Шефът на общинския "Екобус" скочи срещу линиите на градския транспорт в Пловдив

Автор: Диана Бикова
Коментари (0)
17:35 / 05.03.2023
9701
Организацията на масовия градски транспорт в Пловдив е странна. Някои маршрути остават само в северната или само в южната част, като разделителна линия е река Марица. Има такива които пресичат жп линията, други не я пресичат, а трети я пресичат по два пъти.

"Не знам кой гениален специалист е направил тези разчупени линии на градския транспорт" - каза управителят на общинското дружество "Екобус" Илко Търпов по време на обсъждането с експерти, предшестващо разработването на План за устойчива градска мобилност - Пловдив, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Девет от градските автобусни линии нямат спирка и не минават близо до жп или автогара. Търпов няма представа какви нужди удовлетворяват тези линии, но смята, че би било хубаво да има такава връзка. Припомни, че в Пловдив има две гари и две жп спирки, както и три автогари, две от които са на много близко разстояние една от друга. 

"Въпросът опира до интермодалността. Съществуващата мрежа удовлетворява единствено живеещите в града и обслужва централната градска част. През 2012 г. беше демонтирана пасарелката на централна гара, до ден днешен няма решение на проблема на хората от цял квартал, който беше лишен от достъп до градски транспорт" - обясни експертът.

Според последното преброяване населението на Пловдив е малко над 360 000 души и основният проблем за трафика в града е завишеният брой превозни средства. 

"Ако успеем да намалим с 30% автомобилите, които влизат/излизат от града, ще облекчим трафика. Защо хората идват в града с автомобили? Защото нямат удобен транспорт" - аргументира се той.

Хубавото е, че има фирмени автобуси до заводите, което облекчава малко трафика, но би било още по-хубаво, ако в Плана за устойчива градска мобилност се обхванат населените места до 60 км около града. 

В Пловдив не може да се пуснат в експлоатация 18-метрови автобуси "Икарус" за обслужване на ученици сутрин и следобед. Причината е, че са много дълги и няма къде да завъртят наобратно. Няма изградени крайни спирки, т. нар. обръщала. Дори по-късите 12-метрови автобуси трудно може да обърнат на двулентов път.


Виж коментарите (0)

Още по темата (97):
27.03.2025 Ще получи ли Пловдив европейски пари за нови електрически автобуси?
27.03.2025 "Екобус Пловдив" ще обслужва линии 103 и 104 в следващите 10 години
10.03.2025 Наливат още пари в пловдивско общинско дружество без дейност
24.02.2025 Водач на тротинетка е с опасност за живота след инцидент в Пловдив
13.02.2025 Избраха нов шеф на "Екобус Пловдив"
10.02.2025 Бивш шеф на ДАИ Пазарджик оглавява "Екобус Пловдив"
Още новини от Новини от Пловдив:
Скъп джип нагло гази закона в Пловдив на 1 метър от патрулка
Дупка до дупка на много натоварен булевард в Пловдив
Последният светофар при един от изходите на Пловдив вещае големи ...
Пловдивчанин от морето: Стоят като малки черни медузки и като пол...
Филип Гунев: Внушителният арест на шефа на Пловдивската митница е...
Пловдивските таланти на "Арт Войс Център" покориха Националния ко...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).