ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Големият шеф на "Билла" откровено за поскъпването на всичко
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:05 / 14.04.2022Коментари (2)27262
©
Инфлацията е най-голямото предизвикателство пред бизнеса. Имам 18 г. опит в търговията на дребно, лично разписвам всяко увеличение на цените на стоките в "Билла България". Такова поскъпване на храните не съм виждал в моята практика.

Коментарът е на Вигинтаc Шапокас, който от есента на миналата година е изпълнителен директор на "Билла България".

Млечните продукти са поскъпнали с 10%, хлябът - с 12, маслото - със 17, яйцата - с 19, плодовете и зеленчуците с 30, олиото - между 7 и 13% през първите два месеца на годината, а от началото на март доставчиците са обявили 70% по-висока цена. Освен при храните, голямо увеличение има и при перилните и почистващи препарати /15-20%/, като за март то е стигнало дори 40%, както и при групата на салфетките и тоалетната хартия /25-30%/.

Инфлацията е по-висока от продажните цени в "Билла", каза Вигинтаc Шапокас. По думите му, търговската верига покрива част от поскъпването с промоциите на стоки, които прави - те имат 50% дял. Намалени са цените на 1000 продукта в 14 магазина.

"Правим всичко възможно да ограничим повишението, като се опитваме да убедим доставчиците да не вдигат цените. Някои от тях обаче казват - ако не желаете по-високата цена, не можем да работим с вас. Домакинствата обаче разполагат с определени бюджети за покупка на храна. При скок на цените те просто ограничават обема. Ако цените продължават да растат, потреблението ще се намали и това е лошо и за доставчиците, и за търговците. И означава съкращения на работни места", каза Шапокас.

В определени градове с по-малка покупателна способност е започната инициатива в подкрепа на местни производители, като се разширява асортиментът на български стоки. През първото тримесечие на 2022 г. се отчита позитивна промяна в категориите "Свежи продукти" - плодове, зеленчуци и месо заради промоциите.

Мениджърът посочи причините за галопиращите цени, като първата е скокът на тока. Дори и за "Билла България" е трудно да си плаща сметките. Ако за първото тримесечие на 2021 г. те са били 2,8 млн. лева, то за същия период на тази вече са 5,3 млн. лв. "Ако нямаше компенсации от държавата за тока, цените на стоките щяха да са още по-високи", изтъкна Шапокас.

Като второ предизвикателство пред бизнеса той посочи войната в Украйна, която предизвиква затруднения по логистичната верига, както и недостиг на основни суровини и продукти. Едно от изненадващите затруднения е липсата на стъкло - бутилки и буркани, каза изпълнителният директор.

 

За истерията с олиото разказва, че предвиденото количество за цялата седмица на валидността на промоцията, планирана 3-4 седмици по-рано, е било изчерпано за 3 часа. Но хората, след като са се запасили, повече не са купували и това е показал резултатът в края на месеца - продажбите са били същите. Шапокас каза, че на пазарите в различни места на Европа се създават различни страхове - например в Испания изкупували панически млякото, защото се притеснявали, че заради скъпия фураж кравите ще бъдат изклани. Той обаче не е привърженик на ограничения в броя на стоките, които може да купи един клиент.

Шапокас коментира идеята да се въведе таван на цените на някои основни стоки така: "Отношението ми е негативно, защото увеличението на цените не е приумица на супермаркетите. То се формира от повишените цени на енергията, на заплатите и т.н. Ако сложат таван на тока, ако захлупят с таван войната - да има и таван на цените".  

За 2021 г. компанията отчита 996 млн. лева оборот, което е 3,86% ръст спрямо 2020 г. и с 3,6% увеличение на клиентите. Финансовите резултати за първото тримесечие на 2022 спрямо същия период на 2021 г. сочат 12,41% ръст и 10% увеличение на клиентите. Реновирани са 10 обекта, открити са 11 нови магазини и 340 работни места. Започналото през миналата година навлизане на веригата в по-малки градове като Панагюрище, Пирдоп, Стамболийски и Банско продължава и тази година. Обекти ще бъдат отворени в Първомай - още след Великден, в Карлово, Троян и Смолян. В 10 нови и обновяването на 5 съществуващи магазини ще бъдат инвестирани 32 млн. лв. Планирано е разкриването и на 300 работни места.

Ще продължи и дигитализацията, като се предвижда до 97 (при 37 сега) да се увеличат магазините, в които има стоки с електронни етикети и до 30 (26 сега) - тези с каси на самообслужване. В България са по-малко хората, които ползват каси на самообслужване - 25-30% от клиентите в магазините, които са в моловете и 10-15% в тези извън София. Като това са предимно хора с малко покупки. В Естония половината клиенти избират този начин.

Заради двойно увеличените сметки за ток компанията планира да инвестира и във фотоволтаици за 29 от обектите си. 15,6 млн. лева е инвестицията, предвидена за въвеждането на каси на самообслужване, електронни етикети и фотоволтаици.

Мениджърът каза още, че "Билла България" има планове за развиване на онлайн търговията. Веригата не го е направила досега, защото според Шапокас този пазар в България все още не е достатъчно развит, а София формира 90% дял в него.


Още по темата: общо новини по темата: 390
26.04.2024 »
23.04.2024 »
20.04.2024 »
18.04.2024 »
16.04.2024 »
14.04.2024 »
предишна страница [ 1/65 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+4
 
 
Според мен се върнете в началото на статията и прочетете още веднъж реалното увеличение на цените. После по-надолу и причините: на първо място увеличението на тока за промишлеността. И чак след това е войната в Украйна. А тока в България е увеличен административно от 01.07.2021 година и никой не говори за намаляването му. Всичко се оправдава с войната. А къде отиват огрсмните печалби от продажбата на ток е държавна тайна...
Нито крачка назад! Зад нас е България.
на 14.04.2022 г.
+1
 
 
Какво ми обяснява този пич? Всичко губи смисъл след като има вериги, които продават по-евтино от вас. Какво да слушам измислени обяснения?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Катастрофи в България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Изграждането на АМ "Тракия"
Политическо противоборство в САЩ
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: