
ЗАРЕЖДАНЕ...
Славчо Атанасов: Няма да допусна Пловдив да остане без градски транспорт | ||||||
| ||||||
- Моето отношение е ясно - няма да допусна Пловдив да остане без градски транспорт. - Как смятате да стане това, след като законът ясно е казал кои страни могат да решат казуса - това са Общинският съвет и органите, излъчени от Общинския съвет, а именно Общинската агенция за приватизация и Надзорният съвет по приватизация? - Най-лесно за мен ще бъде, ако избягам от този казус. Защото случаят е изключително заплетен, засягат се огромни интереси и най-лесно ще ми бъде като кмет да се скрия зад Закона за приватизация и следприватизационен контрол, който наистина не дава никакви права на кмета да се произнася по този казус. Но тъй като проблемът е от изключителна важност за града, аз настоявам Надзорният съвет да внесе този толкова важен за Пловдив въпрос в Общински съвет за разглеждане на извънредна сесия. Самият аз нямам правомощия да ги принудя да го направят, но като кмет съзнавам отговорността си и настоявам Надзорният съвет по приватизация да внесе казуса в Общински съвет. Комисията, която беше излъчена от общината, поддържа същото становище. Казусът е много сериозен и затова трябва да бъде решен от висшия орган на управление на града - Общинския съвет. Нека да видим дали Надзорният съвет ще се съобрази с волята на кмета на Пловдив. - Очаквате ли на сесията да се разреши казуса и до каква степен вярвате в това? - Сесията може да разреши всичко. Не мога да кажа как ще гласуват съветниците, но те могат и да прекратят договора, и съответно да не го прекратяват. Нека да се сблъскат становищата, аз също ще взема отношение в тази сесия, въпреки че съм изпълнителна власт, очаквам едно мъдро решение на съветниците по въпроса. - 89 процента от пловдивчани ползват градски транспорт и това решението на Общинския съвет ще бъде съдбоносно за тях. Можеше ли да не се стига до тук, според Вас? - Аз имам принцип никога да не коментирам съдебно решение, но в случая заради изключителността на въпроса, ще кажа, че решението за несъстоятелността на „Градски транспорт" е взето на база състоянието на фирмата през 2006 година, а приватизационната сделка е от 2007 година. Съдът обаче определя несъстоятелността на база данните от 2006 година. Очаквам втората инстанция да преодолее това недоразумение. Защото изпадаме в изключително опасен казус. Ако се потвърди решението, това означава замразяване на сделката от 2007 година. Пак казвам, няма да допусна Пловдив да остане без градски транспорт. Ситуацията никак не е проста. В момента има 60 нови автобуса, които се движат по пловдивските улици. Освен това законът казва така - на кмета не се дава право при подобна ситуация еднолично без търг и конкурс да определи фирма, която да обслужи при една тежка криза линиите на „Градски транспорт". Законът казва - областният управител може сам да реши или да предостави тези правомощия на кмета на града, за да вземе решения. Тук кметът отново е орязан като правомощие. Областният управител може да вземе решение, но кметът няма право, това е по закон. Не ми се мисли за такава ситуация. - И все пак има ли изход от ситуацията? - Според мен има резерви ние да излезем от кризата, предвиждам едно горещо заседание на Надзорния съвет още в понеделник. Нямам право да свиквам този съвет, той си има председател - Дани Каназирева, тя има право да го свика, но според мен в понеделник ще има съвещание. В Надзорния съвет членовете са седем - Дани Каназирева, Наталия Делчева, Слави Георгиев, Иванка Кисьова, Зорница Нейкова, Владимир Кисьов, Николай Караиванов. Внасяйки казуса за решение в Общински съвет, надзорниците ще избегнат обвиненията, че са политически орган на дадена партия. Източник: агенция "Фокус" |
Още по темата: | общо новини по темата: 160 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/27 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg