Договорите на телекомите ще гарантират повече баланс и реципрочност за потребителите

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (3)
18:55 / 18.03.2024
1980
Алиансът на технологичната индустрия (АТИ) проведе успешно браншови преговори и постигна споразумение с Комисия за защита на потребителите (КЗП). В професионален диалог и след обстойно обсъждане на европейското и българското законодателство, добрите практики в другите държави от ЕС и решенията на Съда на ЕС, страните констатираха, че прилаганите клаузи за индексиране съответстват на приложимата нормативна рамка и практика. По време на преговорите участниците се обединиха около мнението, че въпреки това са налице обществени очаквания, които трябва да бъдат адресирани. С оглед на това, операторите-членове на АТИ в процеса на преговори постигнаха съгласие с КЗП за сключване на браншово споразумение, съгласно което ще изменят общите си условия за предоставяне на услуги по следния начин:

· Въвеждане на право за потребителите да прекратят договора си при увеличаване на цени в резултат на индексация, без предизвестие и без да дължат определената в него неустойка за услуги. Потребителите могат да упражнят правото си за предсрочно прекратяване в срок от един месец от обявената от съответния оператор начална дата на индексация;

· Определяне на прагове, в рамките на до +/–2%, при които не се извършва индексация, както при инфлация, така и при дефлация;

· Намаляване на цените на абонаменти/услуги при отчетена от Националния статистически институт дефлация, за предходната календарна година, когато същата надвишава горните прагове;

· Определени абонаментни планове и/или цени на услуги могат да бъдат изключени от обхвата на индексацията, както при инфлация, така и при дефлация, като операторите следва да ги обявят на интернет страниците си.

· Операторите ще отразят договорените промени в общите си условия в срок до 3 месеца. Новите клаузи ще се прилагат, считано от 1 януари 2025 г.

"Въпреки трудната икономическа среда през последните години, телекомуникационната индустрия в България остана устойчива и в резултат на направените инвестиции успя да отговори на нарастващото потребление на данни от страна на потребителите и да осигури надеждна и сигурна свързаност. При проведените преговори АТИ и КЗП се съсредоточиха върху надграждане на възможностите за избор на потребителите и въвеждане на допълнителни мерки, особено в случай на дефлация. Смятаме, че това е много важна стъпка, изцяло в полза на потребителите", каза Андреана Атанасова, председател на АТИ.

Това не е първият случай, в който операторите правят доброволни промени в договорите си в полза на потребителите. През 2014-2015 г. те сключиха индивидуални споразумения с КЗП, с които съществено намалиха размера на неустойките при предсрочно прекратяване на договорите, независимо че нямат такова задължение нито по българското, нито по европейското законодателство.

Виж коментарите (3)

Още по темата (85):
18.04.2024 ЕС обмисля обединяване на телекомуникационните оператори 
25.03.2024 Отказваме се от мобилни услуги без плащане на неустойки, ето от кога?
19.03.2024 Сериозни промени при договорите за мобилни оператори
21.02.2024 ПП-ДБ с кардинално предложение за договорите с мобилните оператори
20.02.2024 А1 обяви новите тарифи и предложи компенсации
20.02.2024 Арабски конгломерат купува наш мобилен оператор
Още новини от Национални новини:
Удължава се забраната за износ на инсулин
100-годишен данъкоплатец изуми най-големия шеф на НАП
Какво е шиткойн и защо крипто инвеститорите много ги обичат?
Освободиха директора на здравната компания за детска болница, ето...
Парламентът решава съдбата на съдебния инспектор, отправял сексуа...
1500 лева стартов бонус от BETHUB.bg


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).