектуалци!? Муа-ха-ха-ха! Забравили сте Спасчо Гърневски бре!
Валентина Бакалова
на 06.02.2019 г.
Господата "интелектуалци,политици и граждани" не е ли по-уместно да направят постъпки за референдум в града на тепетата отколкото да правят обръщения и внушения,пък "глас народен - глас божи" щом всичко в града е наред и остана подмяната на Альоша да го подменят Левски е символ ,но и Аспарух е символ,така че пак ще опре въпроса кой е по,по най и нямат ли по сериозни дела за оправяне та мине не мине време и Альоша им се забоде в очите?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!