Жега в ОбС заради градската железница

Автор: Диана Бикова
Коментари (1)
10:56 / 07.03.2023
6296
Пловдивски общински съветници оказаха неочаквана съпротива от включването на проекта за градска железница в Плана за интегрирано развитие на общината (ПИРО), чието актуализиране се обсъжда на извънредната сесия, предаде репортер на Plovdi24.bg.

Стартът на атаката дойде от бившата група на БСП, която вече официално е ППГОС "Алтернатива за Пловдив. "Проектът за градска железница не трябва да се реализира. За нас е важно влаковете да бъдат изведени извън територията на града. Транспортът трябва да бъде екологичен, но не за сметка на гражданите" - заяви заместник-председателят на групата доц. Атанас Баташки. Поиска отпадане на градската железница от ПИРО, в противен случай групата няма да гласува актуализацията. Попита не може ли да се включат стадионите "Ботев", "Локомотив" и "Пловдив". 

Добромира Костова призна, че е шокирана и определи отпадането на проекта като най-безумното предложение. 

"По тази тема се работи от години. Това е проект на НКЖИ, парите ще дойдат по Плана за възстановяване и развитие или по оперативните програми. Само една машина струва 8 милиона евро - коя община може да си позволи да купи? За пръв път за 3 години с г-жа Костова сме на едно мнение. Имайте предвид, че програмата е стартирала, вчера имахме поредна среща при областния управител на тази тема" - заяви кметът Здравко Димитров

Костова и Димитров показаха единомислие и по темата за зоологическата градина. "Става чудо - в рамките на 10 минути, за втори път съм съгласен с г-жа Костова. Категорично съм за завършването на проекта" - каза градоначалникът. Преди това съветничката заяви, че зоокътът трябва да се завърши, но предложи да бъде наречен "Природен парк". 

Николай Радев от "Алтернатива за Пловдив" смята, че градската железница не решава проблемите на града и няма да облекчи движението, но според Костова във втория етап е предвидено вътрешно свързване на кварталите с допълнителни релсови трасета. 

Независимият Слави Георгиев изненадващо предложи да се направи допълнение към промяната на ПИРО, а именно: създаване, проектна готовност и търсене на програми за трамваен транспорт в Пловдив. 

Заместник-кметът Стефан Стоянов подчерта, че ПИРО е стратегически документ с максимално широка рамка, а всеки от включените в него проекти ще се обсъжда изрично в Общинския съвет и общинските съветници ще дават мандат на администрацията, за да се реализира. За съжаление обаче, стадионите не могат да бъдат включени в Плана.

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (1)

Още по темата (47):
07.04.2025 За една седмица затварят прелеза на бул. "Свобода"
19.03.2025 Предложение: Трамвайна линия от "Брезовско шосе" чак до "Димитър Талев"!
03.02.2025 Специалист: Възможно ли е да се вразуми безумният проект за естакада на бул. "Копривщица" в Пловдив?
16.01.2025 Двама кандидати да правят S-Bahn на Пловдив
06.01.2025 Изграждат естакада по бул. "Копривщица"
25.04.2024 Кога в Пловдив ще пътуваме с градската железница, говори областният
управител
Още новини от Новини от Пловдив:
Адвокат от Пловдив: С приетите промени сума ти народ ще влезе в з...
Борислав Сарафов представи новия шеф на Апелативна прокуратура Пл...
Никой не е виждал пловдивчанина след гмуркането в Охридското езер...
Пияно дете зад волана е в основата на гонката с полицията в Пловд...
Бивш зам.-кмет на Пловдив: Актуализират ли данъчните оценки, имот...
Проститутките в Пловдив също обявиха две тарифи


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).