ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Нов път, минаващ под Шипка, свързва Северна с Южна България
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:57 / 25.11.2015Коментари (1)5575
©
Изграждане на трасе, което да свърже Букурещ с Русе, оттам да продължи към Търново и през тунел под Шипка да се свърже с "Тракия" и "Марица", която води съответно до Свиленград и Истанбул, като това се реализира с въвеждане на ТОЛ система с дългосрочна концесия. 

Такава възможност лансира премиерът Бойко Борисов, който участва в срещата на лидерите на страните от формата ЦИЕ 16+1. Тя се проведе в Суджоу, Китай и в нея взеха участие представители на Пекин и 16 държави от Централна и Източна Европа, включително и България. Според Борисов проектът би бил изключително успешен, ако се предостави дългосрочна концесия с ТОЛ система за плащане на Китай. 

Този метод на заплащане се планира да бъде въведен и у нас поетапно от 2017 година. Така на практика ще се промени първоначалният план за пътя Русе-Свиленград. Той трябваше да минава през прохода Хаимбоаз.

Повече подробности по темата даде строителният министър Лиляна Павлова. Тя обясни, че китайските инвеститори са пресметнали, че би имало добър ефект, ако пътят мине през планирания тунел под Шипка.

Страната ни ще търси финансиране за "Хемус", София-Калотина, Русе-Велико Търново-Свиленград, Варна-Бургас и тунелът под Шипка. Интерес в момента имало най-вече към магистрала "Черно море", прохода Шипка и именно новия вариант на пътя Русе - Свиленград. 

Павлова и транспортният министър Ивайло Московски представиха в икономическия панел на форума възможността за инвестиции в пет пътни проекта, 4 жп направления, 4 пристанищни терминала, един интермодален пристанищен терминал във Варна, един в Пловдив и две летища. 

Министрите са лансирали възможността за концесия или публично частно партньорство. И двамата са категорични, че държавни гаранции не са приемливи.

В момента правителството търси 1,5 млрд евро за ключови пътища, които са връзка с европейски транспортни коридори.

По думите на Борисов на форума е имало голям интерес към инвестиране в страната ни от страна на Китай. Според него тези проекти трябва да се изграждат на база публично частно партньорство и концесии. 

"Категорично сме казали, че държавни гаранции не даваме", заяви Борисов. 

Той допълни, че сътрудничеството за нашата страна с китайски инвеститори е доста по-трудно, отколкото за страните, които са извън ЕС. При нас всичко трябвало да минава през обществени поръчки, а за държавите извън съюза това не е така. 

Според Борисов обаче страната ни въпреки това представлява интерес. 

"Ние сме много стабилни и сме на кръстопът, освен това сме с изградена инфрастрктура - жп линии, "Тракия", "Марица", "Люлин" и "Струма", от догодина почваме "Хемус", изреди министър-председателят. 

По неговите думи самият формат ЦИЕ 16+1 предполага да се реализират общи проекти на всички страни от Балканите и региона, така че да се изгради по-голяма свързаност на целия регион.

За интерес за инвестиции у нас потвърди и икономическия министър Божидар Лукарски. Той обясни, че е разговарял за възможността за финансиране в областта на индустриалните паркове, като Китай има стратегия в тази посока.

По-рано премиерът определи инициативата на президента Си Дзинпин "Един пояс, един път" като нова възможност за подобряване на инфраструктурата и подобряване на сътрудничеството между Европа и Китай. 

Проектът цели да се модернизира т.нар. "Път на коприната", като се изградят два лъча - морски и по суша. Борисов подробно се спря и на стратегическото разположение на страната ни на пътя между Европа и Азия и важната роля, която може да играе при създаването на нови транспортни коридори. 

Той посочи като бъдещи сфери на сътрудничество търговията, селското стопанство, транспорта и машиностроенето. И съобщи, че с китайската страна ще бъде обсъдено създаването на работна група, която да потърси взаимоизгодни бизнес модели за успешното изпълнение на инфраструктурни проекти.


Източник: в. "Монитор"


Още по темата: общо новини по темата: 17
03.04.2024 »
10.06.2022 »
08.06.2022 »
27.01.2022 »
29.04.2020 »
22.06.2018 »
предишна страница [ 1/3 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
-3
 
 
интересно от къде ще минава трасето до България -Украйна или Русия
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Купа на България, сезон 2023/2024
Великден 2024 г.
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
ВК Марица, сезон 2023/2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: