ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Стена за катерене и ледена пързалка привличат в МОЛ "Галерия", отварят го през април
Автор: Екип Plovdiv24.bg 07:45 / 24.02.2010Коментари (20)17010
Молът вече придобива вид. Как ще изглежда по-голямата част от вътрешността на сградата и до къде са стигнали строежно-монтажните дейности може да видите от снимките в галерията
Подробности по някои от въпросите можете да чуете лично от ръководителя на проекта инж. Божидар Попов
Читатели ни питат докъде стигна строителството на най-големия пловдивски МОЛ "Галерия", чието откриване се отлага вече няколко пъти. Сега се говори за края на март. Големи фирми дори обявиха за дата на откриване на магазините си там 25-и. Plovdiv24.bg се опита да разбере истината в разговор с ръководителя на проекта инж. Божидар Попов:

- На 25 март ли ще отваряте, инж. Попов?

- Не. В началото на април ще е. Точната дата ще се знае след петнайсетина дни, когато Бордът на директорите ще вземе решението. Наистина "Мултирама" и други фирми вече имат договори, но чакаме доставката на травилатори.

- Обяснете на читателите ни какво е това?

- Подвижна пътека - като ескалаторите, но без стълбици. От "Карфур" държат на травилаторите, за да могат клиентите да придвижват по тях количките със стоки до паркингите. 

- Наистина ли това ще е най-големият мол?

- Сред най-големите сме. Молът ще е като един умален град. Неслучайно логото ни е "Град в града". Магазините са около 120 - това не е повече, отколкото другаде, но са по-големи. Предлагаме повече площи, повече паркоместа. Искаме човек, като дойде тук, да намери всичко - и куклен театър, и детски център, и много кафенета. Големи площи са отредени за спорт - тенис на маса, боулинг, снукър, билярд, ледена пързалка.

Теренът е 31 декара, 20 000 кв. м, от които са застроени. Разгърнатата застроена площ е 127 000 кв. м, 50-51 хиляди от нея се дава под наем. Останалото са общи части, предназначени за паркинги, товарни рампи и други обслужващи дейности. Молът е дълъг 250 м и широк 80-90 м, в тяло "А" е постеснен до 60-70 м.  

- Инж. Попов, наети ли са всички магазини? 

- Около 85 процента. Поради желанието на някои фирми да е максимално доизпипано, няма всички да отворят наведнъж. Други са притиснати и от кризата и също ще се позабавят.

- Това означава ли, че само част от мола ще заработи сега?

- Ще отвори изцяло, но някои магазини вътре ще останат празни. До септември - когато хората се завръщат от летните отпуски, обектът ще бъде 100 процента зает. Целта ни е не да го отворим с гръм и трясък, а да го подготвим като стратегически обект за следващите най-малко десетина години.

- Plovdiv24.bg отразява в новини строителството на "Галерия" още от първата му копка. Настъпиха ли някакви промени сред инвеститорите?

- Промени се единствено най-големият ни наемател. В началото беше друга верига, заявила площ от 3000 квадратни метра, сега в момента е "Карфур" - заема 11 000 квадрата. Това наложи някои технически промени в проекта и оттам дойде и промяната в сроковете на изпълнение.

- Кой е основният инвеститор?

- "Галерия Пловдив". Това е акционерно дружество, в което основният инвеститор е английският фонд ЕСДС.

- Отрази ли се кризата и на строителството, и на даването на обектите под наем?

- Разбира се, че се отрази, но нищо не може да се направи - такава е ситуацията.   

- Има ли кандидат-наематели на обекти, които са се отказали?

- Има и такива. Но не толкова заради кризата. Това са различни хора с различни съдби. Някои наистина нямат финансова възможност, интернационални компании пък си променят стратегията.

- В Пловдив вече има един мол, който тръгна с летящ старт, но в момента сякаш има затруднения. С какъв маркетинг ще се бори мол "Галерия" за място на пазара в условията на тежка криза и конкуренция?

- Такива търговски обекти съществуват на много места по света. Строят се на база на населението и покупателната способност на една страна. Донякъде не са конкуренти, а взаимно си помагат. Хората търсят разнообразие: ако една седмица отиват в единия мол, следващата - ходят в другия. В град като Пловдив могат да съществуват три-четири подобни обекта.

- Смятате ли, че пловдивчани са достатъчно платежоспособни?

- В момента може и да не са, но тези обекти се строят с перспектива минимум за пет
найсет-двайсет години. Нали гражданите на Пловдив и на България не са по-различни от останалия свят? Всеки е преминал през трудни периоди. Има и друг момент, който обикновено не се забелязва. Всеки един нов подобен обект е свързан с културата на битието на хората. Например не можеш да промениш един човек, така че, ако двайсет години е ходил на едно място, веднага да тръгне  другаде. Това става бавно и постепенно. Минимум година-две са нужни за разработването на един обект. Всякакви очаквания, че като се отворят вратите, всичко ще тръгне като мед по масло, са нереални.

- На какво разчитате?

- Да осигурим развлечения. Който влезе тук, да прекара дълго време. Обектите ни са с много голяма площ именно с тази цел. Да има и различен тип магазини - не само за дрехи, а и добра хранителна верига, да има мебели, всичко за дома, добра електроника, услуги.

- Има ли нещо уникално, което ще отличи "Галерия" от другите молове?

- Парконивата за 1200 автомобили са на последните три етажа. Това е наистина уникално. Според наши изследвания 60 на сто от хората идват с колите си. Всеки търговец търси най-близкото място до клиентите. Тук няма да има ощетени, последният търговски етаж ще е конкурентен на партера. Има и много забавления, които трябва да привличат повече хора да стоят по-дълго, а не да влязат от единия край и излязат през другия. Всичко е въпрос на време. Сега не е леко на наемателите, особено на тези, които се занимават с дрехи, защото хората първо от това започват да икономисват. Повечето пари, които имат, отиват за храна и развлечения.

- Има ли нещо, което ще удиви посетителите?

- Стената за катерене е особено впечатляваща, още повече, че е с обратен наклон. Висока е двайсет и пет метра. Намира се в единия от двата не по-малко респектиращи атриуми. 

Стената е вече почти изработена, скоро ще дойде и ще бъде монтирана. Над 300 работници в момента работят на обекта. Докъм 5 март ще са приключени всички замазки по партера. Горните етажи вече са почти изцяло готови. Някои от магазините са в очакване да отворят, а други продължават да зареждат. 


Още по темата: общо новини по темата: 9
25.04.2010 »
14.04.2010 »
13.04.2010 »
29.03.2010 »
24.03.2009 »
16.12.2007 »
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Е браво бе най - после ледена пързалка. Все едно струваше милярди мама му стара. Дано поне да е голяма, ама надали. Мафиотите са прибрали пари4ките, вместо да я направят както трябва. Макар, че като попорехвърлих интервюто никъде не прочетох, за пързалка, но карай. А и идеята за стената също е много яка.
-2
 
 
местоположението е перфектно на този Мол.има си и градски до него доста и с кола айляк до голям булевард.супер ще е.Най-много ме изкефи идеята за подвижна пътека,ако е както в Турция в 1 мола.там количките са със метални колелца,стъпваш на пътеката която е силен магнит и даже няма нужда да удържаш количката и си чакаш да слезеш до колата.В този случай обаче се разбира че чакаме да се качим до колата.Поне аз разбирам че ще са на последните 3 горни етажа-супер все едно съм на Сан Андреас ще си правя врътки по улеите за слизане ихааа :) може и дрифт кинг да станеме пловдивчани :)
+1
 
 
ще е хубаво и ако някой клуб направят, доско бар и т.н, мястото е подходящо за такава шумотевица :)
0
 
 
евала за ледената пързалка и стената за катерене и другите развлечения пък и по-добрте че няма кино ще се разнообразява като се ходи на кино в другия и ще се редуват :)
+1
 
 
Дано наистина има много разнообразни спортни развлечения. Така наистина ще е уникален, а не само търговия, търговия, търговия..
„Бъди възторжен идеалист, смел до безумство, влюбен в България до фанатизъм, честен до самопожертвувание!” -полковник Борис Дрангов
на 24.02.2010 г.
0
 
 
Прав е инж.Попов,но аз съм реалист клонящ към песимизъм !Защото в нашата мила Родина все още няма истинска пазарна икономика ,стабилни и поне средноевропейски доходи.Икономиката е псевдопазарна,олигархична и мутренска,подчинена на законите на джунглата и измамите ,а не на икономическите правила.Трябва да се смени начина на мислене и поведение на всички нас(30 годинки поне:) ).Точно тогава мола ще е в разцвета си ,иначе искрено желая успех !
0
 
 
По снимките изглежда, че няма да е много 'лъскав', но поне ще има много магазини. А по тия молове трябва да има фейсконтрол :>
0
 
 
ей отдавна търсих стена за катерене най после.....
+3
 
 
най-накрая и в Пловдив да си имаме ледена пързалка ! браво !!!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Локо в Първа лига, сезон 2023/2024
Великден 2024 г.
Бум на коклюш в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: