Специалисти: Бетонният мост трябва да бъде с 3 ленти, а пътят под Гарата - с 4!

Автор: Диана Бикова
Коментари (20)
08:21 / 23.11.2019
10941
Бетонният мост и автомобилният подлез под централна гара не са взаимозаменяеми, тъй като провеждат различни транспортни потоци. Мостът трябва да се запази, реконструира и разшири съгласно съвременните нормативи - общо три ленти за движение. Подлезът трябва да бъде четирилентов, с по две ленти в едната посока, с разделителна ивица. Това е официалното становище на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране /КИИП/ - Пловдив. То е изпратено до областния управител, кмета на Пловдив и председателя на Общинския съвет, предаде репортер на Plovdiv24.bg

В становището, подписано от председателя на РК на КИИП - Пловдив инж. Емил Бойчев, се обяснява предназначението на двете съоръжения и защо трябва да функционират и двете. Бетонният мост е предназначен да свързва южните части на града с централната част и източните райони и обратно и е трасе на много линии от обществения транспорт, които ще се запазят и в перспективния период. Автомобилният подлез ще свързва южните територии със западните и обратно.

Организацията е категорична, че би било катастрофално за Пловдив да се лишава от една основна за града транспортна връзка (Бетонния мост) заради 60% ръст на моторизацията в града през последните 15 години.

КИИП - Пловдив е направила проучване и е установила категорично, че е възможно реконструиране на моста и подходните стоманобетонни рампи.

"Надколовозната част - същински "Бетонов мост" подлежи на реконструкция и разширение. Двете северни стоманобетонни рампи е възможно да се повдигнат до необходимото ниво с реконструкция на стълбовете и устоите им. Южната рампа е земно-насипна и преработката й не представлява проблем от конструктивна гледна точка" - пише в официалното становище.

Инженерите смятат, че изграждането на автомобилен подлез под централна гара по начина, посочен в обявената от НКЖИ обществена поръчка, не е целесъобразно и не е задължително премахването на моста. Според тях трябва да се преразгледат техническите параметри на зададената от НКЖИ открита процедура.

КИИП - Пловдив предупреждава, че е възможна кризисна ситуация в комуникационно-транспортната мрежа в града. Препоръчва се в проекта за изменение на ОУП , който е във фаза предварителен проект, да не променя съставът на първостепенната улична мрежа в града, утвърдена с предишния общ устройствен план от 2007 г.

Виж коментарите (20)

Още по темата (260):
16.04.2024 Труд кипи по новите коловози на Централна гара Пловдив
15.04.2024 Районът около гарата абсолютно неузнаваем заради пробива
15.04.2024 Първо в Plovdiv24.bg: До края на април издават строителното разрешение за демонтажа на Бетонния мост
15.04.2024 Ексклузивно: Кметът на Пловдив подписа споразумението за имотите на НКЖИ и
БДЖ
09.04.2024 Доц. д-р Костадин Кисьов: Няма основание да се смята, че около гарата в Пловдив има археология
09.04.2024 Депутат заговори за археология под Централна гара в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Хлапетии на колела с бясна скорост минават на червено, вбесиха шо...
Областният управител на Пловдив каза кога разширяват най-натоваре...
Архитектурният шедьовър на Родопите, в който може да видите лика ...
Предлагат 1600 лева заплата за юрисконсулт в община Пловдив с три...
Пловдивчани извиха огромни опашки за върбови клонки
Хиляди остават без вода в Пловдив и региона


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).