ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Нов път, минаващ под Шипка, свързва Северна с Южна България
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:57 / 25.11.2015Коментари (1)3723
©
Изграждане на трасе, което да свърже Букурещ с Русе, оттам да продължи към Търново и през тунел под Шипка да се свърже с "Тракия" и "Марица", която води съответно до Свиленград и Истанбул, като това се реализира с въвеждане на ТОЛ система с дългосрочна концесия. 

Такава възможност лансира премиерът Бойко Борисов, който участва в срещата на лидерите на страните от формата ЦИЕ 16+1. Тя се проведе в Суджоу, Китай и в нея взеха участие представители на Пекин и 16 държави от Централна и Източна Европа, включително и България. Според Борисов проектът би бил изключително успешен, ако се предостави дългосрочна концесия с ТОЛ система за плащане на Китай. 

Този метод на заплащане се планира да бъде въведен и у нас поетапно от 2017 година. Така на практика ще се промени първоначалният план за пътя Русе-Свиленград. Той трябваше да минава през прохода Хаимбоаз.

Повече подробности по темата даде строителният министър Лиляна Павлова. Тя обясни, че китайските инвеститори са пресметнали, че би имало добър ефект, ако пътят мине през планирания тунел под Шипка.

Страната ни ще търси финансиране за "Хемус", София-Калотина, Русе-Велико Търново-Свиленград, Варна-Бургас и тунелът под Шипка. Интерес в момента имало най-вече към магистрала "Черно море", прохода Шипка и именно новия вариант на пътя Русе - Свиленград. 

Павлова и транспортният министър Ивайло Московски представиха в икономическия панел на форума възможността за инвестиции в пет пътни проекта, 4 жп направления, 4 пристанищни терминала, един интермодален пристанищен терминал във Варна, един в Пловдив и две летища. 

Министрите са лансирали възможността за концесия или публично частно партньорство. И двамата са категорични, че държавни гаранции не са приемливи.

В момента правителството търси 1,5 млрд евро за ключови пътища, които са връзка с европейски транспортни коридори.

По думите на Борисов на форума е имало голям интерес към инвестиране в страната ни от страна на Китай. Според него тези проекти трябва да се изграждат на база публично частно партньорство и концесии. 

"Категорично сме казали, че държавни гаранции не даваме", заяви Борисов. 

Той допълни, че сътрудничеството за нашата страна с китайски инвеститори е доста по-трудно, отколкото за страните, които са извън ЕС. При нас всичко трябвало да минава през обществени поръчки, а за държавите извън съюза това не е така. 

Според Борисов обаче страната ни въпреки това представлява интерес. 

"Ние сме много стабилни и сме на кръстопът, освен това сме с изградена инфрастрктура - жп линии, "Тракия", "Марица", "Люлин" и "Струма", от догодина почваме "Хемус", изреди министър-председателят. 

По неговите думи самият формат ЦИЕ 16+1 предполага да се реализират общи проекти на всички страни от Балканите и региона, така че да се изгради по-голяма свързаност на целия регион.

За интерес за инвестиции у нас потвърди и икономическия министър Божидар Лукарски. Той обясни, че е разговарял за възможността за финансиране в областта на индустриалните паркове, като Китай има стратегия в тази посока.

По-рано премиерът определи инициативата на президента Си Дзинпин "Един пояс, един път" като нова възможност за подобряване на инфраструктурата и подобряване на сътрудничеството между Европа и Китай. 

Проектът цели да се модернизира т.нар. "Път на коприната", като се изградят два лъча - морски и по суша. Борисов подробно се спря и на стратегическото разположение на страната ни на пътя между Европа и Азия и важната роля, която може да играе при създаването на нови транспортни коридори. 

Той посочи като бъдещи сфери на сътрудничество търговията, селското стопанство, транспорта и машиностроенето. И съобщи, че с китайската страна ще бъде обсъдено създаването на работна група, която да потърси взаимоизгодни бизнес модели за успешното изпълнение на инфраструктурни проекти.


Източник: в. "Монитор"


Още по темата: общо новини по темата: 12
22.06.2018 »
15.05.2018 »
02.02.2017 »
06.07.2016 »
03.12.2014 »
29.04.2014 »
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
-3
 
 
интересно от къде ще минава трасето до България -Украйна или Русия
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2018/2019
Млада жена е намерена мъртва в Костенец
Ботев в Първа лига, сезон 2018/2019
Автобус се обърна край Своге, има много жертви
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
От къде пазарувате хранителни стоки?
Магазин на голяма международна верига
Магазин на голяма българска верига
Квартален магазин
Поръчвам всичко онлайн
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: