Организаторите на бойкота: Промоциите в големите магазини пречупиха достойнството и социалната солидарност на българите

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (3)
20:13 / 07.03.2025
12112
Четвъртият пореден бойкот на големите хранителни вериги в България завърши като третия – вместо загуби, хипермаркетите отчетоха повишение на оборотите. Според  Националната агенция за приходите, на 5 март, ден преди бойкота, приходите от търговия с хранителни продукти възлизали на 25,5 млн. лв. На 6 март оборотите били 29,3 млн. лв., което е увеличение от близо 4 милиона лева.

Ако при първия бойкот на 13 февруари оборотите на веригите паднаха с близо 30 процента, при третия и четвъртия оборотите им се увеличиха. С едно важно уточнение – бойкотът на 6 март донесе 4 милиона повече оборот, но на стоки с 50% промоция. Което означава, че печалбата на търговските вериги са паднали, а потребителите са пазарували по-изгодно за тях.

Това са фактите, представени ни от НАП. Факти, които Инициативният комитет за бойкота не е в състояние нито да провери, нито да оспори. Това пише един от учредителите на комитета и организатор на бойкота - Велизар Енчев.

"Нека не си затваряме очите пред този феномен, който е уникален. Реакцията на българските потребители на бойкота е без прецедент и изобщо не може да се сравнява с бойкотите на високите цени на хипермаркетите в Гърция, Хърватия, Черна гора и Сърбия. В тези страни се случи точно обратното – в дните на бойкотите гражданите масово бойкотираха, хранителните вериги бяха празни и това доведе до незабавни мерки на правителствата за намаляване на търговските надценки.

Бойкотът срещу високите цени на хранителните стоки в чуждите търговски вериги, някои от които са два пъти по-високи, отколкото в същите вериги в Германия и Австрия, е в услуга най-вече на пенсионерите, социално слабите и работещите бедни в България.

За съжаление именно тези социални групи не само пренебрегнаха бойкота на веригите, но направиха точно обратното и в дните на втория, третия и четвъртия бойкот окупираха магазините заради промоциите.

Вместо масово да бойкотират високите цени на чуждите вериги, третиращи ги като "втора категория" европейци, стотици възрастни хора се тълпяха пред входовете на магазините преди отварянето им рано сутрин.

Жалко е да се каже, но трябва да се чуе – промоциите пречупиха достойнството и социалната солидарност на българите.

И понеже управниците се страхуват само от масовата съпротива, след като видя, че хората са купени с евтини промоции, правителството забрави обещанието да сложи таван на цените на основни хранителни стоки след бойкота на 13 февруари.

Земеделският министър вече говори само за скъсяване на веригата на доставки, за да се намалят посредниците между производителите и крайните потребители. Но това изобщо не е гаранция за намаляване на чудовищно високите търговски надценки на храните във веригите, някои от които са 100 процента.

Кога българинът ще осъзнае, че трябва да е гражданин, а не поданик на властта и веригите? Че министрите и хипермаркетите са му слуги, а не той на тях. Че с робско търпение и малодушно примирение някак си се преживява. Но това не е достоен живот, а срамно оцеляване", пишат в своята позиция организаторите

Организаторите на бок

Виж коментарите (3)

Още по темата (634):
21.04.2025 Икономист: На общинските пазар уж са земеделски производители, а продават банани
19.04.2025 Българските плодове станаха жертва на климатичните промени
18.04.2025 Поскъпват основни храни, плодове и зеленчуци
15.04.2025 Шефката на КЗП: Има разминавания между обявените цени на етикети и брошури и цените, които плащаме на касите!
09.04.2025 Овощар: Тaзи гoдинa българските кайcии нa пaзaра щe бъдaт гoлямa pядкост
07.04.2025 От кухнята: Сиренето се продава от 9-11 лв., но в магазините е 19–21
Още новини от Национални новини:
Никола Ангелов е Войводата с таксито
Български учени постигнаха значим научен пробив
Цивилните патрулки у нас вече са факт, ловят нарушители
8 лева такса на входа на чудно село в Южна България
Забрани са в сила за целия днешен ден
Ново земетресение рано тази сутрин в България


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).