ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Традиционните намаления в магазините все по-често се предоставят срещу клиентска карта | ||||||
| ||||||
Актуалният тренд заменя традиционните директни отстъпки с определен процент и има за цел събиране на лични данни на клиентите и получаване на тяхното съгласие за абониране за бюлетини, покани за събития на бранда или търговеца, кампании за намаления и др. Така например, търговец на козметика е обявил тридневна кампания за отстъпка от 20% на всички артикули в магазина и при всяка покупка приканва потребителя да си направи безплатна регистрация и да стане член на програмата му за лоялни клиенти, срещу което ще получава преференции при пазаруване, подарък за рождения ден и пр. Докато потребителят попълва формуляра, касиер-консултантът изисква от него успоредно с това да му диктува данните си (име, имейл, телефон и рождена дата), за да ги въведе в компютъра. На сантиметри от тях има още поне няколко други клиенти, които ги чуват, могат да ги запишат и да злоупотребят с тях. Освен това, изглежда се събират прекомерно много данни - потребителят избира дали информацията да му бъде предоставяна на имейл, с SMS или чрез обаждане, а се взимат и електронния адрес, и телефона. Другата нередност е да задължават хората да се съгласяват да получават бюлетин, за да се сдобият с клубна карта за отстъпки, които биха могли да следят и по своя собствена инициатива. Нищо не налага вземането на съгласието на потребителя за изпращане на съобщения за целите на директния маркетинг, още повече че законът изрично забранява имейли до физически лица без тяхното предварително разрешение, каквото търговецът по този начин на практика получава. Оказва се, че с издаването на клубната карта потребителят автоматично получава регистрация в онлайн магазина, без да е пожелал или сам да си е направил такава, а в Общите условия пише, че покупки могат да се извършват и без акаунт. Наред с нарушенията се наблюдават и маркетингови трикове за обвързване на потребителите с карти. Търговец на облекла е обявил 5-дневно намаление от 20% само с клиенски карти, които може да се извадят веднага. Оказва се обаче, че тези карти се предлагат целогодишно, но офертата несъмнено подканва към покупки и стимулира регистрацията. Подобен е и подходът на дрогерия, която предоставя отстъпки само след изтеглянето на приложение, което обаче след инсталирането му изписва притеснителното съобщение: "Покупката е успешна“. Има и други недотам коректни подходи. Например, поставянето на витрината на частична информация за подарък с препратка, че условията стават ясни на касата. Вътре потребителят разбира, че трябва да направи покупка на стойност близо ¼ от минималната работна заплата – нещо, което може да бъде изписано и на постера с офертата. Експертите съветват потребителите да внимават, когато предоставят свои лични данни: кои и за какви цели, защото може тези техни данни да бъдат предоставени и на други компании, пак за маркетигови цели. Те напомят, че винаги можете да оттеглите съгласието си за обработването на вашите данни. |
Още по темата: | общо новини по темата: 341 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/57 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Lidl отваря първия си магазин за нехранителни стоки
10:37 / 23.04.2024
Обмисля се нещо ново за пенсиите у нас
17:30 / 22.04.2024
Отлагат строежа на новия огромен мол на Сточна гара
13:07 / 23.04.2024
Връхлита ни мощна магнитна буря
15:35 / 23.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета