Офанзива за пробива под Централна гара

Автор: Диана Бикова
Коментари (1)
14:24 / 12.12.2022
8715
Здрава офанзива кипи на строителната площадка за пробива под централна жп гара, видя репортер на Plovdiv24.bg. Няма събота, няма неделя - на обекта се работи с пълна пара, за да се навакса загубеното време покрай съдебното дело, заведено от бившия концесионер на гарата Миролюб Столарски.

Строителите от "Трейс груп холд" са се концентрирали от южната страна на гарата и вече са стигнали до бившите хали в "Кючук Париж". Тунелът минава между автогара "Родопи" и магазин "Билла" без да засяга терена на стадион "Тодор Диев". Движението в началото на "Димитър Талев" след кръстовището с "Кукуш" е спряно и улицата е затворена. За гражданите, които пътуват с автобуси от автогара "Родопи" е направен безопасен пешеходен проход покрай изкопа. Дейностите тук се очаква да приключат през април догодина.

Едновременно с изграждането на автомобилното трасе се работи и по самата гара. Подменят се релсите и се обновяват пероните. 

Пробивът под централна гара се прави по проект на НКЖИ за модернизация на жп възел Пловдив. В началото на 2023 г. трябва да започнат същинските строителни дейности от северната страна на централна гара. Реализацията тук ще е доста  сложна, защото, освен тунела, ще трябва се измести главния канализационен колектор на булевард "Христо Ботев" и да се направи реконструкция на газопровода и топлопровода в района. 

Самият тунел под гарата е с дължина около 700 метра. Единият вход/изход е на юг, на ул. "Македония" и в тази посока се работи от миналия ноември. Другият вход/изход е до бившето кино "Гео Милев" на бул. "Васил Априлов". Подземното трасе ще има две платна с габарит по 13.5 метра. Предвидени са две спирки на градския транспорт.

Изграждането на транспортно-комуникационното съоръжение под централната жп гара на Пловдив е на стойност 90 милиона лева, осигурени по механизма "Свързана Европа". Изпълнител на обекта е "Трейс груп холд", който трябва да го  завърши до края на 2023 г. Пробивът е част от мащабния проект "Развитие на железопътен възел Пловдив", с обща стойност 103 477 234 евро. По-голяма част от сумата 87 955 649 евро е от МСЕ, а националното съфинансиране е в размер на 15 521 585 евро.

Този браузър не поддържа видео елемента.


Виж коментарите (1)

Още по темата (260):
16.04.2024 Труд кипи по новите коловози на Централна гара Пловдив
15.04.2024 Районът около гарата абсолютно неузнаваем заради пробива
15.04.2024 Първо в Plovdiv24.bg: До края на април издават строителното разрешение за демонтажа на Бетонния мост
15.04.2024 Ексклузивно: Кметът на Пловдив подписа споразумението за имотите на НКЖИ и
БДЖ
09.04.2024 Доц. д-р Костадин Кисьов: Няма основание да се смята, че около гарата в Пловдив има археология
09.04.2024 Депутат заговори за археология под Централна гара в Пловдив
Още новини от Новини от Пловдив:
Сигнал: Това истина ли е?
Скандалът в БСП Пловдив-област се разраства, намекнаха за еднолич...
Румънци продадоха на двойка от Пловдив този пръстен! В заложна къ...
Спомени от чернобилския дъжд в Пловдив: Двама приятели починаха, ...
Абитуриенти от Пловдив "подариха" рози на покойната си любима учи...
За първи път в Източна Европа и на кирилица: Когато в Пловдив зап...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).