Два сигнала за неправомерно запазване на паркомясто се получиха в редакцията на Plovdiv24.bg на улица "Константин Величков" около Рилон центъра. Ето какво споделят наши читатели:
Здравейте, докога ще си пазим мястото на улицата с туби, тухли и т.н?! Докога собствениците на имоти ще претендират, че паркоместата пред къщите им са техни? И докога ще заплашват с рязане на гуми, драскане на колата и т.н?! Докога!?
Здравейте, искам да сигнализирам за много нахален жител на ул. "Константин Величков", който най-редовно си слага тухли на пътя пред къщата, за да не паркира никой там (или си пази паркомясто).
Първо започна с бутилки с вода, след като видя, че хората си ги бутат и паркират, започна да слага тухли. Не е проблем да махна тухлата и да паркирам, но първо, ако иска да си запази мястото, да си плати, второ - няма право да си запазва място с тухли! И трето, аз ако преместя тухлите, както съм направила днес - той може да реши да отмъщава и да си изкара яда върху колата ми. Тогава аз какво правя? Трябва да си плащам ремонт на колата, защото някой е решил, че пътят пред къщата му е негов? Изпращам ви и снимка и ще съм много благодарна, ако отразите този немалък на пръв поглед проблем. Благодаря Ви!
Читателка пита: Докога ще си пазим места за паркиране с туби и тухли?
© Plovdiv24.bg








Gogo Penchev
на 28.11.2013 г.
има си закон който трябва да се спазва, що някой се мъчи да упорства при положение че си има правила. Някои хора като са си купили книжките си мислят ,че са шофьори ,явно не знаят правилника за движение, спиране и паркиране на мпс-то. На мен също ми е омръзнало да се разправям с неуки хора. Като искаш да си паркираш където си искаш като комбайнер, отивай на село там място има за паркиране колко щеш, дори може да се експериментира на капак по таван, кой как му е удобно. Спайзвайте закона и няма да имаме разправии.
Милен Николов
на 27.11.2013 г.
Много ще ми е чудно дали на жената подала сигнала ще й е хубаво ако пред къщата й спират постоянно автомобили и тя да си обикаля като в непознат град и да закара колата на майната си защото някой решил че колата му трябва да си стои там?
Margarita Spasova
на 27.11.2013 г.
Zlatareff Hristo :Всеки може да си плати за место за паркиране при следните услловия за Пловдив 1. Вземате си отпус за да плачете :) Шегите до тук ! 1. АРХИТЕКТ ви изготвя кадастрална схема / парички според това колко ви е близък :)/2. Молба със схемата в Паркинги и гаражи на Заимов :) 3. 45 лева за разрешително с холограма. 4.Сами си поръчате и плащате знаци в единствената фирма :) , сами си слагате кол за закачването им, сами си ги закачате, а могат и да ви глобят за своеволно закачане на знаци на общински терен :) струва около120 лева/ЗНАЦИТЕ/.В противен случай НЕ депортират паркирака на местото ви кола, ако някой е паркирал.Хоризонтална маркировка НЕ се зачита :) Таксите за месец ца според района, в който живеете:) Започвате да плащате ОТ МОМЕНТА НА ПОДАВАНЕ НА МОЛБАТА :) А тези, които НЕ си правят труда да си паркират в дворовете или са си направили гаражите на магазин -ВИ РЕЖАТ ГУМИ И ВИ СЛАГАТ ТУХЛИ ................БЕЗНАКАЗАНО :)
Djounsa
на 27.11.2013 г.
то само тука ли е ?! ами като отидем на море ?!
Boyan Boyanov 1
на 27.11.2013 г.
Много разгорещена дискусия се разрази по повод тази снимка. Изводът е, че в Пловдив има сериозен проблем с паркирането - факт. По конкретния случай има две страни. Едната е на тези, които искат да паркират и другата - на тези, които не искат да им се паркира. И двете страни имат право, ако са в съответствие с ЗДП и ППЗДП. Независимо селянин или гражданин е водачът, който паркира - то той НЯМА право да затваря изходи на гаражи (за един или повече автомобили), както и на други, описани в правилника места. Независимо селянин или гражданин е никой няма право да загражда паркоместа по неустановен от закона начин. Това е същността на въпроса, който коментираме. А, той опира до манталитета на българския тарикат, че ВИНАГИ стои над правилата, законите (ако щете и доброто възпитание). Ние винаги търсим своите права, но рядко се сещаме за правата на другите. Става дума и за тези, които си паркират както и където им скимне, така и за онези, които си ограждат "своите територии". Не съм никак убеден, че това има нещо общо с родното място.
Grozy Ivanov
на 27.11.2013 г.
До Атанасов....улицата не ти е бащиния...и ако не си си платил паркомясто...няма начин да си препикаваш такова с препятствия...
dany_ggz
на 27.11.2013 г.
Ако отместите тубите/тухлите/възможни невъзможни табели за "забрана" на достъпа до съответното място подлежите на санкция по член 98 от Закон за Движението по Пътищата (фиш за неправилно паркиране, постаен от ОП "Паркиране и репатриране"). Живея в квартала и редовно "притеснявам" паяка, защото вечно имам някой пред входната врата, въпреки допълнително сложените от мен знаци за входа за гаража (както се изисква от мен). В този случай ми се сърдят заради фиша и ме ругаят, че са за малко и нямало къде да паркират - е пред Рилон център има платен паркинг (има подземни паркоместа има и над земята). На Сточна Гара пред ДАИ също има платен паркинг. Нямам туби с вода или бордюри или тухли пред входа, но редовно не мога да си ползвам гаража. Цитирах по-долу член 98 от Закон за Движението по Пътищата и сами можете да решите сте или не сте в нарушение. Искам да се обърна и към читателката, публикувала този проблем: Уважаема Госпожо, в този дом живее господин с 2 инсулта. Каква е гаранция, че няма да получи и 3-ти? В подобен случай линейката няма достъп до входа на жилището. Интересно ми е като паркирате пред входната врата на човека, къде ще спре линейката при нужда? И следващия ми въпрос в този конкретен случай е: При наличието на паркинги, защо спирате по малките улички? ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА Чл. 98. (1) Престоят и паркирането са забранени: 1. на място, където превозното средство създава опасност или е пречка за движението или закрива от другите участници в движението пътен знак или сигнал; 2. до престояващо или паркирано пътно превозно средство от страната на движението; 3. в тунели и подлези, на мостове, надлези, стеснени участъци от пътя и в участъци с ограничена видимост; 4. върху трамвайни и железопътни линии или в такава близост до тях, която може да затрудни движението на релсовите превозни средства; 5. на пешеходни или велосипедни пътеки и на разстояние, по-малко от 5 метра преди тях; 6. на кръстовище и на по-малко от 5 метра от тях; 7. на платното за движение, където разстоянието между пътното превозно средство и пътната маркировка, забранена за пресичане, е по-малко от 3 метра или с пътен знак е забранено изпреварването; 8. върху пътна лента, предназначена за движение на бавнодвижещи се пътни превозни средства, обозначена с пътен знак. (2) Освен в посочените в ал. 1 случаи паркирането е забранено: 1. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) пред входовете на паркове, театри, кина, предприятия, както и на други места, където е възможно да влизат или да излизат пътни превозни средства; 2. на платното за движение и на тротоара непосредствено пред входовете на жилищни сгради и гаражи, когато това затруднява достъпа до тях; 3. на спирките на превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници; 4. (изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) на места, определени за хора с трайни увреждания; 5. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) на пътя - за регистрирани пътни превозни средства, свидетелството за регистрация на които е отнето или върнато в Министерството на вътрешните работи; 6. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) пред входовете и на прилежащите тротоари на детските заведения и училищата.
Пловдивчанинa
на 27.11.2013 г.
Разчистваш си неправомерно пазеното паркоместо и паркираш. Ако ти посегнат на колата след това има 2 варианта - легален - обвиняваш го защото знаеш кой е и втори вариант - самоуправство - просто си тръгваш с потрошената кола и се връщаш след известно време и действаш по същия начин с неговата, която очевидно трябва да е паркирана на същото място.
Yasen Yankulov
на 27.11.2013 г.
Хайде и в София е така практиката все селяните са ви виновни..
Илия12
на 27.11.2013 г.
Докато не почнат солени глоби за тези селяци така ще е !
Илия12
на 27.11.2013 г.
Селянията е пълна на село така правят за съжаление тези индивиди живеят в нашият град все едно улицата и тротоара са им бащиния!
Димитър Видев 1
на 27.11.2013 г.
пла6та6 има непла6та6 няма а тези дет слагат тухли и туби са си за един и неподправен як бои не ги е срам кумонисти смотани и аз имам су6тия проблем ама не рева като рудоземска ме4ка
Hristo Zlatarev
на 27.11.2013 г.
когато ни разре6ат да си пла6таме парко място
Tanya Bileva
на 27.11.2013 г.
Елате да видите на ул. Васил Ихчиев в Кичук Париж, цели каменни блокове се слагат за да се пазят паркоместа. Да не говорим че са опасни, особено в тъмното и за хора и за коли,но общинските власти нехаят.
Tanya Bileva
на 27.11.2013 г.
Това не е изключение, а практика по кварталите в Пловдив.
Radoslav Loverman
на 27.11.2013 г.
Един ден , на вратата пред един гараж в гр.Монтана видях следния надпис: Не паркирай, режа гуми ! :Д
Radoslav Loverman
на 27.11.2013 г.
Циганията е пълна за съжаление... ;)
Martina Serdarova
на 27.11.2013 г.
много е неприятно да се прибереш и да няма къде да паркираш, затова си купуваш гараж с апартамента
Атанас Атанасов 4
на 27.11.2013 г.
Ленче, пробвай се като искаш:)
Elena Borisova
на 27.11.2013 г.
а следващата стъпка е пукане на главата, заради пукнатите гуми.........
storex
на 27.11.2013 г.
Ей това ми е любима тема, сблъсквал съм се десетки пъти с подобен проблем в града ни. От повече от година заплащам ежемесечно паркомясто в синя зона срещу 200 лв на месец (преди да въведат синята зона, беше 70 лв), табелата и очертаването на паркомястото с боя си е за сметка на ползващия услугата, а тези от Общинска полиция само слагат едни номера на табелите (с оранжеви цифри) и грижовно минават всеки месец и проверяват дали си си платил за месеца. Преди време беше станало модерно пред магазини и офиси да се слагат преносими табелки по улиците с надпис "ПЛАТЕНО ПАРКОМЯСТО", което е наказуемо, ако наистина не е платено. Та, ако не си си платил, нямаш право да слагаш нито преносима табела, нито табуретки, бутилки от води, столчета, тухли и т.н. Ако си си платил, трябва да имаш поставен знак (табела) и мястото да е очертано с боя - дължина 6 метра и широчина 2 метра. Та, толкова пъти съм спирал на места, пазени с бутилки, столчета, конуси и т.н., които собственоръчно съм премествал и все изскачат от някъде озлобени хора и ми обясняват как нямам право да им спирам на мястото. Като им обясня културно, че нямат право, повечето се съгласяват и нямам проблеми, но има някои, с които не се излиза на глава и настояват, че са си платили и т.н. Аз им обяснявам, че поемам риска и могат да се обадят на Общинска полиция и да дойдат да ме глобят, ако е така (до сега не се е случвало). Други изобщо не слушат какво им се говори и влизат в спор и отправят заплахи - отговарям им, че си оставям колата там и ако после я намеря с нещо по нея - знам кого да потърся и кой го е причинил ;)) Веднъж, пък, бях спрял до гръцкото посолство в стръмната уличка нагоре към Орфей, където има някакви преносими прегради и пише "Само за дипломатически коли". Изскочи някакъв пазач и взе да ме обижда, че явно съм малоумен и не мога да чета, аз му обясних, че това е улица и след като няма знак за платено място, всеки може да спира и да ползва улицата. Той ме заплаши и каза, че ще съжалявам. Оставих си колата и като си тръгвах тоя пак се показа и ми замахваше заплашително с пръст, но нямаше последствия. Още мноооого примери мога да дам, но няма смисъл, изводът е - ако няма знак за платено паркомясто и не е очертано, може да си спирате, няма начин да ви глобят, друг е въпросът до къде би стигнала злобата на някои хора и че могат да навредят на колата ви, което би било подло от тяхна страна, но хора - всякакви ;) Ааа и още нещо - най-забавни са ми като са си платили примерно за 2 или 3 места, а са сложили табелки да пазят 5-6 места по цялата улица... Това е от мен, пожелавам ви да не се сблъсквате (поне не често) с простотията на хората и търсете правата си и не им се оставяйте на нахалните пазачи на "платени" паркоместа ;)
Атанас Атанасов 4
на 27.11.2013 г.
не знам читателката какъв зор е видяла точно там, но аз много се ядосвам като се прибера от работа и пред нас няма къде да паркирам, а има спрени 10 коли на хора, които изобщо не живеят в района ! Аз не упреквам хората, които поставят пред къщите си индикации, че пракирането там е нежелателно ! Следваща стъпка е пукане на гуми, на който не му харесва да внимава къде паркира !
Nikolai Kalenikov
на 27.11.2013 г.
аз 6те мъ отговоря . ДО КАТО НЕ СЕ НАЪ4ИМ ДА НЕ ПАРКИРАМЕ ПРЕД ГАРАЙИТЕ НА ХОРАТА !!!!!!
lokoilismurt
на 27.11.2013 г.
Ужассссс :)
Boyan Boyanov 1
на 27.11.2013 г.
Доколкото виждам от снимката (нищо, че е малка) тези... "препятствия" са поставени пред изход от гараж или двор. Очевидно е, че има достатъчно място за паркиране (ако това не е забранено със знак). В този смисъл, погледнете Правилника за прилагане на ЗДП, а именно: Чл. 101. ... Спирането за престой и паркирането са забранени: .... 1. пред входовете на паркове, училища, театри, кина, предприятия и други места, където е възможно да влизат или да излизат пътни превозни средства; Ето защо според мен в този случай става дума не за злоупотреба, а за опит да се спрат неправилно паркиращи автомобили пред изход. Така, че преди да обвиним някого за "много нахален" нека първо преценим дали ние самите не нарушаваме правилника "много нахално"?! Иначе по принцип съм напълно съгласен, че никой няма право да "загражда" за себе си паркоместа, когато това не е направено по съответния начин със заплащане на такса в общината и поставяне на специално обозначение и знак.
Sony007
на 27.11.2013 г.
НИКОЙ НЕ МОЖЕ ПО ТОЗИ НАЧИН ДА ТИ ОГРАНИЧАВА ПРАВАТА В ПОЛЗВАНЕТО НА УЛИЦАТА !...Пътното платно и тротоарите са Публична Общинска Собственост ! В нормалните държави, ако желаеш да не се спира пред гаража ти, отиваш в общината , плащаш си НАЕМ за местото пред вратата му, маркира се , сигнализира се и тогава вече може да имаш претенции. Всичко останало си е незаконно и проява наистина на селски провинциален манталитет.
Торашко
на 27.11.2013 г.
А браво ! Беше време някой да повдигне въпроса за наглеците, които си присвояват парко места. Аз и други такива съм виждал , как си ограждат парко местата пред блоковете с колчета, с бетонови блокчета и какво ли още не , като ги питаш ти платил ли си за тази услуга ? Има една структура наречена Общинска охрана, вместо по цял ден да се мотаят, да тръгнат по блокове и улици и където видят такива тарикати, лепи им глоби и те така...........
valek
на 27.11.2013 г.
Що се касае до засегнатите в коментарите по-долу общински служби от рода на "Паркиране и репатриране", то се каса е за пореден пример на чисто чиновническо отношение. Лично съм подавал сигнал за неправилно паркиран автомобил на кръстовище, който до такава степен закриваше видимостта при две пресечки, че за по-малко от половин час щеше да предизвика две ПТП-а. От въпросната общинка служба се опитаха да прехвърлят отговорността към полицията, а те на свой ред върнаха топката в полето на "Паркиране и репатриране". Съответно ако се беше стигнало до ПТП никой от държавните служители нямаше да понесе отговорност за бездействието си - т.е. касае се и за неизпълнение на служебни задължения. От там като няма кой да сложи ред се стига и до самоуправство. Нещата са простички. Другото е въпрос на култура, мантаитет и т.н.
IvelinI
на 27.11.2013 г.
Докато има балъци, ще има и тарикати!
Костадин Ф
на 27.11.2013 г.
А какво правим като си плащаме гараж и някой запуши достъпът до него??? Или пак ще кажете че съм селянин като предупредя някой 10 пъти и накрая ми кипне и ..... Кой е виновния в случая?
Ivan Markov 1
на 27.11.2013 г.
Вие пък.... БСП които се намират до ректората на техническия университет в Пловдив, слагат от години метална табела, че местата са техни там.След приемането на закона за запазване на парко-местата легално, чрез заплащане към съответната община и поставяне на знак, на който пише регистрационния номер на колата или името на фирмата/партията, те не го правят.Боря се с това от няколко месеца, но уви.... партията си твърди, че си плащат, от общината не са поставили знак, а справка за такова нещо не искат да ми дадат.От партията само ми обещават, че ще изкарат разрешителното да се вижда и както ми казаха присмивайки ми се, че ще го публикували във вестника ( смисъл в това... никакъв :X ).Сигналите ми към съответните органи на реда, са напразни, дори често се случва пред входа на партията да има полицаи и при подаване на устен сигнал от моя страна към органите на реда, получавам само заплашителни коментари и покани да си тръгна официално от "тяхното място" което никак не е регламентирано, че е такова.... вие тук за едни бутилки правите проблем, на поредения комплексар :D.....дано има ефект.... дано!
BlackDawn
на 27.11.2013 г.
Същият проблем го има почти на всякаде. В Кършиака се практикува постоянно тъй като много от новите кооперации в областта около големите хотели на всички известни, си направиха гаражите на магазинчета.. и колите им остават на улицата. Естествено пред магазинчетата винаги има по колче, туба, камък, конус и всякакви неща за да може тяхната кола да си има място за вечерта на тротоара... Едни от многобройните случай са до Фотопавилион (до Новотела), на малката улица "Самара" точно където излиза до кръстовището "България" и "Победа", зад и до СОУ "П. Кр. Яворов" ... мога да изброя поне още толкова в околността...
g_marinov
на 27.11.2013 г.
Писах преди време за подобен случай писмо до община Пловдив. Оттам го насочиха към Паркиране и репатриране , оттам към общинска полиция. Цялото това писане отне 3 месеца и накрая ми отговориха че били взели мерки. Пълни мухльовци - никакви мерки не бяха взели а отговарят колкото да напишат нещо. По принцип би трябвало и общонски инспекторат да се намесят ама мнооого се съмнявам. Пробвайте на следните телефони : 032 625 650, 625 660, 633 323, 6111 . Последния би трябвало да е най- обслужван
Георгиева
на 27.11.2013 г.
Пред блок 1107 ул.Димо Хаджидимов 9 има същия проблем с 10-литрови туби вода се пазят паркоместата от собствениците на апартаменти.
Селянка
на 27.11.2013 г.
Така е като селяните налазиха града. Затова отидох на село, за да се отърва от селянията, но и тук ми запушват изхода, защото смятат, че улицата им е бащиния. Така че простите завистливи злобари са навсякъде.
КГМ
на 27.11.2013 г.
Подобен проблем има зад стъпаловидния блок на спирката тунела-север. Там на стената пише : не спирай, пукам гуми. Дали има пострадал ? Аз не смея да спирам там.
koko
на 27.11.2013 г.
Ами така ще е нито парко места нито тротоари, нищо и пак гласувайте с отличен за управлението на кмета Тотев.
malivas
на 27.11.2013 г.
Присъединявам се към възмущението на читателката подала сигнала. Макар и без тухли бях предупредена да не паркирам колата си на място близо до местоработата ми, защото господина живеел в кооперацията пред която спирам на ул. "Граф Игнатиев". Това ме връща в детството ми през 70-те години, когато селяните напълниха града и започнаха да се карат за място за паркиране на московеца или жигулата. И аз искам да си спирам колата под моята тераса, но нито съм платила на общината, нито имам нотариален акт за това място и си търся другаде свободно място. За съжаление има още много простотия да изживея в този живот.
kate
на 27.11.2013 г.
това на втората снимка не е ли вход за гараж?
Defiant
на 27.11.2013 г.
Ооо, само той да беше... Ей по-надолу има паркирани 20 коли от рентакара, с тях какво да правим?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!