ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
КЗП: Някои търговци опитват да заблудят потребителите при кампаниите за намаление
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:15 / 06.11.2019Коментари (0)689
©
Наблюдаваме една група способи, с които някои търговци пробват да заблудят потребителите при кампаниите за намаление и тези способи се дължат на развитието на дигиталния пазар, на общуването в социалните мрежи и платформи, заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по телевизия Bulgaria ON AIR.  

"Това са опитите на търговците чрез нов тип маркетингови стратегии например да привличат известни личности или да създават заблуждение у потребителите, че са привлекли такива личности, които дават положителна оценка за предлаганите от тях продукти“, посочи Маргаритов. Той обясни, че самоволното използване на чужди самоличности с такава цел е на границата между престъплението и административното нарушение на потребителското законодателство.   

По думите му продължават да се срещат и класическите прийоми от типа на поставянето върху витрините на големи проценти отстъпки, които обаче важат за много малко стоки в обекта, неспазването на минималните и максималните по закон срокове за периода на намалението и т.н. "Това са все неща, с които и ние като контролен орган, предполагам и част от потребителите, сме се сблъсквали в годините“, добави Маргаритов.  

В дните около "Черния петък“ КЗП обикновено извършва 200-300 инспекции, като в около 10-15% от случаите се установяват различен тип нарушения. Инспекторите следят пазара поне един месец преди началото на кампанията, за да може да се провери верността на намалението.   

Председателят на КЗП подчерта, че в последните две години не се наблюдава увеличаване на жалбите и сигналите по време на "Черния петък“, Коледно-новогодишното пазаруване и намаленията след тях. "Може би нарастват с несъществен процент спрямо константното подаване на жалби в Комисията, но няма някакъв бум“, подчерта той. "Това е много интересен феномен, който, според, мен по-скоро идва да покаже, че по време на такива кампании търговците вече се подготвят по-адекватно и правят стратегии, които не се основават първостепенно на това да заблудиш клиента, за да можеш бързо да реализираш някаква печалба и след това да изчезнеш някъде, а да планираш, да помислиш как би могъл да направиш така, че да бъдеш лоялен и въпреки това да извлечеш някаква печалба от продадената по-евтино стока, което ще бъде оценено и от потребителя“, коментира Маргаритов.   

"Ние като потребители понякога се предоверяваме повече на процентите, отколкото на реалните стойности и сме склонни да вземаме прибързани решения само защото ни се струва, че това, което ни се предлага, е изключително изгодно и има вероятност да го изпуснем в рамките на следващите няколко минути“, отбеляза още председателят на КЗП. Според него не бива да се придава такава голяма тежест на по-краткия период за пазаруване през тази година – с 6 дни по-малко в сравнение с миналогодишния – от Деня на благодарността до Коледа. "Преди 15-20 или повече години това е имало значение. В днешно време при развитието на търговията, най-вече дигиталната, при този динамичен пазар, в който сигурно в рамките на няколко часа се случва това, което преди се е случвало в рамките на няколко месеца, просто е абсурдно хората да бъдат заблуждавани с такъв тип внушения“, заключи Маргаритов.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2019/2020 г.
Национален отбор по футбол
Винетки 2019 г.
Местни избори 2019
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кои трябва да са приоритети на новия кмет Здравко Димитров?
Борбата с трафика и задръстванията
Борбата с презастрояването
Подобряване на услигите на Градски транспорт
Борбата с мръсния въздух в Пловдив
Реализиране на обществените приемни
Реализиране на идеята за градски референдуми
Нови детски градини
Други
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2019 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: