ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
След забраната: Едно онлайн казино затвори, но друго отвори | ||||||
| ||||||
На първо четене забраната бе последвана от излизане от пазара на един от международните оператори. Betway пуснаха съобщение до потребителите си, че са взели трудното решение да спрат дейността си в България от 27-ми май. Какви са причините обаче не се изтъква. В същото време стартира нов оператор в лицето на BETHUB.bg. Операторът взе лиценз преди няколко месеца и стартира в разгара на забраните. Дали ще успее да се наложи на пазара в условията на силна конкуренция и нови рестрикции, тепърва предстои да разберем. Кои са най-потърпевши? Очевидно най-много от забраната ще страдат по-непопулярните оператори, както и новите такива. Забраните обаче касаят не само рекламата, но и утежняват условията за така наречените наземни оператори (физическите казина). Там прогнозите са за затваряне на между 20% и 80% от обектите на различните оператори. Свободата на медиите също пострада значително. През последните години хазартният бизнес бе един от основните рекламодатели в медиите, основно в големите телевизии. Много обаче и от онлайн медиите страдат от забраната, защото им "изчезнаха" планирани търговски приходи, което на много места доведе до съкращения на журналисти, което винаги е лоша новина. Какво точно е забранено да се рекламира? Рекламата на пръв поглед засяга всички медии, както и всички сайтове. Позволено е да се рекламира само на билбордове, както и да се спонсорират клубове и културни мероприятия. Забранена е както пряката, така и непряката реклама. Какво обаче означава непряка реклама? Къде е границата между ограничението и цензурата? При избори агитацията в деня на размисъл и в деня за гласуване е абсолютно забранена. Медиите обаче отразяват как гласуват кандидатите за власт. В противен случай би било налагане на цензура. Същият е казусът и с информацията по отношение на хазарта. Чисто информативното съдържание агитация ли е? Тази статия агитация ли е, или предоставяне на информация? Кой ще контролира и ще преценява кое е нарушение и кое не е? На пръв поглед "честта" се пада на СЕМ. Те обаче по традиция извършват мониторинг над традиционните медии като ТВ, радио и някои онлайн медии. Остава на НАП да установява и санкционира онлайн, но неяснотите в закона ще затруднят максимално служителите на приходната агенция. Законни ли са промените? На пръв поглед всяко нещо, гласувано като законодателство от НС, е закон, затова е законно, но още на обсъждането в комисията стана ясно, че сегашният закон противоречи на европейските разпоредби за онлайн рекламата през рекламни мрежи. Очаква се първите пробойни да са именно в тази насока, въпреки че на този етап няма конкретни действия. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
След забраната: Едно онлайн казино затвори, но друго отвори
10:26 / 21.05.2024
В Германия обявиха извънредно положение
19:30 / 01.06.2024
Тони Димитрова: Намерих я в калта
19:29 / 01.06.2024
На тази дата през 2024 година местим стрелките с един час назад
21:52 / 02.06.2024
На 93 той каза заветното "Да" за пети път
13:11 / 02.06.2024
Ползите от ябълковия оцет и кога и как да го пием?
21:59 / 01.06.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета