ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Промени ще ограничат още повече паркоместата пред блока
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:30 / 17.02.2024Коментари (1)29795
© Plovdiv24.bg
Достъпни места за паркиране към новите жилищни сгради или към сгради със смесено предназначение с жилища в тях ще се осигуряват, когато в тях има жилища със завишени изисквания за достъпност. Броят на достъпните места за паркиране ще се определя в рамките на капацитета на паркинга и ще е равен на броя на предвидените жилища, отговарящи на изискванията, заложени в горепосоченото приложение. Това предвиждат предложените за обществено обсъждане промени в МРРБ.

Така тези промени ще ограничат още повече паркоместата към новото жилищно строителство. Сега инвеститорът е длъжен да ги предвиди допълнително над капацитета на паркинга, но това според МРРБ обременява непропорционално възложителите и собствениците на нови многофамилни жилищни сгради и сгради със смесено предназначение. Затова занапред тези специални места ще се броят в капацитета на паркинга и ще ги има само в някои случаи, което означава по-малко паркоместа общо за всички, предава сайтът "Сега"

Припомняме, че броят на достъпните места за паркиране на автомобили на хора с увреждания на паркингите към сгради/самостоятелни обекти за обществено обслужване и към нови многофамилни жилищни сгради или сгради със смесено предназначение се определя допълнително към капацитета на паркинга.

 При паркинги с до 10 места се определя най-малко едно допълнително място за автомобили на хора с увреждания, за тези с капацитет до 30 – изискуемият допълнителен минимум е две паркоместа, а при капацитет 50 – той е поне 3. За паркинги с над 50 места се предвиждат допълнително поне 4% от общия брой. За паркинги към лечебни, социални, рехабилитационни, спротни и прозводствени дейности, приемни сгради на транспорта се изискват допълнително минимум 10% от капацитета на паркинга, но  не по-малко от едно достъпно място за паркиране.

Сега МРРБ предлага тези квоти да останат само при обществените сгради, а при жилищните сгради паркоместа за хора с увреждания да има само ако има и такива достъпни жилища. Освен това обособените паркоместа за жилищните сгради вече ще се броят в рамките на капацитета, а не отделно. Задължение да се осигури поне едно достъпно жилище има само за сгради с над 30 жилища, т.е. само за тях ще важи и изискването да отделят паркоместа за хора с увреждания. Уврежданията обаче могат да бъдат от най-различен тип и човек може да живее в обикновено жилище и пак да ползва автомобил с привилегии за хора с увреждания, като в случая няма да има възможност за достъпно паркиране. Възможен е и обратният случай - да живее в достъпно жилище, но да не ползва автомобил, при което паркомястото му ще стои неизползвано, защото други нямат право да паркират на място за хора с увреждания.

На теория промяната не би следвало да е проблем, защото броят на отделените за хора с увреждания паркоместа трябва да е равен на броя на достъпните за тях жилища, което отговаря на общото правило, че за всяко жилище трябва да има паркомясто. Ако такива жилища няма обособени в една сграда, няма да има и такива паркоместа. Според досегашните разпоредби обаче тези места бяха над осигурените за всяко жилище, което означаваше повече възможности за паркиране на фона на тенденцията все повече семейства да имат повече от един автомобил.

Облекчението ще влезе в сила за инвестиционни проекти, за които производството по одобряване на инвестиционен проект и производството по издаване на разрешение за строеж започва след влизането на промените в сила.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Ами за какъв Дявол са всичките тези хонорари за Проектиране? И какви Диваци се занимават с Тази Дейност! За мен Архитект е просто един Кутийкаджия който не се е научил изобщо да Мисли! За да има такива невъобразими идиотизми в различните правилници за строителството! Ще живеем ние в Кашони! И това ми било Архитектура! и ще слушаш претенции че те си говорели за Архитектура само с Архитекти! - Един Излишен Боклук в Съвременното Общество! Да те срам да гледаш този Град!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Детско-юношески футбол
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Първа лига, сезон 2023/2024
Моторни спортове
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: