ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Новият мол Plovdiv Plaza отваря през 2018, вижте какви чудеса обещават!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 19:06 / 29.11.2017Коментари (57)206704
Mall Plovdiv Plaza
ул. "Проф. д-р Иван Странски" N5

10 коментара за Mall Plovdiv Plaza
Тук има:
"Пловдив Плаза" се намира на ул. "Георги Странски", заключен между три главни за града булеварда: бул. "Княгиня Мария Луиза"; бул. "Освобождение"; бул. "Санкт Петербург"
Инвеститор: Arceland
Проект: Stephen George International
Изпълнител: "Сиенит холдинг", "Атаро клима"
Площ на имота: 31 499 кв.м
РЗП: 127 000 кв.м
Отдаваема площ: 45 000 кв.м
Търговска площ: 35 000 кв.м на 3 търговски етажа
Офисна площ: 10 000 кв.м
Паркоместа: 1200 покрити разположени на 3 паркоетажа, 50 външни, 50 в подземен паркинг

Реновираният търговски комплекс Plovdiv Plaza ще отвори врати през 2018 г. Проектът представлява реконструкция и реновация на съществуващ многофункционален комплекс с търговска и офис функция, състоящ се от две тела с различни етажни височини. 

Първата фаза от обновяването включва западната част на обекта - нисък обем с ортогонална форма и централно атриумно пространство с коридори и отдаваеми части около него. Проектът предвижда сградата да се превърне в офис център с 12 000 кв.м разгъната застроена площ, отделен вход с лоби и връзка с търговския център. Офисите ще бъдат от тип "отворено пространство", всеки етаж ще разполага с 3 сървърни помещения и 3 самостоятелни санитарни възела, което ще позволява вариативно функционално разпределение.

В атриумното пространство има вътрешното стълбище, което се премахва и се заменя с 3 асансьора, свързващи всички нива. С това се допуска повече светлина в сградата и офисите, а усещането се подчертава и от изчистения и светъл интериорен дизайн.

Втората фаза на проекта включва реновирането на търговския център - високият обем. Сградата ще предлага 3 търговски нива с площ 35 000 кв.м и 3 надземни паркоетажа с 1200 места. Във фазата на идейния проект като проектанти бяхме изправени пред редица предизвикателства, а работата ни трябваше да реши множество проблеми, коментират архитектите от Stephen George International.

Основната концепция, дефинирана от заданието, е запазване на простите и изчистени форми и придаването на модерна и подходяща за търговски център визия, пише "Градът". Основният принцип е т. нар. box in a box. Придържайки се към него, всички декоративни и излишни елементи по външната обвивка на сградата бяха премахнати. Освен че трябваше да е естетически издържано, изпълнението на фасадата следваше и да удовлетворява пожарните изисквания за 50% отваряемост при паркинг нивата. 

След множество варианти се спряхме на изпълнение от лазерно изрязани алуминиеви панели с нестандартна перфорация, която се възприема различно в зависимост от гледната точка и мащаба. Обликът на мола ще бъде допълнително подсилен и доизграден в късните часове на деня, в които той засияе с ефектно фасадно осветление от най-ново поколение.

Самото стъпване на обемите е от основно значение за възприемането им като композиция. Базата на сградата е решена с фиброциментови панели, контрастирайки с алуминиевата фасада. Цветната палитра от логото на Plovdiv Plaza е имплементирана в основата на сградата под формата на цветни прорези, които придават колорит на изчистените форми.

Избрани са тъмносиви панели от фиброцимент и за изпълнението на фасадата на офис сградата с цел да бъдат сепарирани двата функционални обема - мол и офис сграда.

По отношение на интериора трябва да бъдат решени няколко проблемни зони: 

- Главният вход бе тесен и неприветлив, пораждайки некомфортно чувство за слизане под земята. Проектното решение предвижда разширяването му с по една ос от двете страни и създаване на визуална връзка с второто търговско ниво.

- Коридорите първоначално са тъмни, ниски и монотонни. Светлата височина е повишена с повдигане на окачения таван, който ще бъде с нов дизайн. Броят на осветителните тела е удвоен и се допълва от декоративни лампи, които да играят ролята на акцент, като дизайнът им кореспондира с този на мебелите. Те са неравномерно разпределени в пространството, като се сгъстяват над зоните за сядане и ги подчертават, като дефинират различните участъци на коридора.

Всички мебели от обзавеждането на общите части са съобразени с последните нужди на ежедневието. Проектирани са така, че да бъдат снабдени с USB изводи за зареждане и връзка с интерактивната система на мола, в която ще се поддържа актуална информация за наемателите, текущите събития и промоции и др.

Използвани са светли и рефлективни материали за постигане на един модерен, изчистен и светъл вид на общите части. Тази логика е продължена и в дизайна на атриумите, зоната за хранене и офисните пространства.

Премахнати са големите и тромави травелатори и са заменени с ескалатори, което отваря още свободни пространства и позволява влизането на повече светлина в атриумите. Функционалното зониране и вътрешната циркулация на двете сгради не се променят значително. Запазва се вътрешната комуникация между двете сгради, като в същото време се осигурява самостоятелното им функциониране.

Предвижда се офис сградата да функционира денонощно, като в часовете извън работното време на мола ще има връзка единствено с парконивата на последните три нива.

Търговската стратегия е от основно значение за правилното функциониране на един мол.Plovdiv Plaza е място, където посетителите ще могат да намерят не само стоки и услуги, но и да прекарат свободното си време. Търговският център ще предлага голямо разнообразие от национални и международни модни марки, зони за забавление и различни опции за хранене, подходящи за всеки вкус. Тенденциите в сектора са към наемане на по-големи търговски площи от наемателите. Като най-големия търговски център в града Plovdiv Plaza ще може да предложи именно това. Основните брандове могат да разположат магазините си на площи от 500 до над 2500 кв.м. 

Разпределението на търговските площи е преорганизирано, така че всички ключови наематели са разположени на стратегически места, с което се цели плавната циркулация на посетителите във всички зони на търговските алеи и атриумите. Оптимизират се общите части с отдаването на павилионни единици в свободните пространства. Вертикалната комуникация е преправена, така че да няма мъртви зони.

Зоната за хранене е преместена на по-удачно място, към нея е добавена нова голяма тераса от източната страна на сградата. Старата зона за хранене ще бъде заета от висок клас ресторанти и биопазар.

Всеки нов търговски център трябва да бъде проектиран спрямо тенденциите на живот и развитието на високите технологии. В проекта е заложено поставянето на множество LED екрани, на които да могат да бъдат гледани рекламни и тематични продукции. Цялата асансьорна шахта в източния атриум се трансформира в дигитална 3D колона и се превръща в основна атракция за всички посетители на мола.

Външните пространства ще бъдат облагородени с нова настилка, ново озеленяване и замяна на осветителните тела. Така новият търговски център ще бъде обвързан със съществуващата градска среда и ще предоставя цялостно чувство на комфорт за посетителите си.



Още по темата: общо новини по темата: 46
05.11.2019 »
03.09.2019 »
01.08.2019 »
05.07.2019 »
13.06.2019 »
10.05.2019 »
предишна страница [ 1/8 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Три мола са напълно достатъчни, и на мен ми беше криво да гледам Галерията неработеща.. дано случи на собственици и да докарат свестни марки вече, че на мен ми омръзна от Тера..ва, Уайк..кита и т.н. А иначе това е единственият МОЛ на мястото си, единият около празниците паркираш на 200-300 метра от него защото няма места, другият има огромен паркинг но контингента стичащ се от централна гара трепе всичко...Успех и дано този път го бъде
-3
 
 
Четвърти МОЛ?! Ами да са живи и здрави, пък ако са на загуба, да не се оплакват.
+1
 
 
Ще го напълнят, като направят нормални цените на наемите. Иначе точно това място е за предпочитане пред МОЛ Пловдив, например! Много повече място за спиране има. И повече въздух. Просто нямаше късмета да има добър мениджмънт.
+1
 
 
По-скоро Мол Пловдив Мангал Плаза. Столипиново е на има няма 500 метра. Контингента в мола ще кафевее и намирисва бая....
-1
 
 
Много интересно последно когато бях там един от моловете беше празен без магазини на последния етаж та въпросът е как ще го напълнят тоя мол с магазини... и българите трябва да спрат да мънкат че няма пари . Както каза някой по нагоре скъпи телефони, лъскави парцалки, кафенетата пълни, скъпи коли, е как да го разбирам това
+3
 
 
Тази сграда беше идеална за НАП,Данъчна служба,НОИ,НЗОК и пр. Удобна, голяма, всичко на едно место, като тръгнеш по "службите". С паркоместа за служители и клиенти. Сега всички тези агенции и служби са по центъра - увеличават трафика и няма къде да се спре.
+5
 
 
Коментарът ми няма пряка връзка с темата: Моловете пълни, улиците задръстени от коли, кафетата/ресторантите пълни (и то в работно време в делничен ден), огромно количество автокъщи (т.е. явно имат клиенти), вечерните заведения/дискотеки пълни. Супермаркети също се пръкват един след друг, ама айде да кажем, че това са стоки от първа необходимост, та е нормално. Строят се жилищни сгради и голяма част от тях се купуват и обитават. Изводът ми от последните 1-2 години е, че българите имат пари. Точка. Откъде ги имат, като все заплатите били ниски, нямало работа и работодателите били боклуци... не знам.
0
 
 
Стига с тия МОЛ-ове бе хора, постройте поне едно НОВО УЧИЛИЩЕ!!!
+8
 
 
Преди още някой разбирач да е написал поредната глупост, искам да кажа само едно - НЯМА да правят нов МОЛ това е Галерията само че със сменено име и обновена визия! Преди да пишете глупости четете малко!!!!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Кауза Колежа
ВК Марица, сезон 2019/2020
Интегриран воден проект на Пловдив
ТВ и шоу сезон 2019/2020 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кои трябва да са приоритети на новия кмет Здравко Димитров?
Борбата с трафика и задръстванията
Борбата с презастрояването
Подобряване на услигите на Градски транспорт
Борбата с мръсния въздух в Пловдив
Реализиране на обществените приемни
Реализиране на идеята за градски референдуми
Нови детски градини
Други
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: