Читател на Plovdiv24.bg се свърза с редакцията ни, за да подаде сигнал относно бездействие на служителите на ОП "Паркиране и репатриране“. Става въпрос за проблем, за който сме писали многократно, но явно няма резултат от страна на общината - масовото паркиране в "синя зона" на автомобили с инвалидни стикери, които обаче не се санкционират, въпреки че брутално нарушават наредбите.
Нашият читател ни изпрати и видео, което показва как на улица в самия център на града (до сградата на община "Родопи") от 10 паркирали коли, 7 са с инвалиден стикер и стоят така през целия ден, а максималният престой по закон е до 3 часа.
Освен това човекът е подавал сигнал с оплакване до Община Пловдив (в края на януари), но до този момент няма никаква официална реакция и затова е решил да информира обществеността чрез нашата медия.
Даваме му думата сега:
"Здравейте, Уважаема редакция.
Отново да дойде времето чрез Вас да направим опит да въздействаме на пловдивската администрация, за да я принудим най-накрая да си свърши работата за хората и да спазва приетите от нея закони.
С интерес наблюдавахме пресконференцията на подалия оставка директор на ОП "Паркиране и репатриране" Иван Ганчев. С учудване узнахме, че видиш ли имало натиск срещу него, защото много съвестно си вършил работата и работел за да има повече места за паркиране, отнел много талони на паркиращи живущи в "синя зона" и много стриктно затегнал режима за паркиране.
Горните изказвания намирам за цинични, предвид видеоматериала, който изпращам към настоящия сигнал. Единствената причина за липсата на места за паркиране в "синя зона" от 2020 година досега си остава една и съща. В доказателство на това прилагам 4 статии от Ваша страна по проблема и резултатът е, че няма никаква реакция от тогава до сега, а именно:
Проблемът с места в "синя зона" е само и единствено липсата на какъвто и да е контрол и санкции срещу спиращите с инвалиден стикер извън обозначените за това места. Според действащата наредба, такива коли следва да заплащат такса за престой и ако не е заплатена, следва да бъдат заскобвани.
За времето през, което подалият оставка изпълняваше тази длъжност няма нито една санкционирана кола. Клипът е направен на улицата пред община "Родопи". Само в рамките на 40-50 метра има паркирали 7 броя автомобили с такива стикери. В карето ежедневно са над 30-40.
Идентично е положението както в цялата "синя", така и в "зелена зона" и ежедневно колите, които спират безплатно по този начин, са стотици. Заради липсата на всякакъв контрол зоните се превърнаха в безплатен паркинг.
С тези действия освен липсата на места, се нанасят огромни щети на бюджета и най-вече целодневно се окупират обозначените инвалидни места и по този начин правоимащите хора с увреждания не могат да ги ползват.
Едно такова място може да се ползва минимум от трима различни инвалиди, понеже времето за престой е максимум 3 часа, а 10% от местата в зоните са обозначени за инвалиди. Лесно може да се направи сметка колко много хора могат да ги ползват в случай, че се ползват по предназначение.
Въпреки подадения официален сигнал 25 СГ-23/20.01.25 г., до община Пловдив и до кметството на район "Централен", нямаше никакви предприети действия.
Е как да има места. Натовареността от живущи в "синя зона" се вижда най-добре рано сутрин. Зоната е празна.
Вместо да си свърши работата директорът (както и предшествениците му) предложи едни скандални изменения в наредбата, които са качени за обществено обсъждане, които доведоха до безпрецедентно напрежение на живущите в зоните. За хората се въвежда брутална административна тежест, като се изискват безброй ненужни за целите на ОП документи и за голяма част от тях се отнема правото да се сдобият с пропуск за зоната, въпреки, че имат постоянен адрес в нея.
Предвид сигнала с приложеното видео, моля да изпратите официално запитване до кмета на община Пловдив, със следните въпроси:
Ще разпореди ли проверка на изнесените факти и ще изиска ли от новият директор на ОП да предприеме незабавни действия срещу нарушителите.
Ще направи ли проверка какви действия са предприети след входирания сигнал 25 СГ-23/20.01.25 г. и колко на брой такива автомобили са санкционирани за 6 месеца назад.
Ще оттегли ли скандалните предложения за изменение на наредбата.