Разнобой в ОбС! Появи се проблем, свързан с пробива под Гарата!

Автор: Диана Бикова
Коментари (1)
14:39 / 21.12.2020
6706
"В отношенията с НКЖИ сме от страната на булката" - така коментира независимият общински съветник Слави Георгиев ситуацията с пробива под Централна гара, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Опозицията поиска държавната компания "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД безвъзмездно да дари два свои имота на бул. "Васил Априлов" и на "Акад Петър Динеков" за реализацията на проекта, а не община Пловдив да ги откупува.

Ето част от изказванията по темата:

Николай Радев: "Не е правилно между община и държава да има възмездни отношения. Как дарихме имотите покрай "Прослав" преди няколко месеца? Значи общината може, а държавата чрез нейната фирма не може? Взима се решение от борда на директорите и става. Ще гласуваме против. Тази нужда е на първо място на държавата да направи този обект. Става въпрос за 250 000 лева. Ще питам /б.е. - зам.-кмета Величко Родопски/ след един месец, когато поискам 200 000 лева за гимназията. 

Слави Георгиев: "Нарушаваме интересите на община Пловдив, защитаваме интересите на НКЖИ. Трябва да работим по начин, по който защитаваме интересите на Пловдив. Чисто символично, тези точки няма да ги подкрепя, защото Пловдив е тотално ощетен".

Костадин Гаров: "Общината входирала ли е предложение до НКЖИ да ни дарят тези терени? Не е ли по-правилно да отложим точката, да входираме запитване до НКЖИ и да приемем дарение?"

Арх. Невена Балчева, зам.-кмет: "НКЖИ не е собственик на терена, а "БДЖ Пътнически превози" ЕООД, които са част от холдинга. Държавата финансира с 40 млн. подлеза под Централна гара. Този подлез е предвиден от 1968 г., потвърден в последващите ОУП на Пловдив. Сега държавата решава да се реши този въпрос. Пробивът е част от западната тангента. ОУП дава възможност за превръщането на Пловдив в транспортен център.

Ако ми позволите една шега, да цитирам Тодор Колев: "Варна е пристанището на Шумен", сега има възможност Бургас да стане пристанище на Пловдив. Провели сме среща с "БДЖ Пътнически превози" и категорично беше отказано.

ПУП за транспортно-комуникационния пробив е от 2018 г., но се даде възможност да се работи по него в началото на 2020г. От август 2020 г. ОбС взе решение за уличната регулация. От 2018 г. е поет ангажимент общината да осигури терените".

Слави Георгиев:  "В случая сме от страната на булката в отношенията с НКЖИ. Вероятно е било добра идея през 1965-1968 г., но сега не е така, тъй като жп транспортът традиционно намалява включително в световен мащаб. НКЖИ вместо да изведе жп транспорта в северната част на града и тук да остане само връзката за Асеновград, избра по-лесния вариант. След 30 г. това ще бъде идеалният център на Пловдив. Интермодалните терминали не са бъдещето".

Веселина Александрова: "Ще гласуваме против. Вместо да отчуждим тези имоти, ние ги придобиваме на по-висока цена, с около 100 000 повече, срещу това, че ще спестим около 2 месеца време. Подкрепяме предложението на Николай Радев БДЖ да дарят.".

Димчо Петров: "До момента община Пловдив е единствено в ущърб за всичко, което се случва с пробива под Централна гара".

При поименното гласуване групата на ГЕРБ гласува монолитно "за", но гласовете не бяха достатъчни, за да се приеме предложението. Резултатът е 19 "за", 11 "против" и 13 "въздържал се", което означава, че засега Пловдив не дава тези пари на БДЖ.

Другите две точки, касаещи откупуване на частни имоти заради пробива под централна гара, бяха подкрепени с 32 гласа "за", въпреки че опозицията гласува с "въздържал се". Кратки коментари направиха представители на БСП, ВМРО и "Демократична България".

Николай Радев: "Проектът ще се случи. Трябва да защитаваме максимално правата на пловдивчани и да ограничим вредите за гражданите. Искаме да го видим този проект. Ще се въздържим, защото не знаем защо ги придобиваме".

Димчо Петров: "Ще подкрепим точката, защото община Пловдив си е свалила гащите и този проект ще се случи. Ние сме подписали споразумение, че ще отчуждим тези имоти".

Веселина Александрова: "За 100 кв.м оценени на 31 800 лв., вместо да ги отчуждим на тази цена, ще платим 44 000 лв. Обръщам ви внимание само".

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (1)

Още по темата (260):
16.04.2024 Труд кипи по новите коловози на Централна гара Пловдив
15.04.2024 Районът около гарата абсолютно неузнаваем заради пробива
15.04.2024 Първо в Plovdiv24.bg: До края на април издават строителното разрешение за демонтажа на Бетонния мост
15.04.2024 Ексклузивно: Кметът на Пловдив подписа споразумението за имотите на НКЖИ и
БДЖ
09.04.2024 Доц. д-р Костадин Кисьов: Няма основание да се смята, че около гарата в Пловдив има археология
09.04.2024 Депутат заговори за археология под Централна гара в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Локомотив блъсна камион на малко познат прелез в Пловдив
Три автомобила са замесени в опасната каскада в Кючука
Кола се обърна в Кючука, пожарникари вадят жена и дете
Пловдивчанка напъха 20 000 лева в найлонова торба и ги пусна през...
Патрулка не спря на "Стоп", пострадаха полицайка и шофьорка
Отбелязаха 50 години от създаването на отделението по диализно ле...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).