ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Министър Шишков призова фирмата строител на жълтите павета в София
Автор: Екип Plovdiv24.bg 22:59 / 17.10.2022Коментари (0)2329
©
Ще започнем активни проверки на ремонта на централната градска част на столицата, не за да навредим на общината, а с цел да помогнем и да бъде спазен срокът за завършване на обекта – до март 2023 година. Столична община е закъсняла изключително много в изграждането му. От 1936 година, когато паветата са били основна настилка, има правилник за реденето им и тогава със сигурност не е имало проблеми. Към този момент обаче има. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков в предаването "Денят ON AIR“ по Bulgaria ON AIR и беше категоричен, че София не заслужава това, което се случва, съобщиха от пресцентъра на министерството.

Той призова фирмата строител да посочи дали проблемът е в нея или в проекта. "Очакванията са фирмата строител – в случая "Трейс Груп“, да излезе и да каже: "ние сме виновни, защото редим лошо“ или "проектът не е добър и изпълнявайки го се случва това“. Нека фирмата каже те ли са виновни или проектът е некачествен. Това е разковничето“, подчерта регионалният министър. При некачествен проект колкото и да се пренареждат паветата, ефектът ще е един и същ и ще се губи още време, обясни той.

Арх. Шишков припомни и за проблемите с ремонтите на столичната улица "Граф Игнатиев“. "Всички станахме свидетели на лошото качество на строителството. Очевидно е имало проблеми и с проектирането, защото има 8 заповеди за преработка към основното разрешение за строеж от 2015 г.“. В студиото той уточни, че ситуацията с жълтите павета е сходна с тази при "Граф Игнатиев“. И в двата случая едни и същи неща правят впечатление – разделянето на етапи и преработките в проектите.

Сходен е и проблемът с автомагистралите, при които липсват проекти и че проектите претърпяват преработки по време на строителството, защото не са добри в началната им фаза.

Регионалният министър даде пример с АМ "Европа“, за която е одобрил изменение на вече одобрен подробен устройствен план в частта до Калотина, тъй като е имало проблем с предвиждането като проектиране на осветленията на пътните възли. Друг пропуск в проекта е, че около 150 метра между ГКПП Калотина и началото на магистралата не са предвидени в никакъв план, като това ще бъде решено. Той беше категоричен, че у нас основен проблем са качеството и скоростта на проектиране.

За проверките на лотове 2 и 3 на АМ "Тракия“ регионалният министър напомни, че са поискани от АПИ още през април и отхвърли обвиненията, че обявяването на резултатите от тях на съвместната пресконференция с МВР са PR акция. "Когато правим тази пресконференция, обявяваме резултатите от писмо на АПИ от предишното управление, не от нашето. Проверката логично е поискана от колегите от АПИ в рамките на редовния кабинет. Сега изведнъж, когато ние правим проверката, за да знаем какъв ремонт трябва да извършим, сме упрекнати, че правим PR акция“.

Министър Шишков отбеляза и друго – интересно впечатление прави, че недостигът на материали върви с цената. "Този лот, който има по-голям недостиг, е по-евтин на километър. Другият с по-малко недостиг е по-скъп.“

Той обясни, че проблемът с установения недостиг на материал води до по-краткия експлоатационен живот. Голяма част от магистралите не са построени, а съществуващите вече трябва да се ремонтират. "Когато затваряме и малкото магистрали за ремонт, създаваме проблеми за движението. Ако не искаме да живеем по този начин, държавата трябва да промени цялата системата“, подчерта министърът. Арх. Шишков допълни, че пътните фирми трябва да работят по нов начин, което не е сложно. Всички са наясно, че трябва да има договори за основен и за текущ ремонт. В АПИ няма отдел, занимаващ се с основни ремонти. Проблемът е заложен в структурата на институцията. "Работим в тази посока и ще го предложим.“

Регионалният министър коментира и участъка от АМ "Хемус“ между Буховци и Белокопитово, който ще бъде открит във вторник. От днес има разрешение за ползване, обяви той. Работи се активно за намирането на трасе за седми и осми лот на магистралата, както и за узаконяването на 4 и 5 лот чрез изменение в ЗУТ. "Каквото е възможно, сме направили, правим го и се надявам следващото правителство да продължи в тази посока“, каза накрая министърът.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Бум на коклюш в България
Първа лига, сезон 2023/2024
Ботев в Първа лига, сезон 2023/2024
Тенис от Пловдив и региона
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: