Нови изисквания при двойното обозначаване на цените - и в левове, и в евро

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
08:49 / 24.01.2024
6645
Необходимо е още сега провеждането на комуникационна кампания, която да е насочена към всички заинтересовани страни и най-вече към икономическите оператори, за да може да бъдат защитени интересите на потребителите в предходния период около въвеждането на еврото. Превенцията е също толкова важна, колкото и ефективният контрол. Това коментира в ефира на "Радио София" основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова. 

"Търговците трябва да бъдат събрани и да им бъдат припомнени основните изисквания в Закона за защита на потребителите по отношение обявяването на цените, както и да бъдат запознати с новите изисквания при двойното обозначаване на цените и правилното превалутиране, които произтичат от Плана за въвеждането на еврото.“, каза Руменова. "Ако търговците не познават правилата, ако те не подхождат добронамерено към своите клиенти и също така ако не знаят, че при нарушение ще бъдат санкционирани от контролния орган, то тогава няма как да се установи един справедлив и защитен за потребителите пазар“, добави експертът. 

Според нея има добър план, с конкретни цели по отношение на потребителската защита. "Въпросът е как на практика ще се реализира, защото той трябва да бъде детайлизиран – да бъдат изведени конкретни целеви публики, конкретни послания към тях и цели, които да бъдат постигнати, като се включат подходящите комуникационни канали. Само по такъв начин търговците ще разберат какво се очаква от тях, за да бъдат изрядни, защо трябва да са такива и какво следва, ако не са. А потребителите – от какво и как да се пазят, както и как да упражняват своя граждански контрол с реакция и сигнали при нарушения.“, обясни Габриела Руменова. 

"В момента Комисията за защита на потребителите не се възприема като орган, който може да бъде уважаван и да всява респект, тъй като тя епизодично се насочва към сектори, които не са приоритетни за обществото, а е важно да се фокусира именно върху касаещите обикновения потребител проблеми, не върху чрезвичайни покупки, които прави много малък процент от обществото. Както казаха министърът на икономиката и дори премиерът, КЗП се нуждае от реформира, тъй като в момента не работи така, че да защитава интересите на потребителите. Надяваме се, че това предстои.“, завърши тя.

Виж коментарите (0)

Още по темата (655):
25.04.2025 България в еврозоната: Каква ще е промяната при касовите бележки?
25.04.2025 Много лоша новина за цените на жилищата след влизането ни в Еврозоната
25.04.2025 Финансист за еврото у нас: Обмяната на пари в офисите на пощите би могла да бъде предпоставка за пране на пари
23.04.2025 Граждани с писмо до президента: Искат референдум за запазване на лева
23.04.2025 Финансист: Дигиталното евро нито решава някакъв икономически проблем, нито под каквато и да е форма е иновативно
23.04.2025 Vivacom: Сметка от 34.98 лева се равнява на 17.88 евро
Още новини от Национални новини:
Патриархът: Няма място за притеснение, че всички ще бъдат задълже...
Тежка катастрофа с тир блокира магистрала "Тракия"
Дори не можете да си представите какви гадости извадиха от морето...
ВВС спешно търсят кръводарители за командир Антон Иванов
"Фокус" с първи снимки от фаталния инцидент. Мантинелата е минала...
Жена остана завинаги на 33, качи се в колата на много пиян и без ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).