ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Цеков: Инициираме процедури за изграждане на допълнителни платна на автомагистрала "Тракия"
Автор: ИА Фокус 20:49 / 28.07.2023Коментари (0)1208
©
Работим върху инвестиционна програма, която да гарантира, че държавата ще гради в обществена полза републикански пътища. Инициираме процедури за проектиране и изграждане на допълнителни платна на автомагистрала "Тракия". Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков пред БНТ.

"Капацитетът на тази магистрала за основна пътна артерия отдавна е изчерпан и не може да поеме трафика към морето", подчерта министърът и допълни, че по данни на наблюдателните пунктове на Агенция "Пътна инфраструктура" през лятото през една точка преминават близо 105 хиляди превозни средства на ден. Затова този аутобан не може да поеме трафика. Обмисля се проектирането на още едно платно в посока.

"Нашата цел е да въведем ново начало и да планираме навреме. Затова работим по приемане на Национална стратегия за развитие на пътната мрежа за следващите осем години и върху тригодишна инвестиционна програма, която да гарантира, че държавата ще гради в обществена полза републикански пътища", обясни Цеков. По думите му тогава регулярно ще влизат в експлоатация нови участъци в пътната мрежа, браншът ще има работа и държавата ще си е свършила работата.

Ключови за екипа на МРРБ приоритети ще бъдат изграждането на стратегически  обекти, осигуряващи свързаността на България с останалите държави, стана ясно от думите на регионалния министър. Това са пътните връзки със съседните ни държави – Видин- Кулата, Русе-Маказа, магистралите "Хемус", "Европа" и между Дупница и Гюешево.

"Тези проекти са в различна степен на изпълнение и не вървят с нужните темпове", обясни Андрей Цеков, а причината е, че  години наред с тях е имало неуредици и нерешавани проблеми.

Според регионалният министър пари за ремонти и строителство на пътища има и винаги е имало. "Проблемът не са били парите, а проектната готовност, управлението и контрола. В България през последните години няма обезпечена инвестиционна програма, а за да строим днес, трябва да сме проектирали преди година и да сме възложили обществени поръчки", посочи още Цеков.

Той съобщи, че към 30 юни тази година за поддръжка и строителство на пътна мрежа са вложени около 900 млн.лв, а до края на годината са осигурени още 1,6 млрд.лв, които ще бъдат достатъчно.

Министърът посочи и причината да прекрати обявените от служебния кабинет обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка на републиканските пътища на стойност около 4 млрд.лв., а именно - припряните действия в последните дни на предходното ръководство на АПИ. Само за 2-3 дни то се е опитало да издаде решения за избор на изпълнители на обществени поръчки с огромен обем документация. Това  според министъра е породило съмнения за определени интереси. След назначения одит се оказало, че са констатирани предпоставки за незаконосъобразно и неефективно използване на предвидените за текущ ремонт и поддръжка средства. В допълнение избраният от служебния кабинет метод за възлагане на дейности предполагал 40% тежест на техническата оценка и 60% на цената, което според министъра не е редно.

Цеков даде пример с евентуална поръчка на химикалки: "Ако направим търг за химикалки е важно да получим или реални ценови оценки за една и съща пластмасова химикалка или да заложим критерии, които да дадат възможност на изпълнителя, ако ни предложи нещо по-добро, например метална писалка, да му платим по-висока цена. В случая имаме само пластмасовата химикалка и имаме изискване да ни се представи възможно най-добро описание, как ще направим пластмасовата химикалка, за което може да се получи 40% бонус. А всъщност химикалката трябва да е годна за предназначение."

Регионалният министър подчерта, че пътната поддръжка е важна дейност и е регламентирана в нормативни актове и технически спецификации и беше категоричен, че за тези дейности не трябва да има субективни критерии.


Още по темата: общо новини по темата: 942
08.04.2024 »
07.04.2024 »
07.04.2024 »
05.04.2024 »
05.04.2024 »
04.04.2024 »
предишна страница [ 1/157 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юни 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Конфликт Израел-Газа
Първа лига, сезон 2024/2025
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: