ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
У нас: И най-бедният да се качи на кола! По света: И най-богатият да слезе от колата
Автор: Екип Plovdiv24.bg 18:20 / 03.01.2022Коментари (8)9933
© Plovdiv24.bg
Може ли един град да функционира без автомобили по улиците си, свободен от задръствания и смог? Или пък обостреният потребителски дух ще се поддаде на призивите на държавните ръководители: Купувайте, купувайте, купувайте още коли. Тази тема постави на дневен ред в ефира на "Дарик Югоизток" зам.-ректорът на Бургаския свободен университет проф. Милен Балтов.  

В предаването "Икономистът говори“ проф. Балтов направи напречно сечение на проблема "Войни за колите“ в международен план, а по отношение на родната действителност направи следното резюме: "В България нашата цел е и най-бедният да се качи на кола, докато в нормалните столици целта е и най-богатият да слезе от колата“. 

За пример той посочи няколко мегаполиса, които се опитват да премахнат автомобилите от градския пейзаж - очакваното въвеждане на такса "Задръстване“, премахването на билетите за градския транспорт в Бостън и Люксембург, превръщането на крайбрежната градска магистрала "Жорж Помпиду“ в Париж в паркова зона… И илюстрира този фон с обичайната култура, а именно - желанието колата да е част от теб. "Сам президентът Байдън се определя като момчето с колата“. А Медисън, столицата на щата Уисконсин, е арена на мега шоуто за чудовища на четири гуми.   

Статистиката, обобщи проф. Балтов, е съвсем директна и ясно показва - за периода от 2001 до 2019 година собствеността на автомобили от домакинствата в Париж спада от 60 процента до 35 процента. "Дали защото са по-бедни… В Германия - държавата на колите и културата на автомобилите, собствеността върху колите от 1998 до 2013 година в поколението до 40 години рязко спада под 50 процента. В чисто поведенчески модел нещата отиват в посока - не, не искам да карам кола. През 1983 година в САЩ в групата от 20 до 24 години, 92 процента са имали шофьорска книжка. През 2017 г. процентът пада на 79. Сега се оказа, че има поколение, при което 21 процента гласуват за правото на това да не шофират въобще.“

"Надявах се, че ние ще направим скок - ще прескочим насищането с автомобили, за съжаление, не го направихме, а се задръстихме. Големият въпрос е: Защо да отиваме там, откъдето другите си тръгват. Защо да харчим пари за свръхмного инфраструктура,  която да улеснява автомобилния поток, вместо да направим обратното“, попита риторично проф. Балтов.

И препоръча: "Докато новото управление се лута как още да натовари хората, какво още да им вземе, нека вдигне таксите върху автомобилите. По примера на Нидерландия".







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Този професор се прави на интересен. Язък му за професорството в измисления "университет"...
+3
 
 
В София това може да се случи. Там има метро и градския транспорт е много точен и на много по високо ниво. Тука обаче това няма да може да се случи. Коли се купуват не защото сме много богати, а защото друг вариант няма.
+3
 
 
Пълни глупости! Особено ако имаш дете, което трябва да посещава градина или училище, колата няма никаква алтернатива в България. Като живях в Нюрнберг, който не е много по-голям от Пловдив, за нула време стигах от коя да е точка до коя да е точка с метрото. Градските автобуси бяха по-точни и от мотрисите! Помня ги чести – съответно и почти празни, просторни, чисти и управлявани от вежливи шофьори. Велоалеите и инфраструктурните съоръжения за колела опасваха целия град. Тук какво е? Метро в Пловдив нямаме. Градският ни транспорт се характеризира с разредено разписание и стар, неудобен и вмирисан автопарк, управляван от невъзпитани джигити социопати. Това на децата да им го причинявам по два пъти всеки ден, особено в тази пандемия!? Велоалеите са пълна бутафория – ако въобще ги има, почват от нищо, завършва в нищото, шофьорите и пешеходците масово ги нарушават, а инфрастуктурни съоръжения за колела просто няма. Този проф. Балтов, първо да каже пеша ли ходи на работа, каква кола кара, а и като е голям капацитет, да взема да анализира синята зона – как расте, как поскъпва, колко пари докарва на Общината и за какво се харчат те в България и в чужбина.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.


Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2022 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2022/2023 г.
Инцидент край Безмер
Тунел или надлез до Водната палата?
Български национален отбор по футбол
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Ако има предсрочни парламентарни избори днес, за коя формация бихте гласували?
ПП ПП
ГЕРБ
БСП
ДПС
ДБ
ИТН
Възраждане
Нов проект на Президента Радев
ВМРО
Друга
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: