ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Подготвя се инвестиционен план за реализиране на туристическата стратегия
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:53 / 16.04.2007Коментари (0)1277
Към края на 2013 г. Пловдив да стане един от туристическите центрове на Балканите чрез превръщането му в основна дестинация на културния и историческия туризъм; европейски център на бизнес туризма; генератор на туристически коридори и на инициативи за развитие на туризма в целия Южен централен район, е визията, заложена в Общинската стратегия за развитие на туризма в периода 2007 - 2013 г. Това е първият град в страната, който подготви дългосрочен планов документ за приоритетизиране на този важен за националната ни икономика сектор и по-бързото ни интегриране в европейския пазар. „Целта ни е чрез обединяване на всички потенциални ресурси на града и инициативи на бизнеса и общината да постигнем съвременно и успешно вписване на Пловдив в новата карта на туризма на страната, Балканите, Европа и света", заяви пред „Строителство Градът" кметът д-р Иван Чомаков. В разработката на стратегическата рамка, която стартира през лятото на 2006 г., взеха участие общински специалисти и външни експерти от различни области на туристическата индустрия. Документът се базира на Закона за туризма, Стратегията за развитие на туризма в България в периода 2006 - 2009 г., Общинския план за развитие на Пловдив до 2013 г., както и на годишните общински програми за развитие на туризма. В ход е подготовката на план за развитие на туризма на Пловдив в следващите 7 години. В него ще бъдат набелязани конкретни инвестиционни проекти и публично-частни инициативи за постигане на набелязаните в стратегията конкретни цели, подчерта пловдивският кмет. В плана, който се очаква да бъде готов до края на юли, ще бъдат посочени необходимите инвестиции и възможните финансови източници - банкови заеми и средства по линия на европейските фондове, уточни д-р Чомаков. Според експертите основна слабост на нашата туристическа индустрия е неразвитата транспортна и инженерна инфраструктура, както и липсата на добре подготвени кадри.

На базата на направения задълбочен комплексен анализ (SWOT матрица на силните и слабите страни) на туристическите ресурси (природни, културно-исторически, религиозни) и туристическата суперструктура (хотели, заведения за хранене и развлечение, съоръжения за спорт и възстановяване, магазинна мрежа), характеристика на туристическия поток е изведена и основната мисия на стратегията: чрез развитие на туризма да се подпомогне един устойчив стопански растеж, разкриване на нови работни места и опознаване на културно-историческото наследство на Пловдив и околните селища. В стратегическата рамка са набелязани основните продуктови, дистрибуционни и комуникационни цели, както и приоритетните сектори на туризма в града, който е известен с голямата концентрация на исторически дадености от различни епохи, религии и култури.

Въз основа на направения анализ и откроените силни и слаби страни, както и на световните тенденции Пловдив може да стане перспективна туристическа дестинация чрез развитие на: културен туризъм; бизнес туризъм; спортен туризъм; исторически туризъм; винен туризъм и фестивален туризъм.


Най-разработен към настоящия момент е бизнес туристическият продукткойто е свързан най-вече с пролетните и есенните изложения на международния панаир. Една от насоките за неговото допълване и доразвитие е по линия на конгресния туризъм с целогодишно организиране и провеждане на национални и международни форуми, конференции и делови срещи. За целта е необходимо да се предприемат сериозни мерки за осигуряване на модерни конгресни зали и адекватна реклама за възможностите на града. Към бизнес туризма е задължително прибавянето на опции за културен туризъм, винен туризъм и религиозен туризъм, се посочва в анализната част на стратегията.

По отношение на историческия туризъм Пловдив и регионът разполагат със значителен потенциал. Емблематични за Пловдив са Античният театър, Римският стадион, Форумът на Филипопол, античната крепостна стена на Небет тепе, възрожденските къщи в Стария град и много други. В региона това са Асеновата крепост, тракийската крепост Щус (с. Ситово), възрожденските селища и обекти от Априлското въстание (Батак, Пещера, Брацигово и Перущица), крепостта Цепина край с. Дорково и др. Основен проблем, свързан с предлагане на историческия туризъм, е лошото състояние и поддръжка на културно-историческите и археологическите забележителности и музеите. Сериозна пречка е и липсата на разбиране за града като отправен център (хъб) на историческия туризъм в целия регион - Старосел, Долината на тракийските царе, Перперикон и др. Пловдив освен с богатото си архитектурно-историческо наследство има много силен културен календар - театрални, фолклорни, музикални и др. прояви, които са добра основа за развитие на културния фестивален туризъм.

Особено големи перспективи се залагат на развитието на винения туризъм Има предприети и реални стъпки - в края на 2006 г. по инициатива на Лозаро-винарската камара бяха създадени три клъстъра - „Античният път на виното", „Пътят на Дионисий" и „Пътят на Орфей". Пилотният проект цели да съвмести и постави на бизнес основи изключителното културно-историческо и природно богатство на общините в Южен централен район с развитието на енергийно земеделие, хотелиерство и алтернативен туризъм.

Клъстър „Пътят на Орфей" обединява природните и културно-исторически дадености на Пловдив и на родопските общини Куклен, Асеновград, Лъки, Чепеларе, Смолян, Рудозем с тези на пограничните и беломорски гръцки общини за създаване на общ туристически продукт. Маршрутът започва от Пловдив по направлението Асеновград - Бачково - разклона за с. Югово, където се разделя на три клона: т.нар. зимен през Наречен, Чепеларе, Пампорово, Смолян, Рудозем и продължението в Гърция до Беломорието; и два летни - единият е през Лъки, с. Манастир, с. Давидково, с. Баните към Смолян, а другият - с. Белица (с възможност за посещение на Кръстова гора), с. Загражден, с. Давидково, с. Баните, Смолян, Рудозем, с. Чепинци до Кавала (респ. Солун) в Гърция.

Стратегията за развитие на Пловдив е една добра основа за разработване на координирани проекти с участието на съседни области и общини за развитие на други видове алтернативен туризъм - ловен, балнеоложки, както и разгръщане на потенциала на река Марица като място за екотуризъм и отдих. Информацията е на вестник "Строителство градът".








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Великден 2024 г.
Бум на коклюш в България
Лято 2024
Поскъпване на хранителните продукти
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: