ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Забраната на коли на бензин и дизел вдигна цената им на старо
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:02 / 04.11.2022Коментари (1)32105
ЕС ги забранява от 2035 г., но оставя вратичка за производителите на свръхскъпи возила.

Смъртният акт на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, както стана известно решението в ЕС да не се продават такива коли след 2035 г., всъщност ражда парадоксални трендове на пазара.

Според автодилъри в момента цените на малко употребявани дизелови коли със сертификат Евро 6 не само че не падат, а търсенето се увеличава и цените вървят нагоре. Още повече че забраната на ЕС не спира използването на вече купени автомобили, задвижвани от бензин или дизел.

Поради това някои модели, които използват двигател с директно впръскване на горивата, поскъпват. Причината - прекъснатите вериги на доставки от доста време правят желанието да се купи нова кола трудно осъществимо. За съвсем нов автомобил се чака между 4 месеца и една година, а заради създадения дефицит малко употребяваните коли са силно търсени, пише "24 часа".

Търговци разказват, че клиенти, купили наскоро нов автомобил, имали предложения от други клиенти, при които цената дори надхвърляла, макар и с малко, тази при вземането на колата от магазина.

Търсенето на дизелови коли се увеличавало, когато става въпрос за големи лимузини и джипове. При тях разходът на 100 км път е по-нисък в сравнение с бензиновите двигатели и това компенсирало разликите в цената на двата вида гориво, която вече достига 40 ст. на литър. 

Динамиката на тези двигатели правела шофирането доста комфортно, а купувачите се притеснявали, че няма да имат същото усещане, ако вземат електрически автомобил, твърдят търговците. Интерес към по-стари дизели пък имало в малките населени места. Вероятната причина била, че те са сравнително евтини и се използват за работни автомобили.

Нерешителните действия на общините, които реално не въвеждат ограничения за цапащи коли, също подхранвали интереса към возила на бензин и дизел.

Забраната за коли с двигатели с вътрешно горене на ЕС обаче оставя вратичка, от която да се възползват богатите купувачи. След 2035 г. остава възможността такива автомобили да се продават от производители, които правят до 10 хиляди коли годишно.

Това изключение вече доби известност като поправката “Ферари", защото позволява на компаниите за свръхскъпи коли спокойно да търгуват с тях и след 2035-а. Това решение предизвика много критики за двуличие на Европейската комисия, която ограничавала всички без луксозните спортни коли от бутикови производители.

Съгласно решението на ЕС всеки производител трябва да гарантира, че средните емисии на въглероден диоксид от новорегистрираните му превозни средства в рамките на една календарна година не надхвърлят определеното от ЕС количество. Ако те не спазят това ограничение, ще плащат солидни глоби - 95 евро за всеки надвишен грам въглероден диоксид.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Хората знаят, че това безумие, наречено ЕС, скоро ще се разпадне и всички още по-безумни закони, ще паднат!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2022 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Диана Димитрова жертва на физическо насилие
Масови протести срещу цените на горивата
Майка от София с покъртителен разказ за тормоз в частна детска градина
Лека атлетика - подготовка и състезания
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Какво трябва да се направи с парите за пробива до Водната палата?
Пробива в крайна сметка трябва да се реализира
Да бъдат пренасочени към продължението на бул. Северен
Да бъдат пренасочени към реализирането на проекта за кино "Космос"
Да бъдат пренасочени към проекта "Форум юг"
Нямам идея къде да бъдат пренасочени, но да не се довършва пробива
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: