Читателка на Plovdiv24.bg си купува нов телевизор, но след по-малко от 24 часа той спира да работи. От магазин "Технополис" отказват замяна, а предлагат уредът да бъде закаран на сервиз. Ето и историята на огорчената жена без редакторска намеса:
Здравейте. Пиша с идеята хората да разберат колко некоректни са от магазини "Технополис". В събота след обяд закупихме от техен магазин телевизор. Прибрахме се, пуснахме го, работи си цяла вечер и на следващия ден блокира и край, спря да работи. От магазина ми отказват замяна, защото съм нямала кутия... Можело да го пратят на сервиз, но не могат да ми го заменят. Което значи да чакаме 30 дни сервиз, което за мен е пълно безумие при положение, че уредът не е работил и 24 часа. Това следва да значи, че той си е бил повреден или дефектен и са ми го пробутали.
Ако беше изкарал седмица или месец, да го пратя на сервиз без разправии, но в тази ситуация не съм съгласна. Излизат ми с номера, че имало сериен номер и информация за конкретната бройка на кутията. А защо никой не предупреждава "пазете си кутията, защото еди какво си?". Всички казват "пазете касовата бележка и гаранцията".
Другият въпрос, който изниква, е защо ако тази информация на кутията е толкова важна, защо я има само там, защо не е залепена на гаранционната карта или на самия уред?
От магазина заявяват, че без кутия не могат да върнат стоката на производителя, ок. Свързах се и с тях. Хората казаха, цитирам: "Ние амбалаж не събираме", което какво значи - че ме лъжат.
Щом човекът на телефона каза, че според него настояват толкова за една кутия, за да могат после да го пробутат на някой друг... В Закона за защита на потребителите никъде не пише нищо за опаковката на стоките.
При рекламации и замяна се споменават само касова бележка и гаранционна карта. От Комисията за защита на потребителите ми казаха същото, което какво значи, потвърждава се, че ме лъжат.
В крайна сметка от магазина се инатят и не искат да го подменят без кутия и искам или не ще трябва да го дам на сервиз, няма да ме обезщетят по никакъв начин за некачествените им стоки, ще си изчакам ремонта, не се знае дали ще работи след това и какво правим тогава, трябва се съдим с магазина ли. Попитах ги, след като им е толкова важно защо не предупреждават клиентите да си пазят кутиите.
Отговорът беше, че не били длъжни, а аз длъжна ли съм да знам, че на Вас, уважаеми, Ви трябва проклетата кутия??? Ами ако си купя още 10 уреда от Вас и трябва да запазя кашоните, какво ще се получи, ще ги струпам в средата на хола и ще ги прескачам, защото на Вас Ви трябват ли?
А дали Вие, уважаеми, си пазите кашоните от нещата, които сте си закупили? Според мен целият проблем идва от това, че в България никой не си търси правата. Всеки си седи и си мълчи и прави това, което му се каже.
Следователно в случая тези от магазина си ме разиграват, докато аз не кажа "Оф, добре, предавам се". Да, но няма да стане. Хора, търсете си правата и не позволявайте да Ви правят на маймуни. Има закони и са общодостъпни, четете, интересувайте се, защитавайте се. Когато няма кой да ни защити, трябва да се борим сами.
Клиентка: "Технополис" са некоректни, но няма да им мине номерът!








just_me
на 26.06.2014 г.
Аз съм авторът на статията. Искам да кажа на всички, че в крайна сметка резултата от всичко е положителен. От магазина се отнесоха сериозно и коректно и се заеха с решаването на проблема. Както обсъдих и с тях и аз имам вина, че съм си хвърлила опаковката, но и те не са предупредили, че е толкова важна. Както и да е, случая за сега се развива в положителна посока и нещата ще бъдат оправена, макар и без толкова важната кутия. Колкото до коментарите тук. Положителните и отрицателните, живеем в свободна страна и всеки има право да изразява своето мнение по един или друг начин. Не можем да налагаме собственото си мнение на някой друг, нито пък на нас да ни бъде наложено. Ще си пазя кашончета, кутийки и т.н., тези които до сега не са ги пазили /като мен/, май ще им се наложи да започнат да го правят, колкото и да не им се иска, явно наистина се налага. Все пак се надявам да нямам повече такива проблеми и никой от Вас да няма. Успешен ден.
Димитър Нейков
на 25.06.2014 г.
Всички опаковки от стоките които съм купувал си ги пазя докато тече гаранционния срок. Колкото и да ми пречат. 'Щото съм чел.
Тодор Тодоров 12
на 25.06.2014 г.
Като не е запазена кутията няма замяна. Четете си гаранционните условия в книжките и в самите гаранционни карти. Всичко което съм купил от въпросния магазин в гаранционните карти и самите инструкции пише да се запази кутията и опаковката на устройството. Не пазя само кутиите на дребни вещи като мишки, флашки и тем подобни. Вярно е, че заемат много място, но всеки сервиз приема стока само в оригиналната опаковка. Ако пък случайно това не е упоменато на гаранционната карта, то се подразбира и от само себе си. Ако си купите хляб и е мухлясал, без плика ли ще го върнете? Кутията има данните от стикера на устройството, но е и показно за съхранението на устройството. Това, че телевизорът е работил 24 часа е само признак, че има дефект, за който отговорност си носи производителя. В момента на покупката се тества устройството и то пред клиента. Ако това не е направено от консултанта, не купувате.
РОДНИ
на 25.06.2014 г.
бобо и ти си алчен мизерник като тях, имах приятел който работеше в технополис и ми е казвал че това е ежедневие там но имат здрави адвокати и с подкупи тук и там се оправят
neti_di
на 25.06.2014 г.
То май излиза,че трябва да вървиш с адвокат при всяка покупка,все се подписва нещо,което не е съвсем коректно ,все клиентът е виновен,каква е тази търговия?
Bayern Munchen 1900
на 25.06.2014 г.
Нормално е да не го заменят без кутия. Мен ме предупредиха за първи път преди повече от 10 години за това че трябва да си пазя опаковката. Вината в случая е на продавачите в магазина, трябва да ги инструктират да напомнят на клиентите за тези неща.
Bobo BObo BObo
на 25.06.2014 г.
Абе госпожата от статията. И моята фирма продава телевизори, но ако ми докараш телевизора без оригиналната транспортна опаковка и твоя номер няма да мине. :D Не я били предупредили ? Че то си е нормално да си пазиш опаковката на продукта.
ikod
на 25.06.2014 г.
Аз лично в тази "верига" вече не влизам и не само в тази. И кабел няма да си купя от там. Взех си лаптоп за 2500 лева, изгоря му дъното, пратиха ме на сервиз, от там ми унищожиха гаранцията, защото бил заливан, дори ми го показаха разглобен. Допускам умишлено залят в сервиза, защото по дъното имаше толкова много вода, че само леко да го наклониш и ще напълниш чаша, а аз определено не съм го мокрил или заливал. Направиха ме на маймуна. Поискаха ми 800 лева за ново дъно или 300 лева за 2ра употреба (рециклирано). Поръчах си второто. Мотаха ме 3 месеца докато си получа лаптопа ремонтиран, с нова три месечна гаранция. Точно след 3месеца и една седмица лаптопа се скапа по абсолютно същия начин. Обърнах се към фирмата производител. Накараха ме да им изпратя компютъра. Върнаха ми го след точно 28 дни работещ и всичко беше за тяхна сметка, дори транспортът. Единственото, което ми поискаха беше копие на касовата бележка. До ден днешен не съм си купувал техниха от подобна верига и не защото магазинът е виновен за дефектите на стоката, която не е произведена от тях, а заради отношението клиент/търговец.
mihail dimov
на 25.06.2014 г.
и техно маркет не са от най- коректните.купувам си фурна работи 10-15 дена и спира,нося я на ремонт не става(нямали части),ще ми я сменят с нова отивам няма от този модел предлагат ми други с доплащане,аз не се съгласявам и ми дават ВАУЧЕР за сумата,искам си парите те ми казват че пари не връщат и след много разговори с разни там управители пари не ми върнаха.Мисълта ми е че ме принудиха да си купя стока от тяхният магазин .
Пано
на 25.06.2014 г.
До колкото прочетох коментарите,много хора бъркат гаранционният срок,със срока от 14 дни в който можеш да върнеш дадена стока.В случая от Технополис са си прави, ако искаш да върнеш дадена стока в рамките на тези 14 дни,ти трябва да е върнеш във видът в който си е купил, демек с опаковката и касовата бележка (това е директива на ЕС).А за гаранционният срок оригиналната опаковка не ти трябва,там е важна само касовата бележка.
bart69
на 25.06.2014 г.
Язък,кой знае с каква гордост е поставила празния кашон до кофата с боклук така,че всички комшии да разберът,че имаме телевизор а сега кашона се оказа по ценен от телевизорчето.
jani
на 25.06.2014 г.
100% телевизора и е гръмнал от гръмотевица,така,че госпожата ще пие една студена вода.А това за връщането в 14 дневен срок важи, само ако опаковката и уреда са здрави,в случая не е така,клиентката е изгорила уреда и сега се прави на луда.
Moby
на 25.06.2014 г.
Живеем в един много адвокатски свят. Няма значение какъв закон има. Юристите са за това, за да ви изкарат виновни и така да ви изрежат правата, че да се чудите после откъде ви е дошло. В момента, в който купиш нещо, автоматически се съгласяваш с някакви общи условия, които по ред причини няма как да прочетеш на място, освен ако не си някой фанатизиран адвокат. Нали? На Глобул 3 пъти им връщам телефон за 1000 лева, който и трите пъти показа един и същи дефект. Последният път, когато го носих, констатираха, че телефонът е "давен" - лакмусът на батерията се беше оцветил. Как да ги убедя сега, че не съм го топил никъде? Няма начин. Разбира се, вината е тяхна. Не могат да отстранят дефект и ми пребутват мокрена батерия. И понеже нямам навика да си разглобявам телефоните в офисите на мобилните оператори и техните солта*аци - ще си патя! Съчувствам на жената. За голямо съжаление няма кой да й помогне. Освен, ако не й се занимава с дела в съда. Предварително трябва много добре да реши кое е по-важно - да преглътне обидата или да си гони правата на цената на 5-6 телевизора.. Минал съм по този път, та да си кажа..
StaX
на 25.06.2014 г.
Когато претендираш, че искаш нещо да ти бъде сменено с ново независимо от това дали е дефектирало или е друга причината. Мисля че е редно старото да го върнеш във вида в който си го получил в пълна окомплектовка. За да може да получиш новата стока запечатана все едно сега я купуваш. Както и да е аз си пазя кашоните през време на гаранацията точно заради това и най-малкото ако се наложи ремонт така по-лесно се транспортира стоката в оригиналната и опкаовка, а и няма да се надраска или повреди. Помислете малко и ще разберете. Все ще намерите място на една кутия поне за няколко седмици. На гардероба под леглото или в избата. Хубав ден :)
Лилия Петрова
на 25.06.2014 г.
И още нещо. Аз до сега не съм подписвала никакви договори за покупка в магазини Технополис. Никога! Подписвайки договор и ти се съгласяваш с дадени условия, ако не ги прочетеш си е твой проблем. Ако си направят договори за продажба, ако си впишат изисквания, общи условия и т.н. тогава няма мърдане, но в случая няма подписано нищо черно на бяло.
Лилия Петрова
на 25.06.2014 г.
В закона абсолютно никъде не пише нищо за опаковката на продукта. Ама никъде. Изчела съм го от край до край. Следователно тяхното искане е неоснователно, да кажем дори незаконно. След като имат практиката да изискват кутии за стоките, защо никой не те уведомява тогава. Както ми казват пазете си касовата бележка и гаранцията, така могат да добавят и кутията. Не разбирам хората които казват че пазят всички кутии. Обзавеждайки си нов апартамент и закупувайки ВСИЧКО изцяло ново, къде точно си струпвате кашоните от пералня, фурна, хладилник (най-вече хладилник, защото е огромен), телевизори, микровълнови и да не продължавам. Искате да ми кажете че в гарсониерка или двустаен си струпвате всичко в средата на хола ... Моля Ви хора, да не сте клошари... От комисията са казали, че не пипе нищо за опаковката в закона, от производителя са казали че те амбалаж не събират, какво тогава искат тъпаците от Технополис ... Да им го нарисуваме освен тоя кашон да се успокоят...
Тонката
на 25.06.2014 г.
драги глупав българино винаги пази кутията на ел. уреда който закупуваш - закон божи
King
на 25.06.2014 г.
Госпожо, в 14 дневен срок имате право да върнете дадения продукт без никакви обяснения защо. Не знам какво са Ви казали в "Защита на потребителя" и защо сте отишла там за информация а не за оплакване,но се върнете там и пуснете жалба. Не се разправяйте с тези мошеници от "Технополис"а просто си искайте парите обратно и си им върнете телевизора. Не мога да се сетя за един уред който да е бил наред след като съм го закупил от там,а да не ви разправям че също така "забравят" да слагат печат на гаранциите и те са невалидни...Та не Ви съветвам а направо ви препоръчвам да си вземете парите обратно тъй като както вече казах имате право да върнете каквато и да е била стока в рамките на 14 дни без да давате никакво обяснение.Не използвайте повече този магазин ако не искате да имате проблеми с некачествени уреди... Ако толкова желаят "оригиналната опаковка" на телевизора то прежалете едни 5лв и им платете кашона като амбалаж в петорен размер спрямо цената на килограм за картон. Явно мошениците от "Технополис" ще стават пункт за вторични суровини и ги интересува повече амбалажа от колкото техниката...
Лучано
на 25.06.2014 г.
Абсолютно не сте права. В гаранционната карта на всеки уред си пише, че задължително по време на гаранционния срок, клиентът е длъжен да пази кутията на уреда. В този случай, ще ви приемат телевизора за ремонт и ако се установи, че няма как да бъде ремонтиран, тогава ще ви бъде издаден протокол за замяна.
JoroM
на 25.06.2014 г.
винаги ,винаги,винаги си пазя кутиите
Millla
на 25.06.2014 г.
Купувайте само чрез интернет, не директно от магазина. Тогава имате право да върнете стоката в седемдневен срок и то само защото така сте пожелали, дори и без причина. За жалост законът е такъв, че защитава търговците много добре. Успех на жената, ще потроши много нерви, но дано да успее.
Kiro_BG
на 25.06.2014 г.
Не съм служител на Технополис но въпросната клиентка не е права!В гаранцията съм убеден,че пише да пази оригиналната кутия,незнам защо но е така когато подписвате нещо четете!И за мен е абсурдно но....такива са правилата на гаранцията!Аз си пазя всяка една кутия до изтичане на гаранцията!За мен постъпват абсолютно правилно и Технополис не са виновни,че като БЪЛГАРИ не сме свикнали да четем преди да подписваме!
Linchpin
на 25.06.2014 г.
Застраховки и гаранции в Бг не важат. От досегашната ми практика със застрахователи и търговци съм установил, че четат от един и същ учебник "Клиента сам си е виновен". Не знам доколко е вярно, но мои познати разправяха как в Германия можеш да върнеш електроуред в рамките на 1 месец от закупуването без въобще да му има нещо- просто защото си преценил, че не те кефи или не ти е толкова нужен. Естествено трябва да е в добър търговски вид и с касова бележка.
Горе Главата
на 25.06.2014 г.
Ако на гаранционната карта е указано ,че в случай на повреда артикула трябва да се върне в магазина с оригиналната си опаковка,значи са в правото си,но ако не е указано,сезирайте Комисията за защита на потребителя..ще се изненадате колко лесно ще клекнат "разбирачите" от магазина и ще сменят артикула..
mircata
на 25.06.2014 г.
По закон не са длъжни да го заменят, а да предложат сервиз за отстраняване на дефекта. Ако го задържат в сервиза повече от 30 дни имате право на директно връщане на парите, независмо от това какво ви предлагат след това - замяна, друг продукт и т.н. Минали ли са 30 дни си взимате парите без никой да може копче да ви каже. Ако преди това сервиза реши, че не може да оправи проблема, не може да си искате парите, ако търговеца предложи замяна на стоката с нова. Това е по закон за защита на потребителите. Глупостите с кашона са отделно, но по закон те трябва да го поравят, а не да го заменят. Има вратичка в този закон и то защото магазините почнаха да продават по интернет. Стока закупена от интернет може да бъде върната до 1 седмциа без обяснение защо. Даже май ще го правят 2 седмици, но не съм сигурен. Та - отивате до магазина, харесвате си нещо и отивате и го поръчвате през интернет от тях. Иначе Технополис са боклуци, и след като ми направиха проблем с хладилника и се стигна до съд, от тях не си купувам нищо струващо повече от 30 лв - т.е взима си само кабели, слушалки и такива тъпотии. Голяма и скъпа техника не
nevena_t
на 25.06.2014 г.
Предполагам,че е доста неудобно да се държи огромна опаковка в едно малко апартаменче,и аз бих я изхвърлила.
Kiril Spasov
на 25.06.2014 г.
Покрепям жената изцяло... След като е толкова важна цялоста на опаковката, нека това да бъде записано изрично в гаранцията. Нека това бъде записано в Закона за защита на потребителите или който и да е друг закон уреждащ отношенията по покупко-продажба на стоки и услуги... Дотогава, ако това не е факт, клиентката е права! Ами утре могат да ти кажат, защо си си махнал найлончето на дистанционното и да нямаш гаранция.... нали?!?! Пожелавам упех на жената и тя е абсолютно права, че редко си търсим правата... Иначе поне морално би било добре в тези магазини да предупреждават за такъв проблем...
jijo99
на 25.06.2014 г.
Аз пък съм доволен от тях. Имах подобен проблем преди доста години --още продаваха ТВ с тръба- Спря на другия ден. Бях си запазил кашона обаче--директно ми го земениха без никъкви проблеми. и до днес все още работи. А колкото до опаковката мисля че трябва да се запази
Васил Цветков 1
на 25.06.2014 г.
За съжаление трагедията в тези магазини е пълна. Клиентът там няма права, на него се гледа като на торба с пари. Работил съм в Техномаркет и там недай си Боже да изискате да ви се възстанови сумата, ще се сблъскате с огромен проблем! Хората които искаха да направя рекламация срещаха изнервените погледи на управителите, а колкото до телевизорите- ами те се подхвърляха като торби с картофи, когато ги разтоварваха от камионите. Отваряйте си очите и бъдете много внимателни. :)
pest
на 25.06.2014 г.
Опакавка, в случая кашон, НЕ СЕ ПАЗИ ПО ЗАДЪЛЖЕНИЕ. От години е отпаднало това изискване. Плюшкиновците по-долу да попрочетат малко европейски регламенти. Браво на госпожата, добре е запозната какво да прави. Ще успее! С мен пък са много любезни във въпросния магазин, но това ме държи още пО на щрек.
Бат Пепо
на 25.06.2014 г.
Аз имах подобен случей с кафе машина , която закупих от Технополис. След като е закупих дори не тръгна и е върнах за да ми е сменят 4 часа по късно. Отговора на тия цървули беше същия, щели да ми е пратят в сервиз. В крайна сметка ми е смениха след 2 часа разправии и след като разбраха, че или ще ми е сменят или управителя щях да му строша главата , което не е правилно, но неможе така да се подиграват с нас.
Kindzadza
на 25.06.2014 г.
Принципно е хубаво да се пази опаковката поне няколко дни. Всичко се случва, а рекламации наистина се приемат само с оригиналната опаковка.
duhku4e
на 25.06.2014 г.
Тук чета големи простотий за някакви тъпи кашони и тъпи изказвания за пазене на кашони и опаковки.Това драги никъде го няма;-купуваш стока,разопаковаш и не работи или има дефект,отиваш в магазина с касовата бележка и сменяш АКО искаш,ако не ти връщат парите.Само в маймунистан си имат изисквания измислени от продавачите,за да не връщат пари и некачествена стока,която трябва да е застрахована и те не губят никакви пари.Но докато има хора,като долу коментиращите,че жената трябвало да пази опаковката,така ще е......аз също веднага изхвърлям опаковката,не си паля печката с нея.Променете си мисленето хора,иначе винаги ще ви цакат с топла бира............
ТОДОР СТОЯНОВ СТОЯНОВ
на 25.06.2014 г.
СЪДЕТЕ ГИ ДО ДУПКА!!!АКО ИМАТЕ ВРЕМЕТО И НЕРВИТЕ, НО АЗ ПЪК ЗАБРАВИХ, ЧЕ СЕГА ОЩЕ НЯМАМЕ ДЪРЖАВА, НИТО ПРАВОСЪДИЕ", НИТО ПРАВА!ВСИЧКИ ПО-ДОЛУ ВИДЯХ ЗНАЕЛИ, ЧЕ ТРЯБВА ДА СЕ ПАЗИ КУТИЯТА???!!!АРЕ СТИГА ВЕ МЙНА...ГАРАНЦИОННИТЕ УСЛОВИЯ КАСАЯТ ЕДИНСТВЕНО И САМО УРЕДА И Е ИЗРИЧНО УПОМЕНАТА САМО ПРАВИЛНАТА ЕКСПЛОАТАЦИЯ И ТРАНСПОРТ!!!АЗ КУПИХ ЕДНА ЮТИЯ, КОЯТО СЕ ОКАЗА, ЧЕ ТЕЧЕШЕ И НА СЛЕДВАЩИЯТ ДЕН Я ЗАНЕСОХ(С КУТИЯТА), ОТГОВОРЪТ БЕШЕ: СЕРВИЗ!!!КАТО БАРНАХ "ТЕФАЛА"(СКЪП БЕШЕ МААМУ СТАРА) ЗА УДОБНАТА ДРЪЖКА, КАТО ГИ СЪБРАХ ВСИЧКИ ШУШЛЯЦИ, УПРАВИТЕЛИ, УПРАВИТЕЛЧАТА, ОХРАНИТЕЛИ...ПЕТНАДЕСЕТ МИНУТИ!!!ТОЛКОВА ИМ ТРЯБВАШЕ ЗА ДА РЕШАТ В МОЯ ПОЛЗА!ВЗЕХ ВСЯКАКВИ ГЛУПОСТИ, КОИТО ДОРИ НЕ МИ ТРЯБВАХА, НО НЕ И ЮТИЯ...Е!ПОСЛЕ ЖЕНАТА МЕ ГРАБНА И ТАКА...ХА ХА ХА!ЛОШОТО Е, ЧЕ С ПАРИТЕ СИ КУПУВАМЕ ПРОБЛЕМИ И ВСИЧКИ НИ СЕРАТ В ПОРТФЕЙЛИТЕ!УСПЕХ И САМО КЮТЕК ПОМАГА...ДО ПРИПАДЪК...
bulgaria26
на 25.06.2014 г.
Така е . По цял свят каквото и да си купиш, изхвърлиш ли кутията,забрави за замяна, даже и за ремонт нз как са го взели без кутията ...
djjonny
на 25.06.2014 г.
Имал съм подобна разправия с тях и най-ъпсурдното беше че за да заменят уреда кутията не трябва да е отваряна. Демек трябва да гадая нещо да фъргам на боб дали уреда ще тръгне :))) Освен това пари не връщат. Трябва да се замени уреда за същата стойност или за по-скъп.... Тези правила ги няма никъде опоменати но всички от магазина ги знаят освен потребителя :) мисля че е крайно време КЗП и данъчните да се развилнеят малко там да си свършат работата. Или пак са на някой човек че правилата и законите не важат за тях.
hasty
на 25.06.2014 г.
Това с кутиите е от поне 10 години. До скоро пазех кутията и всички стиропорчета от една 46", сега на една 32" до изтичане на гаранцията. Вярно е, че никъде не го пише и не е коректно от страна на продавача да не предупреди за подобно изискване, но донякъде са прави - представете си , че е необходимо този ТВ да се транспортира до София, където са складовете или сервизите на вносителя... гаранция при пристигане от разваления ТВ ще може да се ползва само захранващия кабел, а ако трябва и да ви се върне ?
RollingStones
на 25.06.2014 г.
Много се надявам да покажете развитието по темата ,защото имам сигурно 10 ненужни кашона от гаранционни работи. Бих се зарадвал ако няма нужда от тях.
минавам оттук
на 25.06.2014 г.
Нито в гаранционната карта, нито в друг документ на стоката от Технополис не са записали това изискване. Неща по подразбиране срещу документ за обратното в съда не важат. Отделно си има и закон за защита на потребителя, според който рекламация на стоката в течение на 24 часа от покупката й се приема безусловно и са длъжни да върнат парите. Но чисто по човешки не мога да разбера с какво й е пречила кутията на опаковката на тази читателка за 1 или за 2 дни? Какво е било това бързане да я изхвърли?
The best or nothing
на 25.06.2014 г.
Все едно да си купиш обувки и вкъщи да забележиш, че са одраскани, вече да си изхвърлил кутията и на другия ден да искаш да ги върнеш, но без кутия - е, няма как да ти ги приемат.
Александър Колев 2
на 25.06.2014 г.
За каквато и да е техниката при рекламации стоката се връща във вида в които е взета от-до без изключения (и стиропорчетата), ако искаме другите да са лоялни с нас трябва да сме и ние. Не опира до това кой как си търси правата и дали само от едната страна седи маймуна или и от двете. По принцип в повечето гаранционни карти си пише при повреда да се върне заедно с кутията, всички аксесоари и т.н. в случая тук явно не е написана тази подробност. И евентуално по съдебен път могат да минат нещата, но на други места няма да се получи .....
Harp
на 25.06.2014 г.
И други магазини имат това изискване и то от мнооого време. Кашонът се пази докато трае гаранцията. Това, че читателката не знае, не означава, че изискването е измислено сега и специално за нея.
grozdomicin
на 25.06.2014 г.
за такава техника винаги искат кутията така е от много време ;)
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им!